Toon posts:

uitzending gemist werkt niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

De herhalingen op http://www.uitzendinggemist.nl werkt niet goed bij mij. Als ik op een link op de site druk opent hij wel een apart scherm, maar geeft gelijk "gereed" zonder enig beeld. Via www.nos.nl kan ik het journaal wel openen...

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Eerder deed uitzendinggemist het wel bij me. Zou niet weten wat er in de tussentijd veranderd kan zijn.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Codec probleem?

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 04:34

GG85

.......

Ik heb het ook vaak, gewoon een uurtje wachten en opnieuw proberen, helemaal vlekkeloos zijn die streams niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik via de herhalingen via andere sites toch ook niet kunnen volgen? Wat voor codecs zou ik moeten hebben?
GG85 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:01:
Ik heb het ook vaak, gewoon een uurtje wachten en opnieuw proberen, helemaal vlekkeloos zijn die streams niet.
Het gaat niet om vlekkeloos... er is helemaal geen reactie... Ik zal het wat vaker gaan proberen, maar kan me niet voorstellen dat deze site zo slecht loopt...

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb het gehad bij rtlnieuws, ik kon toen ook geen filmpjes kijken, dit bleek te liggen aan een codec pack die ik had geinstalleerd, maar het kan bij jou natuurlijk heel wat anders zijn.

Kan je hem niet afspelen in bijvoorbeeld mediaplayer of winamp? Doet ie het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Laukui schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:29:
Ik heb het gehad bij rtlnieuws, ik kon toen ook geen filmpjes kijken, dit bleek te liggen aan een codec pack die ik had geinstalleerd, maar het kan bij jou natuurlijk heel wat anders zijn.

Kan je hem niet afspelen in bijvoorbeeld mediaplayer of winamp? Doet ie het dan wel?
Het probleem is dat ik geeneens meer kan selecteren of ik het met mediaplayer of realplayer wil afspelen. Het ligt waarschijnlijk toch aan de codecs... Welk pack zou ik waar kunnen halen. Heb net al hard zitten zoeken, maar nog niet heel ver gekomen. Zou het kunnen zijn dat ik geen *.asf bestanden kan afspelen?

edit: kan rtl nieuws wel gewoon afspelen... het gaat echt alleen om de links van uitzendinggemist.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 23:33 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heb je een popup blocker? (bv googlebar) waarschijnlijk is dat de reden.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:37:
heb je een popup blocker? (bv googlebar) waarschijnlijk is dat de reden.
yep.... maar die staat bij deze pagina op "site popups allowed". Hij popt ook wel een nieuw scherm op, maar geeft gelijk "gereed" in plaats dat hij gaat bufferen...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Je geeft mondjesmaat informatie maar hebt nog niet eens gezegd welk OS je hebt en welke browsers je allemaal hebt geprobeerd. Dat i.c.m. versies, firewalls, popupblockers, andere zooi etc. zijn natuurlijk heel relevante zaken om te weten. Lukt het bij een andere machine wel? Kortom: tijd dat je even FAQ Forumgedrag cq. SA Policy doorleest en meer info geeft. Wat is de situatie precies, wat heb je geprobeerd om het op te lossen?

Dan kunnen we tenminste effectief meedenken ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses. Ik dacht wel voldoende info te hebben gegeven. Ik heb het FAQ weldegelijk doorgelezen en eerst heel het forum afgestruind, maar vond mijn probleem niet terug. Omdat ik niet precies weet waar het probleem ligt, is het voor een halve noob moeilijk in te schatten welke informatie wel en welke niet van belang is.

OS is XP home edition (Service pack 2). Op de achtergrond draait Internet Security 2005 en Webroot Spysweeper. Ik heb mediaplayer 10.

Denk toch dat het probleem in de codec-sfeer ligt. Ik heb diverse codec-packs getracht te installeren zonder succes. Ik zie echter door de vele codec-bomen het bos niet meer.

Waarom kan ik via de ene site wel streaming kijken en via de andere niet. Zo kon ik "Dit was het nieuws" wel via de eigen (tros)site bekijken en niet via uitzendinggemist. "Vara laat" kon ik echter via de vara-site niet kijken door het ontbreken van de juiste codecs (hiervan kreeg ik een foutmelding van Mediaplayer, maar ze geven niet duidelijk aan waar ik de juiste codec dan wel kan vinden).

