Pinnetje Harddisk doorgedrukt --> repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb met mij stomme kop die stekker ondersteboven op de pins gedrukt, dus je raad al, daar waar de stekker dicht was, is het pinntje doorgedrukt....

Ik heb het pinntje wel weer weten terug te trekken, echter doet hij niks meer in windows. Testen etc gaat allemaal prima, maar de ATA-RAID controller vindt hem niet meer en windows blijft hangen bij het opstarten.

Het betreffende pinntje is no. 21 --> O? DMA Request DDRQ (http://defiant.darlington...nectors/Drives/drives.htm)

Is er iemand die weet of dit nog te fixen is....er staat namelijk nog een hoop data op die ik niet kan missen.....

Alvast bedankt...

p.s......welke %^&%$ verzint het om zo makkelijk een harddisk te mollen......waarom dat ene dichte stukje op die stekker ook niet gewoon open om mollestatie te voorkomen :r

Verwijderd

DMA request. mijn allereerste ingeving is: snor een prehistorische ide-controller op die geen dma ondersteunt, je weet nooit of dat werkt.

en anders zal het wel solderen worden. schroef de print eraf en kijk wat er mis is (en laat het plattercompartiment dicht, anders doe je alles voor nix :7 )
p.s......welke %^&%$ verzint het om zo makkelijk een harddisk te mollen......waarom dat ene dichte stukje op die stekker ook niet gewoon open om mollestatie te voorkomen
daarom zit er tegenwoordig (laten we zeggen de laatste 5-10 jaar) ook zo'n leuk lipje op :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 00:13 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is de pin krom of weg? Rechtbuigen kan, wel kans op afbreken.

Een afgebroken pin kun je proberen te vervangen door een kaarsrechte speld van dezelfde dikte en lengte in het gaatje te doen en dan maar hopen dat hij contact maakt.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:12:
daarom zit er tegenwoordig (laten we zeggen de laatste 5-10 jaar) ook zo'n leuk lipje op :P
Ik heb hier nog een spiksplinternieuwe kabel ZONDER lipje met aan beide zijden alleen maar gaatjes, dat kan zéker niet fout. Volkomen klojo-proof.

[ Voor 45% gewijzigd door Guardian Angel op 08-02-2005 00:18 ]

ARME AOW’er

• Bartez
de pin zit er nog.....hij was alleen doorgedrukt en daarna heb ik hem er weer (voorzichtig)uitgetrokken.....Nu ziet het er weer uit als voorheen.....alleen hij werkt (voorlopig) niet meer

Verwijderd

Ben je zeker dat je geen andere pin(netjes) hebt geforceerd? Zelf heb ik met mijn usb rack zo eens dat pinnetje moeten mollen (anders paste het niet op een removable rack). Had dat eerst getest met een oude HD, zonder problemen.

Probeer eens met een 40 ribon kabel. wie weet...

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 16:14
Lijkt me dat het pinnetje geen contact meer maakt aan de achterkant of dat je het pinnetje een stukje naar binnen drukt als je de stekker erop drukt.

Als je zonder de hele HD open te schroeven bij de achterkant van de connector kunt kun je proberen dit te solderen oid.

Ik heb trouwens geen idee hoe dat er aan de achterkant van connector uit ziet, mijn eerste gemolde HD moet nog komen O-) Lucky me.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Bartez
ik denk dat het pinnetje inderdaad niet goed contact meer maakt met de printplaat. Ik heb alleen een torx 8 of 9 nodig om die printplaat los te schroeven.....en natuurlijk zijn alle winkels dicht omdat het carnaval is :(

de komende dagen dus ff proberen zo'n torx sleuteltje op de kop te tikken....wellicht dat ik dan ff kan kijken waarom hij geen contact meer maakt....

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-03 12:59

SeatRider

Hips don't lie

Guardian Angel schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:15:

Een afgebroken pin kun je proberen te vervangen door een kaarsrechte speld van dezelfde dikte en lengte in het gaatje te doen en dan maar hopen dat hij contact maakt.

[...]

Ik heb hier nog een spiksplinternieuwe kabel ZONDER lipje met aan beide zijden alleen maar gaatjes, dat kan zéker niet fout. Volkomen klojo-proof.
Handig! Kun je hem er ondersteboven op doen... Noem ik geen klojo proef :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ik heb hier een maxtor 40gb draaien, waarbij ook een pinnetje afgebroken was.
Met wat soldeerwerk heb ik een draadje van halve pin naar printplaat gesoldeerd, en die schijf draait al weer een jaar :)

If you choose to criticise you choose your enemies

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

VisaRider schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:34:
[...]
Handig! Kun je hem er ondersteboven op doen... Noem ik geen klojo proef :)
Je zou gelijk hebben ware het niet dat er dus op het 'kapje' zo'n stukje zit wat precies past in de uitsparing op de aansluiting van het moederbord.

Full Klojo-proof dus. :)

ARME AOW’er

• Bartez
dames en heren,ik heb de printplaat losgeschroefd, daar bleek het pinnetje gebroken te zijn bij de aanhechting aan de printplaat, dat is gesoldeerd en voila.....hij werkt weer!!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mooi. :)

ARME AOW’er

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
Wist je dat dit volgens IBM onder fabrieksfout valt? Ik heb ook een keer zo'n grapje gehad, de pin was doorgeschroven en zat dus niet meer vast aan het printplaatje. Ik IBM gebeld en die zeiden : "Stuur maar op, zoiets mag gewoon niet gebeuren!". Gedaan, en ik heb een nieuwe gekregen!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 08:28

Gwannoes

Solderen moet je leren

Kun je niet gewoon in de BIOS de DMA-modus wijzigen???
Oh, je had hem dus al gefixt... Feli!
Lezen is moeilijk hoor 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Gwannoes op 02-03-2005 16:20 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 17:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Guardian Angel schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:15:

[...]

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 17:52
En wat is het doel van jouw mooie post hier??? Nix zinnigs iig...

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
en wat is jou doel dan :9
eunt!
geintje, ben lam :>
feli dat je hem gefixt hebt 8)

slotje? *report*

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC