Ati Radeon 9800 pro startproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136432

Topicstarter
Hoi mensen,

Om af te trappen, ik ben hier net 2/3 seconden nieuw en heb een dringend probleem. Mocht mijn Topic op de verkeerde plek staan, dan vraag ik de Administrator lief of hij/zij hem wilt verplaatsen ;)

Ok, lets begin:

Ik ben sinds 2 dagen eigenaar van een Ati Radeon 9800 PRO. Deze bevalt me allemaal erg goed, alleen er zijn problemen ermee. Eerst had ik namelijk een 250 watt voeding, wat nartuurlijk teweinig is voor mijn grafische kaart, dus heb ik een 500 watt voeding gekocht. Maargoed, hier komt het probleem: Namelijk dat als ik wil restarten, of mijn computer aanzet er niets gebeurd qua beeld. Mijn Windows start vrolijk op, ik hoor de login sounds etc, etc. Maar geen beeld.

Als ik mijn pc nog een keer opstart kan ik in één keer beeld hebben, of ik moet hem twee keer restarten..

Ik heb de nieuwste (voorzover ik weet) drivers eropstaan.

mijn systeem is een

AMD Athlon 2400+
512 mb DDR ram geheugen
MaXtor 80 gig HDD
500 watt voeding
MSI Nvidia mobo ( hier weet ik niet zo veel van ;)
Ati Radeon 9800 pro 128 mb

moet ik hem formateren? en nog een keer de kaart erop zetten?
past dit systeem wel bij de grafische kaart? ( wat haast wel moet?)

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik ben echt hopeloos..

Met vriendelijke groet,

Koen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:59
Molex aangesloten achterop de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yepp.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat als ik mijn pc aanzet, ik zwart beeld krijg.. Druk ik dan mijn reset knop in, doet hij het weer...

Nou zullen sommige denken.. Wat is het probleem dan.. ?!

Voor 200 euro moet het normaal werken.. en hoef ik niet op te starten via mijn reset knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Effe droog:

Zit je monitor-stekker erin?
en de power-cable van je monitor?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik denk dat de videokaart niet goed werkt met een cold boot. Heb je een andere voeding om te testen? Misschien dat er een probleempje met je voeding is.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-06 13:26
Een 500Watt voeding zegt niets. De voeding kan onstabiel zijn dus lage voltage lijnen enzo. Wat meer informatie over de voeding zou handig zijn. Je topic is inderdaad verkeerd geplaatst dus er zal wel een mod wezen die dit topic sluit zonder te vertellen wat je fout doet zoals altijd.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Het zou best kunnen dat je een héle goede 250W-voeding had, en d'r een enorme crap 500W in hebt gezet. Maar ik denk niet dat dat hier iets mee te maken heeft.

D-Sub kabel toevallig op onboard video aangesloten? Probeer eens een andere d-sub poort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Kijk eens in je BIOS, ergens moet je een optie "primary video card" of iets in die stijl hebben. Zet die eens op PCI ipv. AGP (of AGP als ie nu op PCI staat). Op PCI heeft je kaart iets meer tijd om te initialiseren omdat het moederbord eerst op de PCI bus een videokaart zoekt.

Verder zou ik toch willen weten wat voor merk voeding je erin hebt gezet, hoewel zelfs een 500W Q-tec/Sweex achtig ding dit systeem zou moeten kunnen trekken kunnen dit soort problemen wel goed veroorzaakt worden door een brakke voeding.
Anoniem: 136432 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:24:
Om af te trappen, ik ben hier net 2/3 seconden nieuw en heb een dringend probleem. Mocht mijn Topic op de verkeerde plek staan, dan vraag ik de Administrator lief of hij/zij hem wilt verplaatsen ;)
Hij staat idd verkeerd ;). Move (+kleine titelverduidelijking :) ) :

Overige Hardware -> Videoplanken & Beeldkanonnen
Met vriendelijke groet,
Overigens doen Tweakers elkaar permanent de groeten, apart groeten is dus niet nodig ;)
Mento schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 09:33:
Je topic is inderdaad verkeerd geplaatst dus er zal wel een mod wezen die dit topic sluit zonder te vertellen wat je fout doet zoals altijd.
Dit soort stemmingmakerij is overigens nergens voor nodig, en dit is ook niet waar. Als je een probleem met een slotje hebt kan je de betreffende mod mailen voor uitleg en om misschien te overleggen dat je topic b.v. weer openkan met wat extra informatie.

