[Slackware 10] Beeld doet gek na afsluiten X (nvidia driver)

Pagina: 1
Acties:

• devilbird
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een heel vaag probleem. IK heb Slackware 10 geinstalleerd op me computer met de Nvidia drivers. Als ik nu Gnome 2.6 opstart dan krijg ik gewoon het nvidia logo. Ik kan verder gewoon prima werken. Maar zodra ik Gnome wil sluiten dan wordt mijn scherm helemaal wit en wordt langzaam helemaal gekleurd. En kan helemaal niks meer doen. moet hem echt met de powerknop uit en dan weer aanzetten om opnieuw te starten.

Ik heb een Acer Aspire 1510
AMD64 3000+
512MB geheugen
Geforce Go5200 64MB dedicated
15" TFT

Ik heb geen enkel idee waar het aan zou kunnen liggen. En heb niks nuttigs kunnen vinden met google of GoT, tenzij ik misschien verkeerd zoek :)

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

PS. ik heb de titel niet volledig ingevuld. Hoe ken ik die wijzigen?

[ Voor 6% gewijzigd door devilbird op 08-02-2005 10:34 ]

<--- http://www.lansensations.nl --->

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:06
Je geeft erg weinig informatie en je topictitel is ook niet echt je van het...

Gebruik je toevallig een framebuffer console? dit kan nml enorm veel problemen geven met veel drivers voor XFree86/Xorg.

• devilbird
_JGC_ schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:34:
Je geeft erg weinig informatie en je topictitel is ook niet echt je van het...

Gebruik je toevallig een framebuffer console? dit kan nml enorm veel problemen geven met veel drivers voor XFree86/Xorg.
Wat wil je weten? en ik ben vergeten me titel af te maken..... 8)7 maar kan dat kennelijk niet zelf meer wijzigen

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:21

Flydude

Mighty pirate

Post eens een xorg.conf (en dan uiteraard alleen het relevante deel). Of kijk anders even in de logs van xorg (of post het relevante deel als je het niet helemaal snapt).

Doet-ie het met de nv-driver (nvidia driver van xorg) wel goed?

I am rubber, you are glue

• R3b3l
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 09:20
Ik heb geen oplossing maar wel een work around... Als je je GUI afsluit, kun je dan nog wel naar een andere console switchen? ( met ctrl en dan een F toets (of was het nou alt... )). Dan kun je namelijk je X killen en zit je weer netjes in je linux console.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 22:43
Topictitel fix :)

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 00:28

zerok

geen

Dat probleem heb ik ook.
Ik kan nog wel naar een console maar als ik nog een keer x probeer op te starten gaat de kernel over zijn nek en kan ik niks anders doen dan de powerknop indrukken.

Mijn work around: X niet afsluiten :) als ik het toch afsluit dan reboot ik door ctrl-alt-del in te drukken. slackware sluit dan gewoon af. Ik kwam erachter dat als ik de twinview optie niet gebruikte dat ik hier dan geen last van heb. Gebruik jij ook twinview?

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Verwijderd

Heb je toevallig je videokaart aangesloten op je TV? Als dat het geval is moet je het eens proberen om die af te sluiten en dan het nog eens te proberen.

Denk dat het probleem opgelost is (hoop ik voor je).

• devilbird
zerok schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:34:
Dat probleem heb ik ook.
Ik kan nog wel naar een console maar als ik nog een keer x probeer op te starten gaat de kernel over zijn nek en kan ik niks anders doen dan de powerknop indrukken.

Mijn work around: X niet afsluiten :) als ik het toch afsluit dan reboot ik door ctrl-alt-del in te drukken. slackware sluit dan gewoon af. Ik kwam erachter dat als ik de twinview optie niet gebruikte dat ik hier dan geen last van heb. Gebruik jij ook twinview?
Ik heb twinview niet bewust ingeschakeld. Waar kan ik die uitschakelen?
Heb je toevallig je videokaart aangesloten op je TV? Als dat het geval is moet je het eens proberen om die af te sluiten en dan het nog eens te proberen.
Mijn tv-out heb ik niet in gebruik, ik gebruik alleen mijn tft van mijn laptop.

Als ik even tijd heb neem ik wel een foto, tis echt een heel vaag probleem

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 00:28

zerok

geen

devilbird schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 09:40:
[...]
Ik heb twinview niet bewust ingeschakeld. Waar kan ik die uitschakelen?
[...]
Mijn tv-out heb ik niet in gebruik, ik gebruik alleen mijn tft van mijn laptop.
Als ik even tijd heb neem ik wel een foto, tis echt een heel vaag probleem
Post anders je config. Daar kan je twinview in/uitschakelen.

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:06
Vertel anders eens of je ook framebuffer console gebruikt, zoals ik al eerder zei: dit levert heel vaak problemen op met XFree86/Xorg.

• devilbird
_JGC_ schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:55:
Vertel anders eens of je ook framebuffer console gebruikt, zoals ik al eerder zei: dit levert heel vaak problemen op met XFree86/Xorg.
Ja is wel de bedoeling, maar dat werkt niet. Terwijl het met gentoo wel werkte.
Mijn configfile van X xorg.conf

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Kan je ook nog de log van xorg posten(ergens in /var/log te vinden)? Daar staan de foutmeldingen in.

In de config zie ik overigens niets geks staan, dus ik vermoed dat X niet het probleem levert.

• devilbird
Flydude schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:10:
Kan je ook nog de log van xorg posten(ergens in /var/log te vinden)? Daar staan de foutmeldingen in.

In de config zie ik overigens niets geks staan, dus ik vermoed dat X niet het probleem levert.
Mijn log file: Xorg.0.log

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Het komt door je twinview: kijk eens naar de resolutie die hij pakt. Die is van een PAL TV.

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

zAo schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:46:
Het komt door je twinview: kijk eens naar de resolutie die hij pakt. Die is van een PAL TV.
Hij pakt toch gewoon 1024x768? Lijkt mij een normale VGA resolutie... Of kijk ik dan niet goed?

• devilbird
Ik zeg ook niet dat Gnome niet werkt, die werkt inderdaad prima met een resolutie van 1024x768. Maar zodra ik X afsluit slaat de boel vast.

Pagina: 1