Toon posts:

Officeconnect OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway zorgt er op een of adnere manier steeds voor dat mijn verbinding verdwijnt=[ ik heb al een heel gesprek op een ander forum hierover maar ik heb nog steeds geen antwoord.

link = http://www.broadbandrepor...remark,12205335~mode=flat
(het stukje =flat hoort er ook bij dus copy/paste in url bar)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want het is echt heel lastig. Alvast bedankt!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 09:45 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je de laatste firmware erop staan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
ja, de laatste versie

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand weet wat het kan zijn, zou het de afstand tussen de router en de hub kunnen zijn? (= meer dan de maximale afstand beschreven in het boekje van de hub, meer dan 5 meter, maar toch heb ik wel verkeer)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:45
probeer er eens een switch tussen te hangen. ik heb de zelfde setup (echter wireless 11B cable/DSL gateway) ook met de router beneden en een switch boven. de switch die ik gebruik is een 3com officeconnect 5 poort 10/100 dingetje.

Dit werkt perfect, zit een metertje of 8-9 aan kabel tussen. Hub broadcast het verkeer over alle poorten, vandaar dat het misschien ook lijkt dat het vaker voorkomt naarmate er meer pc's in gebruik zijn. Misschien dat je gewoon veel collisions hebt oid.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Simpelweg linken naar een andere forum is niet echt vriendelijk van je, doe op ze minst een klein beetje moeilijk.

De utp tussen de router-hub lijkt mij niet het probleem, utp kan ruwweg 100 meter zijn zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, maar niet tussen een router en een hub=[, maar bedankt Dennism ik zal het eens met een switch proberen. Er zit iets van 12 meter kabel tussen, dat is wel te doen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 13:11 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:10:
klopt, maar niet tussen een router en een hub=[, maar bedankt Dennism ik zal het eens met een switch proberen. Er zit iets van 12 meter kabel tussen, dat is wel te doen toch?
Waarom denk jij dat die regel niet geld omdat het tussen een router en een hub ligt?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:45
het enige wat ik me kan voorstellen is dat dat misschien niet werkt omdat de hub waarschijnlijk passief is.

Ik denk echter dat het meer te maken met collisions op het netwerk. gewoon even een switchje tussen hangen en dat proberen. Dan weet je iig zeker of het niet daar aan ligt

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:30:
[...]

Waarom denk jij dat die regel niet geld omdat het tussen een router en een hub ligt?
omdat er max 5 meter in de handleiding van de hub staat, misschien dat het daar dus aan zou kunnen liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dennism schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:00:
het enige wat ik me kan voorstellen is dat dat misschien niet werkt omdat de hub waarschijnlijk passief is.

Ik denk echter dat het meer te maken met collisions op het netwerk. gewoon even een switchje tussen hangen en dat proberen. Dan weet je iig zeker of het niet daar aan ligt
oke ik ga morgen even kijken of ik een switch kan krijgen:) moet ik ook op bepaalde merken letten, dat die beter zijn dan anderen? of voldoet elke switch eigenlijk wel?

Verwijderd

Topicstarter
we hebben niet zo veel computerwinkels in de buurt, dus de keuze aan switches is beperkt, maar denken jullie dat dit wel een redelijke is?

http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=41603

of is dit maar een "dom" ding omdat de prijs niet zo hoog is?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat extra informatie over die switch, heeft deze gnoeg functies?

EZSwitch™ is a family of powerful desktop dual-speed switches that are designed to install and operate as easily as a hub. The EZSwitch family provides 5, 8, or 16 10/100 Mbps Ethernet/Fast Ethernet ports. These dual-speed ports allow connection to Ethernet or Fast Ethernet devices. Each port supports auto-negotiation, which automatically determines the transmission speed and duplex mode of the attached device. Each port also supports a maximum dedicated bandwidth of 200 Mbps, which instantly enhance your department's performance. To ensure data delivery and network integrity, EZSwitches deliver additional features that include store-and-forward and flow control. Powerful enough to run your network’s backbone, yet so easy they can be used in place of your desktop hubs, SMC’s EZSwitches deliver the power and simplicity of switching to you.

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, ik zie net op dat andere forum de volgende reply.

Hi.
I have the exact same problem with my router/AP the OfficeConnect Travel router. The connection goes from 36MBit to 1MBit, and when i try to ping my router (another router, connected to the AP) i have a typical responsetime of 3ms and a loss at about 2%. Never seems to have lost the connection, the connection is lost and i have to start all over.
I think i will head to the store tomorrow and get my money back, seems to be a typical problem.
Any recommendations on what to get instead?

hij heeft dus ook soortgelijke problemen met een soortgelijke router. De routers zijn niet precies hetzelfde, maar ik zou hetzelfde probleem kunnen hebben? Of denken jullie dat het echt aan de hub zou kunnen liggen?

ik heb even een testje gedaan, Afbeeldingslocatie: http://www.broadbandreports.com/r0/download/770573~c25e9b5fe098c9b414b877462452a3f9/ping.JPG
ongeveer 1% van alle pakketjes blijkt niet aan te komen. Ergens in het traject computer > hub > router gaat er dus wat verloren, of de router accepteerd het pakketje niet als dat mogelijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 10:34 ]

Pagina: 1