Toon posts:

Medion beamers

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met / advies over (op basis van specs)?:

- Medion All-In-One-DLP-Projektor MD 2980 (600 euro)
- Medion LCD-Projektor MD 2950 (500 euro)

Specs naast elkaar: http://www.prijsindex.net/tmp/medion.html

Of http://www.medion.de/ -> medionshop -> tv, video, .. -> projektoren (site doet moeilijk via https, vandaar)

Dit zijn de bijbehorende lampen:
- Ersatzlampe für den DLP-Projektor MD 2980DA 160 Watt DC-Lampe, 1500 Stunden Lebensdauer
- Ersatzlampe für den MD 2950NA 160 Watt DC-Lampe, 3000 Stunden Lebensdauer
(allebei 250 euro)

Niels

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Je kan wat oude GoT topics nalezen over het DLP vs LCD verhaal. Daar staan zoveel details in dat ik dat niet ff hier neer kan knallen.

Niet iedereen is gecharmeerd van DLP beamers is mijn ervaring.

Verder kan je mbv oude topics ook makkelijk bepalen of de beamer in jouw situatie de beste keuze is.
Op zich zijn ze niet erg duur, alleen die $$$$ lampen zijn helaas altijd het nadeel.
Alhoewel je natuurlijk ook niet elke dag 3 uur naar je beamer zit te kijken (waarschijnlijk).

Senile! Senile Oekaki

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Het is dezelfde beamer als ze bij de aldi hadden, dus de kwaliteit voor dat geld is goed. De webshop levert trouwens niet naar nederland.

500 euro voor een beamer is geen geld, zelf heb ik daar namelijk ook interesse in.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 12:08

markvt

Peppi Cola

outlaw schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:50:
Het is dezelfde beamer als ze bij de aldi hadden, dus de kwaliteit voor dat geld is goed. De webshop levert trouwens niet naar nederland.
Via medion support kan je wel via de webshop goederen in nederland geleverd krijgen.
(Adaptors en andere supplies voor de laptop iig wel)

[ Voor 18% gewijzigd door markvt op 08-02-2005 18:56 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen ! nog eens doorgelezen (ooit eerder ook al).

Conclusies:
- De 400:1 contrast-ratio van de 500 euro LCD beamer is te weinig. De DLP is dus een stuk geschikter qua verhouding contrast en ook lichtopbrengst. T. Busquet zegt ook dat een iets lagere lichtopbrengst beter is voor een kleinere kamer / kamer die goed kan worden verduisterd.

http://www.chip.de/news/c_news_11368445.html stelt echter dat de 2980 wel eens een oudere DLP-chip kan hebben, waardoor het regenboog-effect zou kunnen optreden (en volgens T. Busquet dan ook mindere kleuren).

+ nog een stukje vertaald:
"The interior life probably comes from a Optoma Beamer. Unfortunately no data can be made the DLP processor whether a Faroudja chip is used and becomes as according to the equipment in the enterprise"

Ik kan echter geen optoma beamer vinden die aan dezelfde specs voldoet.
alleen die $$$$ lampen zijn helaas altijd het nadeel.
Uitgaande van het slechtste geval: 1500 uur. Stel ik kijk elke dag 2 uur. Dat is dan twee jaar bij elke dag gebruik. Gezien vakanties, drukke weken, uitgaansavonden etc. zal praktisch eerder 1 uur zijn. Wordt het ineens 4 jaar. Tegen die tijd ben ik wel aan een betere toe. Dan nog is 250 euro voor nog eens 2 of 4 jaar echt niet duur.
Het is dezelfde beamer als ze bij de aldi hadden, dus de kwaliteit voor dat geld is goed
Heb je wat pointers? Kan het zo niet vinden. Voor 1 type van die beamer en 2 'DUS de kwaliteit is goed' (iemand dus ervaring?).
De webshop levert trouwens niet naar nederland.
Ik woon dicht bij de grens. Weet niet hoe het met die stores zit, maar zal wel moeten lukken lijkt me.

