[MCE2005] De tuner Hauppauge PVR500mce

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 18:48
hallo,

ik ben op dit moment een systeem aan het testen dat bedoeld is voor een MCE2005 opstelling (als er betere software is met GUIDE voor nl dan hou ik me aanbevolen)

Nu heb ik op dit moment de Hauppauge PVR500mce dual tuner kaart. Nu zie ik in andere topicus dat deze en andere (meestal het broertje de 150MCE) door veel mensen wordt gebruikt. Maar ik hoor eigenlijk niemand over de kwaliteit van hem. En ik heb vandaag even samen met een vriend van me het even goed vergeleken met een pinnacle software!! mpeg tv tuner kaart en gewoon tv.

En de software mpeg kaart van hem had gewoon echt een beter beeld. Veel meer detail. De Hauppauge kaart is heel vlakkerig. Bijvoorbeeld ene gezicht heeft eigenlijk maar 1 kleur (zit weinig detail in) Nu denk ik er over om dan ook maar even de XFX NVTV te proberen en dan wel 2x want dual tuner is wel een must. Maar zal dit echt veel beter zijn ja of nee?

Of is de hauppage kaart nog beter te configureren of ligt het bijvoorbeeld aan de afspeel codec die ik gebruik. Op dit moment gebruik ik die nvidia dvd decoder waar iedereen heel lovend over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108989

Je zegt niets over welke bitrate en software je gebruikt. En da's essentieel voor deze hardware MPEG kaart, want ook een preview gaat eerst door de MPEG encoder heen.

Zelf gebruik ik trouwens GBPVR in combinatie met de PVR500, en dat bevalt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Ik gebruik MCE2005 instellingen en heb alle standen al geprobeerd van BEST tot FAIR. Het rare is dat ik niet eens zo veel verschil zie in het beeld als ik daar tussen schakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:36
Ik denk dat er dan ergens een fout in je configuratie zit, zoniet in je compaliteit van je hardware, want ik draai nu sinds een week de mce 2005 kaart. Geloof me het beeld is echt :9~

Check onderstaande capture maar eens

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jjajr/example.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
hmm kan jammer genoeg niet echt je plaatje echt goed bekijken.
Daarvoor is het net te klein (het gezicht zou wat groter moeten zijn)

Maar ik moet er bij zeggen dat hij als je er gewoon naar kijkt ook wel wat lijkt.
Maar als je er echt een ander beeld bij hebt en hem vergelijk (bv met de TV zelf)
Dan zie ik heel duidelijke verschillen. Het is veel vlakkeriger. Je mist wat detail.
Als je bijvoorbeeld naar een gezicht kijkt. Lijkt het gezicht kompleet 1 kleur te zijn.

Maar wat kun je instellen? En waar? Want buiten het fair/better/best van mce zelf zie ik ergens anders weinig opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hou er in iedergeval rekening mee dat een gemiddelde tuner-kaart vele malen kritischer is mbt de signaalsterkte... Dus mocht je de mogelijkheid hebben om eens te proberen hoe het beeld eruit ziet als je de kaart zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting aansluit, zou ik dat zeker eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:23
De afspeel codec maakt enorm veel verschil. Ik zou voor mce de nvidia codec aanraden. De NVTV heeft wel een andere encoder als de hauppauge. Maar de tuner schijnt slechter te zijn van de nvidia deze heeft meer moete met een slecht kabel signaal.

PS Ik zelf heb een pvr500 en een pvr350. En gebruik ook liever GBPVR aangezien deze meer dan 2 tuners onderstuent.

Edit
Ik weet niet waarin je pvr500 gaat gebruiken maar hij werkt soms niet op een pci-riser (Pundit). Aangezien de kaart gebuikt maakt van een pci-bridgechip. Ik zou altijd voor de dualtuner kaart gaan alleen al omdat je een pci-slot uitspaart.

