Ik woon op een studentenhuis met een ADSL verbinding van de universiteit. De ADSL modem is aangesloten op een switch, vanwaar naar elke pc (9 in totaal) een UTP kabel lopen. Iedere PC krijgt automatisch een eigen IP-adres toegewezen via de ADSL verbinding. Er is dus geen sprake van intern netwerk, maar iedereen heeft zijn eigen IP over de ADSL verbinding.
Het probleem:
Ik heb sinds kort een PDA welke beschikt over WLAN. Onze infrastructuur is daar nog niet klaar voor. Mijn plan is om via de PDA het bekabelde netwerk op te komen zodat de PDA toegang heeft tot het internet.
Nu heb ik een beetje rondgezocht op het GoT forum, maar het is mij niet duidelijk of ik nou een Accespoint of een Bridge moet kopen om dit te bewerkstelligen. Wie kan dit ophelderen?
Het probleem:
Ik heb sinds kort een PDA welke beschikt over WLAN. Onze infrastructuur is daar nog niet klaar voor. Mijn plan is om via de PDA het bekabelde netwerk op te komen zodat de PDA toegang heeft tot het internet.
Nu heb ik een beetje rondgezocht op het GoT forum, maar het is mij niet duidelijk of ik nou een Accespoint of een Bridge moet kopen om dit te bewerkstelligen. Wie kan dit ophelderen?