[Outlook/Exchange] Naam niet in adreslijst

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-07 09:15
Goedemorgen forummers, ik heb een probleempje bij het instellen van mijn emailaccount. We werken hier met SBS 2003 standard edition, en de workstations draaien allen Windows XP met Office Small Business editie 2003.

Nu ben ik hier net begonnen en één van de eerste dingen die ik moest doen was even een gebruikersaccount en emailadres voor mezelf aanmaken. Geen probleem, ff andere gebruiker kopiëren, vinkje bij create Exchange mailbox neerzetten en klaar.

Nu kan ik inloggen, en mijn email werkt via Web Access. Als ik dan de email via Outlook op mijn pc wil instellen krijg ik de melding dat mijn naam niet voorkomt in de adreslijst. Verder wil Outlook niet gaan, en sluit zichzelf af.

Andere gebruikers kunnen wel emails naar me sturen op het adres (gebruikersnaam@bedrijf.nl) maar ik sta niet in het adresboek, dus alleen gebruikersnaam werkt niet.

Als ik bij de active directory users & computers kijk dan staan alle instellingen hetzelfde als de overige gebruikers, dus ik vraag me echt af waar ik verder moet kijken.

Outlook heb ik al eens opnieuw geinstalleerd, maar ook dat mocht niet baten...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
Een kleine schop: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn postbus zichtbaar is voor anderen, want ik denk dat daar een groot deel van het probleem ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is je user gestampt met een email adres? RUS al geupdate?

• Sherlock
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet precies wat je bedoelt, maar ondertussen werkt het.

De enige reden die ik kan bedenken is het opnieuw opstarten van de server (vanwege een andere oorzaak) maar dat zou toch niet moeten hoeven als je een nieuwe gebruiker aanmaakt :?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 14:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

dat heb ik hier ook met onze win2k3 SBS server. Als ik een account aanmaak met een Exchange account dan is hij in eerste instantie niet zichtbaar, bij de e-mail adressen staat dan ook geen X400 adres vermeld.
Als ik dan alle Exchange services opnieuw start dan staat het X400 adres er wel bij en kan ik ook een SMTP adres ingeven. De persoon is dan ook zichtbaar in het interne adresboek.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

de RUS is de recipient update service die ervoor zorgt dat een nieuwe user met de juiste attributen gestampt wordt, oa. email adressen en het showinaddressbook attribuut.
Zie http://support.microsoft.com/?id=251395.

Als je de services herstart zal de RUS draaien en dus alle users updaten als dat nodig is. Normaal gesproken draait de rus automatisch (ik meen elke 15 minuten) maar je kan hem in ESM handmatig draaien.

Om meer info te krijgen zou je diagnostics logging omhoog kunnen zetten op MSExchangeAL en dan kijken of je errors in je event log krijgt.
Pagina: 1