Toon posts:

[XP] Computer restart na ff gamen: BSOD IRQL less or not*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al regelmatig het forum doorgespit, maar kom niet echt uit dit probleem,
ik heb sinds november een nieuw systeempje

spec

AMD 3500
MSI K8N NEO 2
2 HDD
2X 512 DDR ram
6800LE XFX vid kaart

En 400 watt kast

Ik krijg steeds na ff te gamen een BSOD, met de melding IRQL less or not equell
ik kom steeds met oplossingen als ram stuk of voeding te weinig maar hier ligt het niet aan heb ik zo'n vermoeden, ik heb gister een programma geinstalled, Everest home edition, toen zag ik op de lijst met geïnstalleerde apparaten dat meerdere aparaten op zelfde IRQ staan wat volges mij niet helemaal goed is,

nou is mijn vraag, kan mijn BSOD daardoor komen, zoja wat doe ik eraan, zo niet wat kan ik dan doen 8)7

sorry voor de lap tekst

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Deze melding duidt inderdaad vaak op een IRQ conflict of een driver probleem.
Probeer met Google of op de site van Microsoft (Technet) maar eens te zoeken, daar zul je deze melding wel tegen komen.

Overigens is het waarschijnlijk: IRQL_LESS_OR_EQUAL

Misschien is dit wat?

http://www.microsoft.com/...t/en-us/prmd_stp_hwpg.asp

[ Voor 41% gewijzigd door _Dune_ op 07-02-2005 22:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:40:

nou is mijn vraag, kan mijn BSOD daardoor komen,
Ja.
zoja wat doe ik eraan, zo niet wat kan ik dan doen 8)7
Zoeken, zodat je dit gevonden had: ;)

Windows XP en 2000 BSOD guide

Waarschijnlijk je driverts (zoals je zelf al aangeeft)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het delen van een IRQ kan in principe geen probleem zijn mits een apparaat met alle geweld een IRQ exclusief in gebruik willen.

Zo te zien heb jij niets erin hangen wat een probleem zou kunnen zijn. Zet anders even je BIOS op default en laat alles opnieuw detecteren (en toewijzen).

Ram stuk of voeding stuk kán dus altijd. Kun je gewoon testen. Dus wordt het maar even door me gemeld.

ARME AOW’er

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je hier: [rml]Spider.007 in "[ XP] Taakbeheer ziet er anders uit !?*"[/rml] en elevator in "Eigenschappen Beeldscherm --> Bureaublad..." hebt kunnen lezen - zijn er een aantal regels aan een topic op GoT :)

Nu geef je zlef aan al een aantal oplossingen gevonden te hebben, dus ik interpreteer dat maar als dat je al gezocht hebt - maar waarom heb je dan niet ook gewoon je geheugen en dergelijke getest? :)

Verder pas ik even je topic titel aan zodat die voldoet aan de Windows Operating Systems policy, en haal ik je typefouten eruit. Kan je voortaan daar zelf iets meer zorg aan besteden? :)

Verwijderd

Topicstarter
IK heb nu een programma van MSI gedownload waarmee cpu temp etc gemeten word PC Alert 4 :

en hij begint meteen te gillen

2 fouten

Sys temp is 07.0
+12V is 2.10

Dit zegt mij beide helemaal niets om eerlijk te zijn maar aan het proggie te zien is het niet in orde, iemand die me verder kan helpen ?!
alvast bedankt !

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:22
Had de afgelopen paar weken constant last van een BSOD met een IRQ LESS NOT EQUAL melding als ik een cd of dvd in één van de DVD-sperers/writers stopte. Met msconfig alle startup dingen uitgezet, hielp niks. Vervolgens de driver van mijn Nvidia MX4000 kaart gedeinstalleerd en oudere drivers geinstalleerd. Dat bleek de oplossing.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:27:
IK heb nu een programma van MSI gedownload waarmee cpu temp etc gemeten word PC Alert 4 :

en hij begint meteen te gillen

2 fouten

Sys temp is 07.0
+12V is 2.10

Dit zegt mij beide helemaal niets om eerlijk te zijn maar aan het proggie te zien is het niet in orde, iemand die me verder kan helpen ?!
alvast bedankt !
Het zegt je helemaal niets? Hoe reeel is het dat je systeemtemperatuur 7 graden celcius is? Hoe reeel is het dat je 12V op 2V staat? Niet erg lijkt me :) Of dat programma is kapot; of je hardware is niet goed... Hier hebben we dus niet veel aan; en jij ook niet :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:40:
Ik krijg steeds na ff te gamen een BSOD, met de melding IRQL less or not equell
Is een bekend probleem:
[rml]Henk007 in "[ Probleem] PC gaat rebooten na installer..."[/rml]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL duidt meestal op een driverprobleem. Crasht windows in veilige modus ook? Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? al eens in Windows XP en 2000 BSOD guide gekeken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1