[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 08-02-2005 14:12 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Modell Typ:

ATX-Netzteil
500 Watt mit transparentem Deckel
8cmLüfter blau beleuchtet (regelbar)
Passiv PFC, P4, CE, FullSafety, 2Fan, SilentLine, VPO
Retaill

minimalster Ruhestrombedarf!!!!

Technische Daten:
Netzteil 500Watt ATX, PFC, P4, CE, TüV
FullSafety, 2Fan, AFS, VPO

2,1kg

Gesamtleistung: 500 Watt
+3,3 V: 28A
+5,0 V: 30A
+12,0 V: 34A
-5 V: 0,3A
-12 V: 0,8A
+5Vsb: 2,0A
2 Lüfter, temperaturgeregelt ,
beide manuell regelbar
PFC,CE, TüV
1500 - 2500 RPM 20,8 - 31,0 dBA
- Powerkabellänge: 60 cm und fluoreszierend
- 2 x 8 cm beleuchtete Lüfter / Lüftergitter in Gold und ins Blech eingelassen
- 3 Kabelstränge (3x 5,25 + 1x 3,5) & (3x 5,25 + 1x 3,5) & (2x 5,25 + 1x SATA)

- Powerkabellänge: 60 cm
- Gummiring zum Schutz der Kabel am Kabelausgang vom Netzteil
- 2 x 8cm Lüfter blau beleuchtet (drehzahlabhängig)
- Ein-/Ausschalter in grün
- 230 / 115 Volt
- 8 x 5,25 Powerstecker (FDD/HDD)
- 2 x 3,5 Powerstecker (FDD/HDD)
- 1 x Mainboard Powerstecker 20 PIN
- 1 x Mainboard Powerstecker 4 PIN 12V
- 1 x Mainboard Powerstecker 6 PIN auxiliary
- 1 x SATA
qua technische informatie over mijn voeding. ( Ja, ik woon in Duitsland ;) )

Thanks Moderator voor het verplaatsen van mijn topice, en de nodige informatie ;)

Overigens viel vanochtend mijn pc weer abrupt uit.. Helpt het als ik mijn voeding heb, die ik nu bezit eens inruil voor een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136505

Ik ben zijn oudere broer,

heb zelf de kaart in mijn pc gehad.

CPU Type: AMD Athlon XP
Motherboard Name: Asus A7N8X-E Deluxe (N-Force2)
Memory: 512 mb RAM
Voeding: 450W (merk weetik niet)

werkte allemaal vlekkeloos na Catalyst 5.1 erop gezet te hebben

(koenz0r heeft 4.11)

zijn beeldscherm gaf aan check monitor cable or PC

en met mijn kaart (Ati Radeon 9600 XT 128mb( werkte zijn pc gewoon )

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 136505 op 08-02-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Voeding zal het probleem niet zijn als hij 34A op de 12v lijn kan leveren.
En ik zou dan iig ook nog eens de catalyst 5.1 drivers proberen.
Kan je nog achter halen wat voor mobo het is. Er staat meestal wel een nummer tussen de pci sloten dat is denk ik nu wel intresant.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ik heb via AIDA32 even wat informatie opgezocht;

Moederbordeigenschappen

Moederbord ID 09/15/2003-nVidia-nForce-6A61BM4FC-00
Moederbordnaam MSI K7N2GM-L (MS-6777)

Front Side Bus Eigenschappen

Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 2133 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 267 Mhz
Bandbreedte 2133 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen

Bus Type HyperTransport v1.0
Bus Breedte 8 bit

Moederbord Technische Informatie

CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 3 PCI, 1 AGP, 1 CNR
RAM Slots 2 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, Video, LAN
Groottefactor(Form Factor) Micro ATX
Moederbordafmeting 240 mm x 240 mm
Moederbord Chipset nForce2-IGP

Moederbordfabrikant

Firmanaam Micro-Star International
Productinformatie http://www.msi.com.tw/pro...oard/mbd/pro_mbd_list.php
BIOS Download http://www.msi.com.tw/pro...bios/bos/spt_bos_list.php

En heb nu de 5.1 Catalyser erop staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 136432 op 08-02-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 16:30

Akerboom

Codito, ergo sum

ik heb hetzelfde probleem met mijn 9700
al vanaf de eerste dag dat ik mijn pc heb maar geen oplossing

ik gebruik dan ook altijd stand-by dan hoef ik hem niet te resetten nadat ik hem aan doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=437&kind=1
laatste bios staat er ook al op :?
onboard vga staat ook goed uit ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja. Die had ik er meteen al afgegooit toen ik mijn eerste videokaart gekocht had. ( Geforce fx 5600xt ) Ook van die kaart is compleet van mijn pc af :)

[vraagmode] Stel ik koop een ander mobo, van Asus bijvoorbeeld. Dezelfde als mijn broer (waar de Ati radeon 9800 pro vlekkeloos op loopt, dus zonder ineens afslaan etc) dan moet ik er theoretisch gezien toch vanaf zijn?[/vraagmode]

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 136432 op 08-02-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zou inderdaad heel goed kunnen dat je er dan vanaf bent.
maar er is ook een hele kleine kans dat het niet aan het mobo ligt en dan heb je het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is waar.. Naja, als je het bonnetje bewaard, en de verpakking heel laat, MOCHT het dan niet werken kun je altijd je geld terug krijgen.. ik zal er eens overnadenken komenende nacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand anders nog een suggestie?

