Toon posts:

Van cd-rom naar dvd-rom ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een e-mail van iemand die meestal goeie dingen stuurt, maar heb nu een discussie over het volgende. De mail ging alsvolgt:

//

Gelezen in een vooraanstaand magazine en louter geschikt voor Windows ' 98
Hiermee hoef je dus geen DVD-speler meer te kopen !

Ga als volgt te werk:
Start
Uitvoeren: type daarin regedit (d.i. om de register-editor te starten)
Navigeer naar de sleutel: HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft
/Mediaplayer / Player / Settings
Klik rechts op Settings en kies Nieuw / Tekenreekswaarden
Noem deze (d.i. een nieuwe sleutel) EnableDVDUI en geef de volgende waarde:
yes
Sluit de register af door te kiezen Register / Afsluiten
Herstart het gehele systeem

Bij de eerstvolgende start van Mediaplayer kunnen er nu ook DVD's gespeeld
worden

Let wel:
* het werken in -, resp. bewerken van registers in de Windows-omgeving vergt
veel discipline;
* dus maak eventueel eerst een kopie van de registers in de
MS-verkenner
* werk zeer nauwkeurig
** het is en blijft eigen (uiteraard) verantwoording**

//

Wat denken jullie, dat kan volgens mij niet. DVD is gebaseerd op en heel andere technologie, die niet door een verandering in je register even aangemaakt kan worden.

Graag jullie mening.

simon

• Turtle
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 14:09

Turtle

Ik heb ook al wat rare verhalen hierover gehoord van lui die er niet zo veel van weten. Als ik het nu lees wordt het me allemaal duidelijk. Deze verandering zorgt er voor dat je DVD films met media speler kunt afspelen en je dus geen extra software (player) hoeft te kopen om dat te doen. Je hebt nog steeds een DVD drive nodig.

bla bla

Verwijderd

Dit wil zeggen dat je DVD's kan afspelen met Mediaspeler, nog niet dat je DVD's kan draaien in je CD-ROM speler, duhhhhh
:7

Verwijderd

Topicstarter
duidelijke zaak inderdaad. Software matig verbaasd het me niets. Jullie hebben hem overtuigd, hij was ervan overtuigd dat ie nu dvd's kon afspelen.

:) sukkel

Verwijderd

Volgens mij is deze mail verkeerd opgezet. Volgens mij is dit alleen om met Windows Media Player uit Win 98 DVD's af te spelen. Niet om je CD-ROM te "patchen" naar een DVD speler. Volgens mij is dat een hele andere techniek {:0

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEEEEEEE niet weer !!!!
dit is echt al X keer langsgekomen
Slotje!

Dat 'vooraanstaand magazine' was overigens de computer idee wat ik als toiletpapier zou gebruiken als ik gezien durfte te worden om het te kopen.

Verwijderd

zeg maar tegen die persoon dat hij de nummer daarna van computer idee moet lezen daar staan in het begin met alle die klachten / opmerkingen van lezers daar wat over >> als antwoord van computeridee op die vraag van een lezer stond dat de titel van dat stuk inderdaad misleidend was en dus verkeerd was.
Pagina: 1