Toon posts:

[JS] str_replace in textarea

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een gastenboek voor mezelf als php-studie.
Maar nu kan ik wel zorgen dat mensen op smileys kunnen klikken
en dat hij dan de characters in de textarea zet, maar kan ik er dan
ook voor zorgen dat er direct een smiley geplaatst wordt?
Ik ben bezig geweest met str_replace maar bij mij pakte dat niet
iets noemenswaardig uit.
Alvast bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

In een normale HTML <textarea> kunnen geen plaatjes staan, in een contenteditable div weer wel. Maar aangezien je geen voorbeelden plaatst kan ik niet zien welke situatie voor jou geldt.

Verwijderd

Topicstarter
kgeef je wel een voorbeeld:

Zo voeg ik ze in
code:
1
2
3
<td>[img]"img/smiley/1.jpg"[/img]</td>

<td>[img]"img/smiley/2.jpg"[/img]</td>

Hij haalt ze zoals je ziet uit een div. die ik dmv de onclick weer op hidden zet

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Hier kunnen we toch helemaal niets mee :/

De add() functie kunnen we niet zien, je gebruikt niet de JS DOM methodes, je scheidt functies niet met ; maar met , en cursor:hand bestaat niet: cursor:pointer wel ;). Daarbij is de alt tekst niet zoals die eigenlijk hoort te zijn.

En gebruik je nu een <textarea> of iets anders?

Verwijderd

Kijk even naar dit artikel op MSDN en zoals André zegt, maak gebruik van het contentEditable attribuut in combinatie met een div element.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 08:58 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

André schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 01:52:
Daarbij is de alt tekst niet zoals die eigenlijk hoort te zijn.
alt tekst is volgens mij niks mis mee toch? geeft toch aan wat er moet komen te staan als het plaatje om welke reden dan ook niet geladen wordt? (overigens denk ik dat die alt nu gebruikt wordt als title, in dat geval geef ik je gelijk, ik zou ook een title toegevoegd hebben met dezelfde tekst)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

PHP?? Ik zie alleen Javascript, en dat hoort in Webdesign & Graphics.
P&W -> W&G + titelfix

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 08-02-2005 09:33 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Erkens schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 09:01:
[...]

alt tekst is volgens mij niks mis mee toch? geeft toch aan wat er moet komen te staan als het plaatje om welke reden dan ook niet geladen wordt? (overigens denk ik dat die alt nu gebruikt wordt als title, in dat geval geef ik je gelijk, ik zou ook een title toegevoegd hebben met dezelfde tekst)
denk je dat een blinde er wat aan heeft als z'n reader "colon dash closing bracket" roept?

daar hoort "insert normal smiley" ofzo te staan. Dit is wel iets voor een title attribuut

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 11:01 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:01:
[...]

denk je dat een blinde er wat aan heeft als z'n reader "colon dash closing bracket" roept?

daar hoort "insert normal smiley" ofzo te staan. Dit is wel iets voor een title attribuut
ehm, begrijp me niet verkeerd, maar ":-)" is gewoon een text weergaven van een plaatje, daarmee is niks mis imo. Daarnaast heb je dergelijke info van smilies niet, en is het nogal overbodig. Sorry voor de blinde medemens.
Een tekst als "Insert smiley" is ook niet een alternative tekst voor dat plaatje want dat geeft dat plaatje niet weer maar is een helptekst, dus die moet in de title en niet in de alt :)

Verwijderd

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/html/alt.html#asciigraph maar weer eens opduikelen dan

(overigens ging ik er vanuit dat deze plaatjes bij het invoerveld als knop stonden, niet in de broodtext, vandaar mijn alt voorstel) dat is dus ook zo, ik blijf bij m'n punt ;)
A smiley (emoticon) like :-) is basically Ascii graphic too. When images are used instead of such Ascii graphics, it is in a way natural to use the character string as alt text, e.g.
[img]"smilingface.png"[/img]
However, although alt texts have a large number of uses, it seems fair to regard their use in speech synthesis as decisive. That's were imageless presentation is needed, whereas, for example, the use of Lynx is mostly just a practical choice. So the crucial question is: what would you say if you presented your document by reading it over the phone, for example? To make things clearer, you can imagine that the listener is blind. It would mostly be irrelevant, and even irritating, to tell what symbol would be seen if he could see. What you would say depends on the language and linguistic style in use, but alt=" (I'm just joking.)" might be appropriate.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 12:11 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, dat is dan gewoon de taak van die spraak browser imo om ":)" om te zetten naar "i'm just joking" En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat een smilie op meerdere manieren op te vatten is :P

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dit is de funtie die ik gebruik
code:
1
2
3
4
function add(e, text) 
{ 
  e.value=e.value + text  
}

En ik maak inderdaad gebruik van een textarea.

Maar in principe kun je toch ook plaatjes weergeven in een textarea?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 13:37 ]

• zubauza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-03-2016
en als je gewoon deze html code gebruikt:
HTML:
1
2
3
<textarea id="ta">bla</textarea>
<input type="button" value="smilie"
onclick="javascript:document.getElementById('ta').value += ':)'">
en dan met php de smilies omzet in images?

en plaatjes weergeven in een textarea kan niet afaik

deviantART gallery

Pagina: 1