Anoniem: 105994

Ik had ook problemen met een geforce 4 MX van me, hij was 2dehands dus geen garantie. Eerst had ik problemen met een oud KT133A mobo, die had ook problemen met andere video kaarten. Daarna kwam er een KT600 based mobo, die had nog steeds problemen met mijn GF4 MX, en dan alleen met die kaart, hij was kapot.

@Yzak_Jule : Een Radeon 9600XT trekt waarschijnlijk minder sap, als een Radeon 9800 Pro.
Het zou kunnen dat het moederbord, niet meteen voldoende sap levert, ik zou zeggen een andere moederbord (mits, de radeon op andere moederborden goed werkt). Als je het niet zeker weet, test dan het moederbord met andere geheugen, minder harde schijven ofzo (alles vervangen, just to be sure).

Ik zou gewoon een nieuw moederbord kopen, misschien gebruik je een Nforce based mobo, of een Nforce2 based mobo, ik zou gewoon een betrouwbaar merk kiezen (lees wat reviews, over bepaalde mobo's, leer je gelijk wat bij over moederborden).

Probeer eerst eens fastwrites en AGP8x uit te zetten, misschien is-tie dan stabieler.

Topicstarter
Anoniem: 105994 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:39:
Ik had ook problemen met een geforce 4 MX van me, hij was 2dehands dus geen garantie. Eerst had ik problemen met een oud KT133A mobo, die had ook problemen met andere video kaarten. Daarna kwam er een KT600 based mobo, die had nog steeds problemen met mijn GF4 MX, en dan alleen met die kaart, hij was kapot.

@Yzak_Jule : Een Radeon 9600XT trekt waarschijnlijk minder sap, als een Radeon 9800 Pro.
Het zou kunnen dat het moederbord, niet meteen voldoende sap levert, ik zou zeggen een andere moederbord (mits, de radeon op andere moederborden goed werkt). Als je het niet zeker weet, test dan het moederbord met andere geheugen, minder harde schijven ofzo (alles vervangen, just to be sure).

Ik zou gewoon een nieuw moederbord kopen, misschien gebruik je een Nforce based mobo, of een Nforce2 based mobo, ik zou gewoon een betrouwbaar merk kiezen (lees wat reviews, over bepaalde mobo's, leer je gelijk wat bij over moederborden).
Ik ga zeker voor een nieuw moederboard kijken, :). Nforce based mobo heb ik inderdaad..

Wat is dan een goed mobo dat zeker mijn 9800 pro (goed) ondersteund?

nForce 2/3/4 boardjes ondersteunen je 9800Pro, van de Asus A7N8X kan ik het bevestigen, tijden lang met een 9600pro mee gewerkt, en zat verkocht met een 9800pro. Bij m'n MSI K8N Neo2 kwam er wát bij kijken om m'n 9600pro aan de praat te krijgen, maar AGP op 4x zetten, fastwrites uit, en VPU recovery uit, en hij werkte als een tiet. Retenstabiel ook, en even snel dan met alle fratsen aan. Nu zelfde moederbord, maar met een X800PRO @ XT, en helemaal geen problemen, AGP op 8x, fast writes aan, en ik ben het haantje.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 76695 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:32:
nForce 2/3/4 boardjes ondersteunen je 9800Pro, van de Asus A7N8X kan ik het bevestigen, tijden lang met een 9600pro mee gewerkt, en zat verkocht met een 9800pro. Bij m'n MSI K8N Neo2 kwam er wát bij kijken om m'n 9600pro aan de praat te krijgen, maar AGP op 4x zetten, fastwrites uit, en VPU recovery uit, en hij werkte als een tiet. Retenstabiel ook, en even snel dan met alle fratsen aan. Nu zelfde moederbord, maar met een X800PRO @ XT, en helemaal geen problemen, AGP op 8x, fast writes aan, en ik ben het haantje.
mja maar dan moet ie dus ook gelijk overstappen op een andere socket ;)

Pagina: 1