Toon posts:

[MS Access] Macro starten bij openen Data Access Page

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database gebouwd die op een intranet bereikbaar is voor verschillende gebruikers. Eén van de pagina's geeft een overzicht van een bepaalde tabel, maar om dat overzicht up-to-date te krijgen moet er eerst een macro geopend worden die een aantal queries op die tabel runt.

Met andere woorden moet er dus bij het openen van de Data Access Page een macro worden geopend, ik heb daarvoor een aantal opties geprobeerd in de Microsoft Script Editor, maar krijg de zaken niet werkend, iemand suggesties?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon schedulen dat eens in de zoveel tijd op de machine zelf de access dbase opent en dan de macro runt, kun je hem veel beter schedulen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, maar het schedulen van macro's zegt me niet zo veel... Hoe gaat dat precies in zijn werk? En vooral, waar stel ik dat in?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een data access page heeft helaas geen events. Je kan dus niets 'triggeren' op het moment dat de pagina wordt geopend.

Zijn de queries die gerund worden allemaal update queries? Dan kan je die misschien ook onderbrengen in select queries zodat je niets hoeft te refreshen als de pagina wordt geopend.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.