• Grrrrrene
  • Niet online
Wow, dat zijn nog 's prijzen, 600 euro voor een DLP beamer met _redelijke_ specs (voor het geld) en een DVI aansluiting. Over het beeld kan ik onmogelijk oordelen, maar voor 600 euro mag je niet te zware eisen stellen IMO.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

zelf heb ik een infocus dlp projector, er zit in dlp projectoren een kleurenschijf die op ontzettend hoge toeren moet draaien, hoe sneller hoe beter het is voor het beeld.

ik heb het effect nauwelijks gezien bij mijn projector maar als zo'n schijf dus langzamer draait (stille projectoren) zie je sneller het effect, de kleuren geel rood blauw en wit worden namelijk razendsnel afgewisseld. je ogen denken dat er gewoon beeld is maar het is dus gewoon een mengsel van de basiskleuren.. als je een goedkopere dlp projector neemt en je beweegt je hoofd eens snel heen en weer met een witte achtergrond dan zie je dus een complete regenboog op het scherm

er zijn dus dlp's waar dat effect echt minimaal is, zoals die lp435z die ik heb maar het lawaai is erger dan een server ruimte. zeer storend dus

zoals met alles in het leven, het zijn beiden geen dure projectoren maar 800x600 is te weinig, ik vraag me ook af hoe dat zit met het raster (is een woord voor) ik snapte niet waar mensen het over hadden maar toen ik wat projectoren op het werk zag snapte ik het.. zit er gewoon een dikke millimeter tussen de pixels steeds.. spaar wat verder voor een goede, als je het voor powerpoint presentaties wil gaan gebruiken, sla je slag
(ik zeg dit wel onder voorbehoud, het beste lijkt mij dat een kritisch iemand ze beiden koopt en eens gaat testen :P)

zie het onderdeel in dit topic:
Pixal in "Welk onderdeel in projector maakt meeste..."

[ Voor 27% gewijzigd door Pixal op 09-02-2005 08:40 ]

Verwijderd

Hoe kan je betellen bij medion je kan volgens mij alleen maar als duitse klant een bestellen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, dat zijn nog 's prijzen, 600 euro voor een DLP beamer met _redelijke_ specs (voor het geld) en een DVI aansluiting. Over het beeld kan ik onmogelijk oordelen, maar voor 600 euro mag je niet te zware eisen stellen IMO.
Dat is waar. De vraag is echter of het mogelijk verstandiger is iets meer uit te geven. De eerstevolgenden qua prijs zijn:
Epson EMP-S1 H, ~730 euro, LCD, 1400, 500:1, 800x600
Acer PD112p, ~800 euro, DLP, 1500, 2000:1, 800x600
Epson EMP-TW10, ~800 euro, LCD, 1200, 800:1, 854x480
Benq PB6100, ~850 euro, DLP, 1500, 2000:1, 800x600 (2x wheel speed)
er zijn dus dlp's waar dat effect echt minimaal is, zoals die lp435z die ik heb maar het lawaai is erger dan een server ruimte. zeer storend dus
"both the 6100 and 6200 have 2x speed wheels. Therefore these units do not have any advantage in reducing rainbow artifacts as compared to other DLP projectors with the same 2x speed wheels"
&
"the popular InFocus X1 that competes directly with the 6100 has a 2x rotation speed. Many people have reported problematic rainbow distractions on the X1"

Maar ze ( http://www.projectorcentral.com/benq_pb6100_pb6200.htm ) schijnen er geen last van te hebben. Vraag is dus nu wat de speeds van Acer en de Medion zijn (maar ik verwacht ook 2x, hoewel je het bij de Medion natuurlijk moeilijk kan zeggen, voor die prijs).
800x600 is te weinig
&
ik vraag me ook af hoe dat zit met het raster (is een woord voor) ik snapte niet waar mensen het over hadden maar toen ik wat projectoren op het werk zag snapte ik het.. zit er gewoon een dikke millimeter tussen de pixels steeds.. spaar wat verder voor een goede
PB6100:
"Visible pixelation is not a problem on either unit. On the higher resolution 6200, visible pixelation disappears completely at a viewing distance of 1.6 times the screen width. On the 6100 it is about 1.9 times the screen width."

Het tikje onscherp zetten kan toch ook helpen?

Als je vaak ge'cropped' film kijkt kost dat resolutie natuurlijk, maar aangezien ik grotendeels series kijk speelt het niet zo hard mee (hoewel die ook vaker in hdtv uitkomen tegenwoordig). Maar zoals je aan de andere beamers kunt zien zijn die ook nog steeds 800x600 (of in breedbeeld). De Benq PB6200 @ 1100 euro is de eerste 1024x768..

