[C#] Exact Compact kunnen gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025
Weet iemand hoe je gebruik kan maken van Exact Compact/Globe? IK zoek nu al een paar dagen naar informatie over het gebruik van hun dll's o.i.d. om data te kunnen wegschrijven cq inlezen alleen tot nu toe geen resultaat (wie noemt z'n product dan ook exact, vind alleen zooi 8)7 ).

Als iemand hierover iets weet heel graag. Het moet overigens worden gebruikt in .NET C# applicatie

/edit
Exact Compact 2003 btw ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GF op 08-02-2005 09:03 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Multivers van Unit 4 agresso bevat een COM model inclusief uitgebreide documentatie om vanuit je eigen applicatie gebruik te maken van de mogelijkheden die het systeem biedt (de Unit 4 Business Connector). Exact kent een dergelijke uitbreiding afaik niet. Zoek eens op de site van Exact en kijk eens in de help: als zoiets nergens gedocumenteerd staat, kun je er geen gebruik van maken. In ieder geval niet met een garantie dat het werkt.

Sommige versies van Exact werken met een SQL server database. Daarmee kun je in ieder geval lezen uit de database van Exact. Omdat een administratief pakket vaak veel zaken uitvoert bij een enkele actie in het systeem is het niet verstandig in deze database te gaan schrijven. Dit is trouwens waarschijnlijk ook niet mogelijk...

offtopic:
Je opmerking over "Wie noemt zijn product..." slaat natuurlijk nergens op. Als jij iets wil wat niet kan ligt dat misschien meer aan jouw verwachtingspatroon dan aan het product waar je mee werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door OZ-Gump op 08-02-2005 09:06 ]

My personal website

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Wij gebruiken gebruiken hier op het werk momenteel Exact en we zijn bezig om met overgaan naar Exact Globe.
Onze versie gebruikt SQL als backend zodat we zelf de gegevens kunnen gebruiken in ons eigen systeem.
De gegevens manipuleren buiten Exact om is inderdaad niet zo handig. Je zou bv wel alle gegevens periodiek kunnen importeren in je eigen database.

• cvs79
  • Laatst online: 15-05 19:24
Exact software biedt voor Exact globe ook een complete SDK aan die je aan kunt spreken in je eigen gemaakte software. Het beste kun je hiervoor contact opnemen met Exact of je Exact reseller.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zoek eens op 'SDK' op de website, dat jij alleen zooi vindt ligt denk ik meer aan jouw zoekcapaciteiten dan aan Exact.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• GF
OZ-Gump schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 09:04:
Sommige versies van Exact werken met een SQL server database. Daarmee kun je in ieder geval lezen uit de database van Exact. Omdat een administratief pakket vaak veel zaken uitvoert bij een enkele actie in het systeem is het niet verstandig in deze database te gaan schrijven. Dit is trouwens waarschijnlijk ook niet mogelijk...
Dit was ook zeker niet de bedoeling. Naast het feit dat dit zeer veel werk is om zo'n database uit te pluizen heb je het risico dat die goed fout kan gaan m.b.t. Exact.
cvs79 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 09:18:
Exact software biedt voor Exact globe ook een complete SDK aan die je aan kunt spreken in je eigen gemaakte software. Het beste kun je hiervoor contact opnemen met Exact of je Exact reseller.
Ik zal direct eens contact op nemen met Exact voor meer informatie. Ik hoop dat ze hier zoals je zegt idd een sdk voor hebben.

[quote]OZ-Gump schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 09:04:
offtopic:
Je opmerking over "Wie noemt zijn product..." slaat natuurlijk nergens op. Als jij iets wil wat niet kan ligt dat misschien meer aan jouw verwachtin[/quote]

Dit was als 'grappige' opmerking bedoeld. Niet te letterlijk nemen dus ;)

• GF
Ik heb zojuist wat info over sdk's gevonden op exact.nl. Daar had ik nog niet op gezocht (my bad!). Op het eerste oog is het eerste wat me opvalt die enorm hoge prijzen maar goed als het niet anders is dan zullen ze hier denk ik wel moeten.

Iig bedankt allemaal

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 18:46

Gerco

Professional Newbie

De DLLs van Globe (2003) zijn allemaal COM componenten. De interfaces daarvan zijn vziw niet officieel publiek gemaakt, maar er is redelijk wat uit af te leiden.

Globe werkt met zgn Repository componenten waarmee je data access kan doen. Ik kan je uiteraard niet vertellen hoe die werken, maar daar is ook zonder hulp van Exact wel wat zinnigs mee te doen.

Als je meer wilt doen dan een beetje pielen, ga je echt ondersteuning nodig hebben en dan moet je ook de SDK aanschaffen. Ik zou iig geen product gaan baseren op reverse engineering van de componenten van Globe.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1