Webwinkeltje maken..

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey ik ben bezig met een website waar mensen zelf onderdelen voor websites kunnen bestellen (denk hierbij aan logo's, flash menu's, intro's, templates etc. etc.).

Site is al zo goed als ik klaar maar nu wil ik een heel simpel winkelwagen systeempje maken.

De bedoeling is dat er bij elk product een link komt te staan met "plaats in winkelwagen" dan is er speciale pagina "winkelwagen" waar de bezoeker zijn/haar order kan nakijken of die klopt.

Dus bijvoorbeeld een klant wil graag een website + flash menu + flash intro bestellen, 3 x klikt hij op "plaats in winkelwagen" daarna kan hij via een link op de site bekijken of dit klopt, (het zou wel leuk zijn als de prijzen bij elkaar worden opgeteld) dan moet de bezoeker wat gegevens invoeren zoals tel nummer, woonplaats zulke dingen.

Dan kan de bezoeker op "verzend order" drukken, nu moet er een "factuur" worden gemaakt die bv naar het adres bestel@NoIllusions.nl

Dit zal wel met een database moeten worden opgezet en als programeer taal php, maar ik ben op die zaken helemaal niet bezig geweest, het zou fijn zijn als de experts

a: een goede (liefst nederlandse) tutorial kunnen plaatsen waar dit simpele probleem kan worden opgelost.
b. zelf uit kunnen leggen hoe dit winkelwagen systeem in elkaar zit
c. een geheel script en alles wat er omheen zit als voorbeeld hier te plaatsen of mailen, maar ja dit valt vast onder script request.

Dus hopelijk kan iemand van jullie mij helpen :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

Weet je wat? Zullen we anders gewoon ff 't hele systeem voor je maken?

Denk niet dat dit gaat werken... ik vrees dat je beter iemand kunt inhuren ofzo, of ff naar 'n webdesign bedrijfje (/particuliertje) zoeken :)

I see dead pixels...

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43

Rhapsody

In Metal We Trust

Hier op GoT wordt verwacht dat je tenminste zelf al het een en ander hebt geprobeerd, om daarna (na goed zoeken) eventuele problemen waar je tegen aan bent gelopen hier te plaatsen.

🇪🇺 pro Europa!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:02

4VAlien

Intarweb!

klinkt als een geval voor php session man! ( http://www.php.net/session_start )

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Feitelijk komt het erop neer dat je een database met producten hebt, die elk een id hebben. In je webwinkel hou je een sessie bij voor iedere gebruiker, waar je arrays in opslaat met welk id hoe vaak geselecteerd is. Ook heb je natuurlijk pagina's nodig voor het aanpassen van aantallen en dergelijke. Mailen doe je uiteraard met de functie mail().

Als je er met het bovenstaande niet uitkomt, dan zou ik er niet zelf aan beginnen en maar iemand inhuren ofzo. Webwinkels dienen namelijk goed dicht te zitten. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Wat is je vraag?

Verwijderd

http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=11 misschien kan dit een beetje helpen.

Suc6

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

Houd je wel rekening met patenten EP803105
EP738446
EP1090494
EP784279
EP689133
EP537100
EP933892
EP633694
EP287578
EP820620
EP779587
EP927945
EP715740
EP798657
EP986016
EP217308
EP673135
EP670652
EP266049
EP628919
EP370847 en niet te vergeten
EP195098?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
@sdomburg, ik ga er helaas geen geld voor betalen aangezien ik het zelf graag zou willen maken.

@Rhapsody, ik heb zo'n beetje de hele search van GoT bekeken over het onderwerp "webshop" en "webwinkel" veel van de links waarin werd verwezen zijn nu al dood :(, heb zelf ook al ondernomen om te beginnen met PHP maar het moet gewoon een beetje gauw klaar zijn zonder al die onzin er om heen.

@-NMe-, zover was ik ook :) dat ik een database moet maken, maar waar kan ik dat nou het beste mee maken?

@The Switcher, dat ziet er belovend uit, morgen op school maar even naar kijken!

@indeed, hoe maak ik een erg simpele webwinkel, simpele vraag toch?

@terabyte, zal ik doen O-).

Nou als iemand nog goede ideën heeft, het is van harte welkom natuurlijk, maar voor eerst bedankt voor de moeite allemaal :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lol, inderdaad. En wat dacht je van echo? ( http://www.php.net/echo )

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrVegeta schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:33:
@-NMe-, zover was ik ook :) dat ik een database moet maken, maar waar kan ik dat nou het beste mee maken?
PHP en MySQL "natuurlijk", en eventueel phpMyAdmin.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

...
@Rhapsody, ik heb zo'n beetje de hele search van GoT bekeken over het onderwerp "webshop" en "webwinkel" veel van de links waarin werd verwezen zijn nu al dood :(, heb zelf ook al ondernomen om te beginnen met PHP maar het moet gewoon een beetje gauw klaar zijn zonder al die onzin er om heen.

