[MCE 2005] geen vloeiend TV signaal (digitenne)

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33
na de vele tegenslag in dieverse installatiepogingen om alles mooi werkend te krijgen heb ik nu een probleempje welke ik voorheen niet had.

een eerdere installatie die ik werkend kreeg (zo goed als) speelde TV vloeiend af, en volledig synchroon.

nu heb ik alles werkend in een nieuwe installatie, DVD razend vloeiend, ook HDTV samples gaan als een tierelier, maar het beeld van de tuner (digitenne) loopt schokkerig en het geluid is niet synchroon.
alles behalve goed dus

nieuweste drivers voor zowel de hauppauge kaart als de videokaart zijn geinstalleerd.
Ook als ik in het MCE menu zit en het live-tv zit in een klein hoekschermpje loopt het geheel niet synchroon, ook niet wanneer ik de hele tv-signaal rambam opnieuw instel.

het allervreemdste daarom vind ik dus nog dat bij de vorige installtie dit juist weer prima verliep. Ook met beeld opnemen en weer afspelen ging alles OK.

config:
MCE 2005 NL
hauppauge PVR 150 MCE OEM
Geforce 4 FX5200 128 DV
intel celeron D 2.4

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 18:48

iambig

* z.o.z *

Heb je de (niet kritieke) Roll-Up patch 1 al geinstalleerd?
Die fixed in 80% van de gevallen sync problemen.
Even de 'Update Rollup 1 voor Windows XP Media Center Edition 2005 (KB873369)' downloaden en installeren.
Dan moet het over zijn.

Is dit niet het geval dan moet je eens kritisch naar je Mpeg2 codecs kijken.

NEE: dit is geen signature...

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33
ik heb deze nog inet geinstalleerd
heb wel net de hardware accelerator uitgeschakeld van de videokaart.
zodra MCE aanspraak maakt op tv of dvd, dan openede Nvidia namelijk in de taskbar een DVD Decoder icon onder welke je deze instellingen kon veranderen.

het geluid lopt nu vrijwel synchroon en het beeld is vloeiend en kraakhelder.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.