Heeft iemand dus een tip waar ik de juiste codecpack naar beneden kan halen?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:48:
Excuses. Ik dacht wel voldoende info te hebben gegeven. Ik heb het FAQ weldegelijk doorgelezen en eerst heel het forum afgestruind, maar vond mijn probleem niet terug. Omdat ik niet precies weet waar het probleem ligt, is het voor een halve noob moeilijk in te schatten welke informatie wel en welke niet van belang is.

OS is XP home edition (Service pack 2). Op de achtergrond draait Internet Security 2005 en Webroot Spysweeper. Ik heb mediaplayer 10.

Denk toch dat het probleem in de codec-sfeer ligt. Ik heb diverse codec-packs getracht te installeren zonder succes. Ik zie echter door de vele codec-bomen het bos niet meer.

Waarom kan ik via de ene site wel streaming kijken en via de andere niet. Zo kon ik "Dit was het nieuws" wel via de eigen (tros)site bekijken en niet via uitzendinggemist. "Vara laat" kon ik echter via de vara-site niet kijken door het ontbreken van de juiste codecs (hiervan kreeg ik een foutmelding van Mediaplayer, maar ze geven niet duidelijk aan waar ik de juiste codec dan wel kan vinden).

Heeft iemand dus een tip waar ik de juiste codecpack naar beneden kan halen?
Over dat je geen Real of WMP meer kan kiezen -> delete je cookies (of alleen je cookies van die site)

Welke browser gebruik je nou? IE neem ik dan maar aan ;)

Probeer het eens met Norton IS uitgeschakeld. Deze ligt erg vaak te bokken.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Codec packs: niet zomaar naast elkaar installeren, krijg je alleen maar meer ellende mee :X

Check de SA FAQ even voor wat tips over codecs, met name gspot om te zien welke codecs gebruikt worden. Maar als opslaan als wel werkt, zal het niet direct een codec probleem zijn denk ik.

Firewall, oid. kan nog steeds wel als er verschillende protocollen gebruikt worden om de data te transporteren. Popupblock, adblock, virusscanner lijken me mischien nog wel waarschijnlijker als je niet eens aan de keuze tussen Real en WMP toe komt aangezien dat puur HTML is zonder dat er iets van een codec of ueberhaupt een mediaspeler nodig is.

edit:
Verrek, zie hierboven. Inderdaad wel cookie verwijderen. Niet aan gedacht :X
Ipv cookie verwijderen liljkt 'Instellingen' op de pagina me handiger trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 08-02-2005 10:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:52:
[...]

Over dat je geen Real of WMP meer kan kiezen -> delete je cookies (of alleen je cookies van die site)

Welke browser gebruik je nou? IE neem ik dan maar aan ;)

Probeer het eens met Norton IS uitgeschakeld. Deze ligt erg vaak te bokken.
Was inderdaad IE (oeps... :D). Bedankt voor de tips! Ik ga het thuis verder uitzoeken. Voorlopig nog even een behoorlijk saaie dag op het werk tegemoet :O

Verwijderd

is het probleem nog opgelost?

Ik heb zelfde probleem. Het scherm wordt wel geopend, maar ik kan geen filmpjes afspelen. Ik kan wel mijn voorkeur geven (real of wmp) maar hij doet verder niets. Heeft iemand nog een idee?

Weet dat een oud topic is, maar was het meest relevant voor mijn probleem...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:13:

Ik heb zelfde probleem. Het scherm wordt wel geopend, maar ik kan geen filmpjes afspelen. Ik kan wel mijn voorkeur geven (real of wmp) maar hij doet verder niets. Heeft iemand nog een idee?

http://cgi.omroep.nl/cgi-...ara/zembla/sb.20041014.rm

http://cgi.omroep.nl/cgi-...ra/zembla/sb.20041014.asf

Werken die wel? Plak die eens rechtstreeks in je player.
Dit is een uitzending over de Hells Angels.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:13:

Is inmiddels opgelost :P .

Bij mij deed alles het weer toen ik iets van java en flash had gedownload.

Verwijderd

DeMoN schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:34:
[...]

http://cgi.omroep.nl/cgi-...ara/zembla/sb.20041014.rm

http://cgi.omroep.nl/cgi-...ra/zembla/sb.20041014.asf

Werken die wel? Plak die eens rechtstreeks in je player.
Dit is een uitzending over de Hells Angels.
Deze werken wel, weliswaar in mijn player en niet in de popup. Ik kan uitzendingen op de sites van diverse omroepen wel bekijken, alleen de popup in uitzendinggemist.nl werkt niet.. :(
Pagina: 1