Dat meen je toch niet? Je wilt een webwinkel maken en hebt geen clue van PHP of een of andere serverside scripting taal??? En php is niet onzin als het gaat over een ding dat jij wil doen.
En van een database ook niet? Dan raad ik je aan om je eerst te verdiepen in wat php en begin met wat simpele dingetjes zoals een online rekenmachine ofzo, en ga dan eens kijken hoe een database in elkaar zit, daarna kan je het webwinkel idee gaan uitspitten.

• sdomburg
@sdomburg, ik ga er helaas geen geld voor betalen aangezien ik het zelf graag zou willen maken.
Volgens mij is je het begrip Open Source niet duidelijk.
Je zit hier in Programming en Webscripting, we verwachten dat je "die onzin eromheen" gebruikt om ervan te leren. Als je een webshop wilt moet je een kant en klare nemen of anders tijd en moeite in programmeren steken.
Met bijvoorbeeld MySQL of van mijn part textbestandjes. Wat je zelf prefereert.
@indeed, hoe maak ik een erg simpele webwinkel, simpele vraag toch?
Eerder een hele luie vraag.
Nou als iemand nog goede ideën heeft, het is van harte welkom natuurlijk, maar voor eerst bedankt voor de moeite allemaal :)
Volgende keer zelf ook wat meer moeite erin stoppen dan ;)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27

BCC

Ik denk dat deze jongen eerder op zoek is naar iets als phpBB of Gallery, maar dan voor Webshops. Sourceforge?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Zonique
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
Sjonge, lekker behulpzaam zijn we weer....

Als je goede scripts zoekt, zou je eens kunnen kijken op www.hotscrripts.com. Er zijn daar talloze scripts beschikbaar voor shopping carts. Je moet daar maar eens op 'shopping cart' zoeken.

Als je een goede aanbeveling wilt hebben voor een kant en klare web-shop, zou je eens naar oscommerce moeten kijken zoals een eerdere poster al aangaf. Als je oscommerce installeerd, is er eigenlijk al een shop klaar, die je alleen nog maar hoeft te configureren en misschien hier en daar moet aanpassen om het jouw look & feel te geven.

Veel succes!

Verwijderd

Ik kijk zelf altijd op:

www.opensourcecms.com

Daar krijg je van alle open source systemen,
die php, mysql gebaseerd zijn een admin inlog in een testomgeving.
Mag je rondneuzen en verknoeien wat je wil.
Elke 2 uur installeren ze alles terug zoals het was.

Ik had geen kennis van php en mysql,
maar lukte me zo wel om een systeem uit te kiezen.
In dit gevalonder e-commerce.

grtz.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Oke, ik wou even mijn excuses aanbieden aan alle programeurs (? err..) met de zin "zonder al die onzin er omheen" bedoel ik niet de php codering, maar eerder log-in systemen, of cc betalings manieren, die dingen :).

@jpenninkhof, bedankt :) ga ik zeker doen!
@sdomburg, sorry dat ik er nu niet zo diep op in ben gegaan, maar ik heb het gevoel dat als ik eerst een beetje met php leer om te gaan dat ik dan al 2 á 3 weken verder ben, zoveel tijd heb ik daar niet voor.

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:21
zoeken op google naar php+webshop levert niks op?

• sdomburg
MrVegeta schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:56:
@sdomburg, sorry dat ik er nu niet zo diep op in ben gegaan, maar ik heb het gevoel dat als ik eerst een beetje met php leer om te gaan dat ik dan al 2 á 3 weken verder ben, zoveel tijd heb ik daar niet voor.
Dan had je dus even in SA moeten posten dat je een kant en klare wilt. Ik zal het je maar vertellen; OScommerce is open source, gratis te gebruiken en aan te passen dus. Ga daar dus even kijken als je snel wat wilt hebben.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Script requests doen we niet, het gaat hier over zelf programmeren.

En als je haast hebt mag je helemaal naar een betaalde dienst om gaan kijken, dit is niet jouw gratisch programmeerfabriekje :)

Professionele website nodig?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

En 4VAlien, indeed, terabyte: als je niets hebt toe te voegen, post dan niet :/ Maak gewoon een TR, komt het vanzelf goed :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.