Toon posts:

Viper 550 OpenGl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Win2k draait lekker, maar ik had heel veel probs met mijn videokaart ism win2k. Maar goed, na vele uren alles toch aan de praat gekregen. Echter detecteert quake3 OpenGl niet meer. Komt dit doordat de drivers van de Viper550 niet helemaal optimaal zijn?

Zijn er proggies voor die ervoor zorgen dat ze dit soort dingen wel volledig uit mijn videokaart kunnen halen? Ik had iets gehoord over detonators? :? wat is dat?

Verwijderd

Zorg dat je detonator drivers hebt geinstalleerd :) deze werken perfect onder win2k en mijn broer die een Viper V550 (ouwe kaart van mij) heeft onder win2k heeft er geen problemen mee.

Verwijderd

Hey lord,

zeg die Viper 550 van je broertje, is dat er een met of zonder TV-out? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met m'n vipertje met tv-out onder win2k.

Downloaden van de laatste detonator versie levert (wederom) mooie blauwe schermen |:(

Welke versie gebruikt je broertje trouwens?

Verwijderd

Ik heb ook de Viper 550 TV-OUT (PCI) en daar werkt ie perfect met de Detonator drivers 6.31 voor win2k!

Verwijderd

Detonator v6.31, geen TV-out

Verwijderd

Ok tnx, ik ben ze aan het downloaden, jullie horen het nog.....

en het resultaat met Quake III is... tromgeroffel...:

GEEN blauwe schermen, maar na het starten van Quake III kom ik direct weer terug in Windows.... met 3 keer hetzelfde scherm (en da's klein 3 x 1280x1024).... Weer OpenGl fout...

[extra info]
Ik heb btw een Viper550 tv-out AGP, misschien dat het probleem hem in de AGP zit?
[/extra info]

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:46

XDK

Ik heb ook nog steeds een Diamond Viper 550 AGP met Nvidia Detonator 6.18 drivers onder Win2k zonder problemen draaien. :)

Helaas gaven de 6.31 drivers bij mij problemen want bij afspelen van mpg files in Windows Media Player 7 liep Win2k helemaal vast. :(

Verwijderd

tnx, xdk, ga ik dat eens proberen...

Ik heb 6.1.8 nu erop gezet en als ik de resolutie omhoog wil gooien (640x480 op 19" is nog euh, GROOT ), maar dan krijg ik een schitterende:

DRIVER_UNLOADED_WITHOUT_CANCELLING_PENDING_OPERATIONS :?

Iemand nog een idee? Ik heb geloof ik nu alle drivers wel gehad..........:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die detonator drivers nu geinstalleerd, en het draait jawel. Maare een probleempje doet zich nog voor. Ik kan namelijk de helderheid (brightness) niet veranderen. En het beeld wat ik zie is akelig donker. Eigenlijk niet te spelen, dus een tip of oplossing zou welkom zijn. :)

Verwijderd

He zinuz,
dat probleem komt bekend voor, ik heb hetzelfde met m'n GeFORCE 2MX TV-OUT DH (ja ja ja...:P) Je moet het in principe gewoon in Quake zelf kunnen wijzigen, of kijk eens bij de "Additional Properties" van je videokaart, daar kun je dat over het algemeen instellen.

En anders meer schieten, licht het vanzelf op :9

• XDK

XDK

Je kunt in Quake 3 via menu Setup, System, en de keuze Display (links in het scherm) de helderheid veranderen. :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik had eerst ook een Viper 550 en ik gebruikte altijd de standaard drivers van Diamond.
Kan je hier downen.
www.diamondmm.de :)
Ja de Duitse site maar daar stonden de nieuwste op :?
Ik had er helemaal geen problemen meer mee onder Win2K

Alle proemn in n drek

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
m'n broer had een tijd geleden ook een viper 550 gekocht (had ie net z'n amd k6-2 400) en toen deed het 3d gebeuren het ook niet.

na wat geklooi bleek dat je in het bios iets kon instellen dat te maken had met je geheugen. wij hadden hem toen op 32 mb gezet en toen deed ie het goed en op 16 niet

• XDK

XDK

Nou ik heb gekeken op de website
ftp://ftp.diamondmm.de/diamond/viper/viper550/files.htm helemaal geen drivers vinden voor Win2k :?

Verwijderd

dito......

• Styx568
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06-2013
Probeer het anders eens op de site van Hastec en dan bij drivers. Heb zelf ook problemen op de comp van mijn vriendin. Ding blijft bluescreens geven met fouten in NV4_disp.dll en dat doet ie echt op de meest onzinnige tijden (het liefst als je nix doet of rustig zit te browsen, maar bijvoorbeeld niet als je Hitman aan het spelen bent) Heeft iemand hier ervaring mee? Heb de nieuwste detonators er al op zitten, maar ook dat werkt niet.

Vaak is de simpelste oplossing degene die je zoekt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden.

Gewoon de detonator drivers gebruiken en in het consolemenu in quake aangeven welke gammacorrectie je wilt gebruiken. dat doe je met r_gamma. Voor meer tweakinfo moet je zijn bij www.tweakarena.com/

quakeze

Verwijderd

Hallo allemaal,

ook ik heb de oplossing gevonden: 6.1.8 Detonator-drivers doen het!!! :Y)

Verwijderd

Je moet voor een TNT geen 6.xx halen
die zijn voor geforce optimized
haal de 5.xx
Pagina: 1