Toon posts:

SPDIF icm Asus AV8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de coaxiale spdif uitgang van het asus a8v moederbord verbinden met de coaxiale ingang van een sony str-db940 versterker. Maar wat ik ook probeer de versterker blijft zeggen dat op de coaxiale ingang geen signaal wordt aangeboden.

Heb van een bij het moederbord mee geleverde cd de realtek Sound manager software geinstalleerd. Als ik deze open dan zie ik dat de spdif uitgang aan staat. Als ik het test geluid laat horen werkt dat wel via de analoge 5.1 ingang maar zo snel ik de versterker op de digitale ingang schakel dan gebeurt er niks.

Eeen zelfde test ook met windvd uitgeprobeerd met hetzelfde resultaat, werkt wel analoog maar wederom niet digitaal

Op welke wijze kan ik nu testen waaraan het probleeem ligt?

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:58
Je zult ergens moeten aangeven, normaal gesproken, dat het signaal digitaal aangeboden moet worden op je S/PDIF. Ook moet je software gebruiken (PowerDVD of zo) die AC3 aankan.
Jij hebt het over WinDVD, dus daar moet je aangeven dat ie het signaal digitaal via S/PDIF moet versturen.
Denk dat je dan wel verder komt.

BTW, er zal toch ergens in de manual staan hoe die S/PDIF werkt ???

Limbids

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd maar ik ben er achter. Heb de coaxiale ingang van de versterker getest door even aan te coax uitgang van de cd te hangen. Nu wist ik tenminste zeker dat ik signaal op de ingang nan de versterker had.

Er gebeurde weer niks, bleek ik de versterker niet in de juiste stand te hebben staan :( .

Alles werkt nu na behoren :+