Toon posts:

motorola sb5100 van wanadoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem begon vanavond toen ze mijn oude com21 modem af hadden gesloten. Nu ben ik gedwongen de nieuwe modem te gebruiken zo'n motorola eurodocsis. Het probleem is nu echter dat ik een switch ertussen heb om 2 pcs op internet te krijgen echter krijg ik nu maar 1 ip adres van wanadoo terwijl bij de handleiding op internet staat dat er wel 31 pc's (achter een netwerk) op deze modem aan te sluiten zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik beide tegelijkertijd op internet kan krijgen zonder dat ik een ip conflict krijg? (behalve dan een router kopen)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Uhm geeft Wanadoo die meerdere adressen nog wel uit? Misschien dat je daarom wel nieuw modem moest gaan gebruiken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:36:
bij de handleiding op internet staat dat er wel 31 pc's (achter een netwerk) op deze modem aan te sluiten zijn.

Alvast bedankt.
Dat motorola zegt dat het kan wil niet zeggen dat het in iedere configuratie werkt.Motorola is immers niet je service provider, dat is wannadoo. Gewoon ff de heldesk bellen en vragen.

volgens de http://www.breedbandwinkel.nl/details/46 krijg je bij Wannadoo cable power maar 1 ip dus zul je toch aan een router moeten

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb toevallig nog een p2 350 staan ik maak hier anders wel een server van en zet de modem rechtstreeks hierop de rest laat ik dan wel via de server lopen. Om nu een router voor 2 maanden te kopen vind ik een beetje zinloos. (wegens verhuizing)

Toch bedankt voor het meedenken.

Topic kan gesloten worden.