Op een ander forum is er iemand die het volgende beweert, en ik citeer:
waarop ik simpel op geantwoord heb dat ik dit onmogelijk vond. Hij had hier het volgende op te zeggen:-Quote:
- Re: nieve pc
- nieuwe harde schijf... and good to go
- trouwens... als ge boot van diskette of cd, en dan format doet... kan er normaal geen enkel virus overleven...
virus zelf niet, gevolgen daarvan kunnen in registry achterblijven, zelfs na full format
Nu denk ik echt wel dit dit larie is, ok, niet iedere byte wordt gewist, maar de gegevens die er nog opstaan worden onbruikbaar. Het programmatje "virus.exe" staat niemeer weggeschreven in de mbr, of vergis ik mij nu echt helemaal ?weet je wa er gebeurt tijdens ful format???
zelfde als quick format maar met een schijf controle
Dus gewoon MBR weg en kijken voor slechte clusters op HDD
bij eerst volgende installatie zal windows dan weer zijn *.DAT files installeren en aangezien dit files zijn zonder einde komt hier het leuke van windows.
(Windows ziet in zijn FAT waar hij een DAT moet beginnen lezen en leest continu door tot hij een data vind die niet meerklopt ofovereen komt. Jammer genoeg leest windows alles lekker goe door met een redelijk grote fout marge. Er zijn nu wel heel erg veel virussen, spyware en eigen ingrepen die zorgen voor fouten in deze .DAT files. Als deze gebeuren op een plaats die later valt dan de originele *.DAT files word dit bij de volgende installatie van windows lekker weer ingelezen. Nu, ik moet wel zeggen dat dit in XP al beter is dan vroeger maar het gebeurt nog.
Nog nooit gemerkt na een herinstallatie dat soms je IE dezelfde mankementen vertoont?
Nuja, je moet me nie geloven hoor. En als je me wel gelooft simpele oplossing => kleine partitie aanmaken van een 100MB dat windos zijn .DAT files ergens anders wegschrijft.
P.S. Nooit afgevraagd waarom je met simpele proggies zelfs NA en fullformat nog oude gegevens kan lezen zelfs nog van proggies van voor de laatste format?