[ Voor 27% gewijzigd door leonbong op 09-02-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108989

Ik zelf heb een pvr500 en een pvr350. En gebruik ook liever GBPVR aangezien deze meer dan 2 tuners onderstuent.
slightly off-topic: Ik heb bij deze combinatie het probleem dat de IR-afstandbediening van de '350 niet werkt. De Hauppauge driver detecteert eerst de 500-kaart, en komt tot de conclusie dat die geen afstandbediening heeft. De driver gaat niet verder met zoeken in het systeem. Enig idee hoe ik dat kan oplossen? Hoe 'verwissel' ik de 'plaats' van de twee kaarten in mijn systeem? Verwisselen van PCI-slot heb ik geprobeerd, maar loste het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
offtopic:
Ok ik had het nog niet ontdekt want ik gebruik de AB niet (Mediamvp bij TV). Maar de oplossing schijnt te zijn welke kaart je als laatste installeert. Dus eerst de pvr500 volledig installeren en daarna de pvr350.
GBpvrforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
thx voor de replies.

Ik gebruik ook MCE met de nvidia codec. Overal op het internet las ik al dat dat toch wel de beste combinatie was.

Ik wil eigenlijk de 500MCE kaart nog wel even testen met andere software. Welke software kan ik hiervoor gebruiken? Dan kan ik even zien of het gewoon een combinatie is met MCE->500MCE of dat het toch de kaart is die niet echt geweldig beeld leverd.

De signaal sterkte krijg ik niet beter. Hij zit als enig apparaat er aan en het is direct op het eerste doosje wat uit de meterkast komt.
Als ik bv de zelfde kabel die ik nu in de 500MCE druk in de HDRW720 prik (philips dvd/hd recorder) dan is het beeld op de philips echt stukken beter. Ik snap dat niet het moet toch niet zo moeilijk zijn voor een kaarten bouwer om dezelfde kwaliteit te krijgen als zo'n recorder? Zeker als je dan bedenkt dat de hdd recorder nu ongeveer 450 euro of zo kost en mijn dual tuner kaart 130...
Dan hebben ze bij zon' dual tuner kaart veel meer ruimte voor goeie componenten dan bij zo'n hdd recorder waar ook nog een dvd brander en een hdd als hardware bij de prijs in zit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
ik zal GBPVR even proberen..
Heb je daar ook GUIDE info voor NL ?
Want ik vind de interface van MCE echt heel goed en lekker werken...
(bijvoorbeeld Series opname mogelijkheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Het makkelijkste om snel guide info voor nederland te hebben is xmltv met het wolf script.
Dit bestand in GBpvr laden en de kanaalnummer mappen naar de kanalen van de kabel en klaar. Als je kabelaar gebruik maakt van halve nummer zoals 31- ofzo. Dan moet je de tunningspaces tabel van windows aanpassen.

Reg key
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS31-0
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS31-1

Hierin kan je dan zelf de kanaal frequentie's opgeven.
Kanaal 1 freq 2160000 hz
Kanaal 2 freq 3000000 hz enz...

[ Voor 53% gewijzigd door leonbong op 09-02-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
GBPVR draaide bij mij niet lekker.. Heb vele alternatieven geprobeerd trouwens nagenoeg alles wat ik kon vinden (mediaportal,sceneo,tvedia,beyondTV) maar niet 1 kan eigenlijk echt tegen de looks en gebruiksvriendelijkheid van MCE aan :(
Moet alleen SageTV nog eens testen hoe dat werkt.

Ik ga mijn hauppauge nog wel even op een andere manier testen.. Ik ga het via de SVHS in proberen dus ik laat bv mijn tv of video recorder de tunning doen en dan de hauppauge alleen de mpeg compressie..
Eens kijken hoe het er dan uitziet.

Hopelijk werkt een dual tuner DVB-C snel in combinatie met Essent Digitaal.. Dan zijn we tenminste van die analoge tuners en mpeg kaarten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Dat laatste zal nog wel even duren aangezien. MCE geen encrypted DVB onderstuent.
Geen CAM en CI's dus.

Hoe kan GBPVR nou niet lekker draaien ik gebruik het op een oude P3-450 mhz en draait prima. Niet altijd even snel maarja dat komt eerder door 0,45 Ghz die mijn HTPC bezit.

[ Voor 48% gewijzigd door leonbong op 12-02-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83562

@VictorV8

Het probleem met de IR van de 350 en 500 (en of 150) heeft te maken met de Hauppauge drivers, en niet zo zeer met GBPVR.

Ik gebruik een PVR-350 en PVR-150 naast elkaar i.c.m. GBPVR, en gebruik de remote van de Media MVP. Ik moet zeggen, het werkt perfect.
Pagina: 1