Toon posts:

[JS/HTML] Externe forms submitten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet forms van een externe* site submitten, hoe kan ik dat het beste doen? Ikzelf had het idee om óf de betreffende pagina in een (eventueel gehide) frame te zetten, de inputs in te vullen met parent.blabla.value = blabla, en vervolgens de form te submitten met parent.blabla.forms[blabla].submit. Dit komt alleen op me over als een wat klungelige methode. En ik weet niet eens of het uberhaupt wel werkt.

Ander idee was om de forms zelf op te nemen in de "interne" site, en die te laten submitten naar de externe pagina.

De vraag is: zijn deze manieren mogelijk, en zijn er eventueel betere manieren.

Ik had namelijk wat moeite met de uitwerking van deze ideeen, er kwamen wat vage errors langs waarvan ik me afvraag of het nou aan mij ligt of dat het uberhaupt niet mogelijk is...

Ter informatie: de uiteindelijke bedoeling is om het voor mensen mogelijk te maken mbv een simpel formpje forms op verschillende pagina's in te vullen en automatisch te submitten, zodat ze niet alle pagina's langs hoeven te gaan.

Alvast bedankt voor de hulp :)

*(ik bedoel niet op dezelfde server/site)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In principe is het makkelijkste om het gewoon te proberen. Een hidden frame kan voor problemen zorgen vanwege crosssite scripting beperkingen. Het is in dat geval niet toegestaan om elementen binnen het iframe aan te spreken omdat ze niet vanaf dezelfde server komen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:30:
In principe is het makkelijkste om het gewoon te proberen. Een hidden frame kan voor problemen zorgen vanwege crosssite scripting beperkingen. Het is in dat geval niet toegestaan om elementen binnen het iframe aan te spreken omdat ze niet vanaf dezelfde server komen.
Bedankt :)

Ja, ik had al zo'n vermoeden dat er beperkingen waren, iemand enig idee waar die precies liggen? Cross-site geeft weinig zoekresultaten, waar moet ik precies op zoeken? En je zegt dus dat het niet mogelijk is met een iframe, enig idee op welke manier het wel mogelijk is (werkt submitten van de "eigen" site dan wel)?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 11:26 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat ligt helemaal aan wat je precies wilt submitten waarheen. Het zou best kunnen dat sites hiertegen beveiligd zijn doordat ze de referer checken. Daarnaast wordt bij het submitten de resultaat pagina van de andere site opgeropen wat feitelijk neerkomt op dat de gebruiker naar de andere site toe surft.

Waarom maak je niet een paar simpele formuliertjes en test je het zelf even? In het uur dat tussen nu en je startpost ligt had je makkelijk zelf wat kunnen proberen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, natuurlijk kan ik het uitproberen, maar ik heb er al veel tijd aan lopen verkloten, dus als iemand nou gewoon het antwoord wist, dan scheelt mij dat een hoop werk, omdat ik weet dat het niet aan een fout in mijn script ligt, maar aan de beperkingen van de browser. En diegene is er niet veel tijd aan kwijt. Maar ik begrijp je punt wel. Het is niet mijn bedoeling anderen het werk voor me te laten doen hoor.

*Jintram gaat zelf weer verder.