• digifun
  • Niet online

digifun

Als je met google gaat zoeken naar die lcd beamer, kom je o.a. bij de aldi uit. Toen kostte die nog E-999,-. In een van de bouwmarkttopics staan wel ervaringen van mensen die hem hebben gekocht, die waren er niet ontevreden over. Nu kost die nog maar de helft, dat is dus een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Medion levert niet in nederland maar er komt dit jaar wel een nederlandse webshop, staat ook in een van de bouwmarkttopics.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
Wat interesante referenties gevonden:
http://babelfish.av.com/b...2fB0000TDW2Y%2fdvdboardde
"Unfortunately jet yellow not as strongly as the other colors. The lamp supplies an easily gr?iches picture, my easily yellowish cinema canvas corrects this error however very well."
!!

http://babelfish.av.com/b...ad.html?bwthreadid=562134

http://babelfish.av.com/b...7f3897%26threadid%3d65466

Verwijderd

Ik heb hier de md 2950 staan. Het is eigenlijk een NEC VT46. Via google zijn van de VT46 wel een aantal reviews te vinden.

Ik ben er erg tevreden over. Contrast is het enige minpunt, maar ik kan er goed mee leven. Alleen bij echt hele donkere scenes is het iets storend. Voor de prijs is het in ieder geval een goede koop.

Verwijderd

Topicstarter
Da's eigenlijk best een goed verhaal:
http://www.projectorcentral.com/nec_vt46.htm

Hoe/waar heb jij hem kunnen kopen?

Wat voor scherm gebruik je?

Verwijderd

Zoals boven al genoemd is waren ze te koop bij de Aldi. Alleen veel te duur. Meeste plaatsen waren ze echter wel verkocht. Alleen in Haren (groningen) en Lelystad hielden ze blijkbaar niet van beamers. Werden niet verkocht en steeds verder afgeprijsd. Uiteindelijk heb ik hem voor €650,- gekocht.

Echt scherm heb ik helaas nog niet kunnen kopen/maken. Heb nu gewoon een wit laken tussen 2 latten gespannen. Ziet er prima uit. Wil in de toekomst zelf nog een keer een scherm met echt doek maken, maar helaas gaat dat financieel nog even niet :)

Verwijderd

Topicstarter
"[..]

Om in Duitsland te kunnen bestellen dient u een Duits adres te hebben. Dus ik raad u aan als u Duitse kennissen of familie heeft dit via hen te bestellen. Wij kunnen deze helaas niet voor u bestellen.

Op http://www.medionshop.de/ kunt u eventuele bestellingen plaatsen.

Wij zijn zelf nog niet in de situatie dat we een eigen webwinkel hebben,
deze wordt dit jaar opgestart.

[..]"

Verwijderd

Das jammer.

Dat wordt vriendjes maken in Duitsland :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag rondgekeken in de stad om eens de werkelijke beelden / verschillen te bekijken van verschillende technieken / specificaties. Was niet zo makkelijk te vinden, maar bij BCC hadden ze er een paar hangen. Ik heb er een Sharp LCD beamer gezien met 1200 ANSI en supposedly 450:1 contrast-ratio. De site van BCC geeft echter een 350:1 aan. In ieder geval: het raster was vrij goed te zien. Er werd dan ook erg groot geprojecteerd, dus dat scheelt natuurlijk. Het was op de specifieke plek iets verdonkerd, maar nog steeds behoorlijk licht, en ik kan me voorstellen dat bij complete verduistering dit zeker een plezierig beeld geeft.

Wat ik echter ook heb gezien was de Sagem Axium HD-D50; een projectie-televisie (van achteren dus) van 127 cm diagonaal (16:9), en 1280x720 HDTV-resolutie. Ik weet niet precies wat het grote verschil is met oudere generatie projectie-tv's, maar dit beeld was dus werkelijk waar bloedmooi.
Door de enorme resolutie, en basically complete afwezigheid van visuele artefacten, heb je echt het gevoel alsof je naar een stukje semi-realiteit zit te kijken. Prijs: 3.000 euro. De plasma-schermen worden keihard voorbij gestreeft qua alles eigenlijk. En omdat je in vol omgevings-licht kan kijken steekt het ook alle projectoren de loef af. Wat een juweeltje zeg..

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Welke winkels hebben die Sagem televisies? Ben heel erg benieuwd hoe dat er uitziet..
Pagina: 1