Toon posts:

DNS server probleem: domeinnaam werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik mijn domein bij pcextreme. Er is echter een zeer vervelend probleem met dit domein. Zodra iemand de URL (www.darkchaos.nl) intypt, is het niet zeker waar hij uitkomt:
De ene keer komt de gebruiker op een site van pcextreme uit, de andere keer komt hij op mijn webpagina terrecht. Het is natuurlijk de bedoeling dat men altijd op mijn site terecht komt ipv die van pcextreme. Het bijzondere is dat de plaats waar je uit komt, om de paar uur anders kan zijn. Het ene uur kom je uit op mijn site, 3 uur later op die van pcextreme. Dit gebeurt zonder dat ik ook maar enige wijziging aan de dns instellingen heb aangebracht. Mijn domeinnaam heeft 1 dag vlekkeloos gewerkt, de dagen daarna heeft het probleem zich pas voorgedaan.

Ik zelf bezit een linux suse 9.1 pro server met apache, php en mysql geïnstalleerd.Het domein laat ik verwijzen naar het ip van mijn server (dit stel ik in via het dns configuratie paneel van pcextreem). Ik zelf heb dus GEEN DNS server.
Mijn site werkt perfect als de gebruiker mijn site op de volgende manier benadert: http://81.69.15.71/
Het gaat meestal fout als de gebruiker http://www.darkchaos.nl intypt.

Nu is de vraag wie de oorzaak van deze fout is en wat mogelijke oorzaken/oplossingen kunnen zijn. Ik zelf heb het idee dat mijn servers niets met de domeinnaam te maken hebben. De domeinnaam wordt ingesteld bij pcextreme. De domeinnaam wordt gekoppeld aan mijn ip via de dns instellingen (deze zouden overigens goed staan volgens de medewerkers van pcextreme). Dit maakt dus dat het probleem bij hen ligt?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lijkt me wel dat het probleem bij hen ligt ja. En je probleem ligt sowieso niet hier, in een programmeerforum. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 18:25
En als je om de paar minuten een traceroute uitvoert naar darkchoas.nl wat is daarvan de output?
Als je daar inderdaad steeds op een andere website uitkomt dan kun je iig kijken waar het misgaat.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik kom bij PCextreme. Info waar je misschien wat aan hebt:
code:
1
2
Hostname    web08   
IP-Adres    213.189.21.116

Succes ermee.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 18:30
is altijd zo ( bij al mijn domeinen dan ).. Is gewoon nog 'wat' gekut met de DNS servers over en weer en gaat na ongeveer 1/2 dagen helemaal weg en zal gewoon naar jouw site wijzen en niet meer naar een ander ..

omdat het al enkele dagen geleden is, denk ik dat je eigen DNS cache niet goed helemaal meer 100 % is. ( verhelpt zichzelf ook na een paar dagen ).. Zit je achter een router ?.. Komt dit probleem bij meer mensen voor ?.. Ik heb net gekeken en kwam op de 'juiste' site en niet op die van pcex....

( ik had ongeveer hetzelfde probleem en dat bleek aan de firmware van mijn router te liggen, dus vandaar mijn vraag of je achter een router zit )..

Maar mocht het zo blijven dan zou ik even contact opnemen met pcextreme ( nadat je het bij andere mensen thuis ook heb getest )

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Update: Na een F5 kreeg ik in één keer www.darkchaos.nl.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ook ik kom op een server uit van pcextreme. Ik zag trouwens ook dat bij meerdere malen op F5 rossen, dat de naam van de server waarop je uitkomt steeds verandert. Ik zou gewoon nog even geduld hebben (een dag of twee) en dan eens gaan zeuren bij pcextreme.

Misschien ook wel interessant voor jou:
DNS check van dnsreport.com. Kun je zien hoe goed je provider zich aan de regels houdt mbt domeinhosting.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Ik zag trouwens ook dat bij meerdere malen op F5 rossen, dat de naam van de server waarop je uitkomt steeds verandert.
Dit omdat ze meerdere webservers gebruiken daardoor komt dat ;)

kijk maar: http://www.pcextreme.nl/content/servers, de loadbalancer kiest welke webserver, op alle webservers staan gegevens van jouw (zoals waar op de fileserver er gezocht moet worden) en de rest wordt dan van de file server en de mysql server geplukt.

[ Voor 41% gewijzigd door Oid op 08-02-2005 09:05 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Lijkt me een config probleem, van de hoster. Ik denk dat jer dan ook daar het beste je verhaal kan gaan halen. Een programmeer probleem is het in elk geval niet ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.