[Wlan] http snel, ftp traag

Pagina: 1
Acties:

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Ik heb een beetje een vaag probleem waar ik geen antwoord op kan vinden en hoop dat iemand hier wat mogelijke oorzaken weet;

Ik heb een linksys wrt54g rev 2 router met hyperWRT firmware (2.0b4) en een wmp54g wlan pci kaart en heb met ftp'en erg wisselende snelheden maar blijf vaak rond de 10-20 kB/s schommelen. Dit terwijl ik middels http wel gewoon de volle snelheid haal zonder problemen (± 450kB/s. Ik heb verschillende ftp servers geprobeerd maar ik hou overal hetzelfde probleem...

Ik heb al verschillende firmware geprobeerd en heb de router al op alle mogelijke manieren ingesteld (WPA aan/uit, vaste- en auto-snelheden, verschillende kanalen, enz.) maar er zit gewoon geen verandering in...
Ik heb winXP met sp2 overigens en ftp met flash fxp.

iemand enig idee :?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

provider die FTP verkeer knijpt ?

doet ie het ook als je de pc gewoon ouderwets met een kabeltje aansluit ?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 23:35 ]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 10:34

Cis

Vooralsnog zou ik eerst proberen om een andere ftpclient te proberen. En als je dan toch bezig bent: gaat het uploaden wel constant op XX kB/s?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:34:
provider die FTP verkeer knijpt ?

doet ie het ook als je de pc gewoon ouderwets met een kabeltje aansluit ?
Heb @home, die knijpt (nog) niet toch??
Kabeltje gaat niet 123 lukken of ik moet de hele pc met alles eraan meeslepen (misschien laatste optie)
Cis schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:34:
Vooralsnog zou ik eerst proberen om een andere ftpclient te proberen. En als je dan toch bezig bent: gaat het uploaden wel constant op XX kB/s?
Net even upload geprobeerd;ik haal vreemd genoeg daarmee wel gewoon de max en gewoon constant...

Ik heb net cuteFTP ook geprobeerd maar met hetzelfde resultaat... (upload goed, down slecht)

[ Voor 39% gewijzigd door WooK op 07-02-2005 23:50 ]

Verwijderd

en met ftp.exe van windows zelf, en anders zou ik echt wel even kabeltjes proberen?

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Ik heb de pci-kaart in een ander slot gestoken en ik kan weer met volle snelheid ftp'en :)

Had ik dat maar eerder geprobeerd :X

Pagina: 1