neevedr schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:30:
WM_PASTE werkt volgens mij alleen op een C++ Textveld en niet op andere velden in andere talen in andere programmas. Het is de bedoeling dat ik in elk programma, op elke plek waar de cursor staat kan plakken.
Waar haal je dat vandaan? Dat is complete BS.
WM_Paste is gewoon een Window Message (vandaar de WM_ ) en in principe ondersteunt ieder window object zo'n message. In het geval van een WM_Paste natuurlijk dus alleen een textbox of combobox, maar andere WM_ messages zijn van toepassing op zo'n beetje alle objecten). Daar heb je namelijk een OS voor (en een API). Of dat nou in C++ wordt gebruikt, of vanuit Delphi, Visual Basic of voor mijn part ASM maakt geen fluit uit.
Je schopt tegen Windows aan, je zegt "Hey, ik heb hier een hWnd voor je, stuur die eens effe een paste-message voor me met de volgende data..." En hoe kom je aan de hWnd? Juist. Die vraag je ook weer aan Windows d.m.v. de API.
Verdiep je eens in MSDN...
WM_Paste.
Dat de voorbeelden die daar gegeven worden (voornamelijk?) in C++ worden gegeven is puur omdat de meeste programmeurs dat wel kunnen lezen en omdat het aardig ingeburgerd/gestandaardiseerd is. Dat je het niet kunt "vertalen" naar Delphi (of, for that matter, een andere taal) ligt meer aan jezelf dan aan de API. Je wou C++, dus wat wil je nog meer?
Ik dacht effe dat je C++ had gevonden en Delphi wilde
[
Voor 36% gewijzigd door
RobIII op 08-02-2005 15:19
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij