ATI Catalyst 5.1 control center start NIET

Pagina: 1
Acties:

• Guust-Fi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 21:28
Ik probeer de nieuwe catalyst drivers voor mijn 9800pro te installeren en het lukt maar niet! Ik heb er vroeger ook lang mee gesukkeld. Nu is het zo dat ik de "control center" gewoon niet kan opstarten. Ik heb Windows XP pro SP2 met NET. framework 1.1 + SP1.
Ik heb de richtlijnen volgens www.tweakguides.com gevolgd en heb eerst alle oude sporen verwijderd. Het pakket dat ik gedownload heb is het 2de volledige op de site van ATI (zonder control PANEL).

Weet er iemand hoe dit komt?

[ Voor 3% gewijzigd door Guust-Fi op 08-02-2005 17:19 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Beetje flauw, maar je zegt dat je het pakket zonder control panel hebt gedownload en nu ben je verbaasd dat het control panel niet opstart? Ik neem aan dat dat niet klopt?

Wat voor foutmelding krijg je precies?

[edit] ik snap het al... je wil dus control center gebruiken. Heb je .net framework al een keer opnieuw geinstalleerd? Bij mij werkte die ook pas na opnieuw installeren van .net framework. (had het zeker weten al wel geinstalleerd).

maar ik heb het er ook vrij snel weer afgegooid... 10 seconden wachten om zo'n paneltje op te starten was me iets te veel van het goede....

[ Voor 70% gewijzigd door Palomar op 07-02-2005 22:01 ]

• Guust-Fi
Ik heb inderdaad het .NET framework al geherinstalleerd en naar .NET framework SP1 geupdate. Ik heb ook al eens geprobeerd om apart eerst drivers dan control PANEL en dan control CENTER te installeren maar het lukt nog steeds niet. Vroeger was dat de oplossing.
Het blijkt zelfs dat je ze niet allebei tegelijk meer kunt gebruiken want control panel blijkt dan ook niet te werken. Als ik in het start-menu de ATI wizard opstart zegt hij : failed to launch
Als ik het control center opstart krijg ik eventjes een zandlopertje en een korte flikkering maar er gebeurt niks.

• Guust-Fi
Mijn pc is een Dell Dimension 8300 van ongeveer een jaar oud. Zoud het daaraan kunnen liggen? Bij dell zelf willen ze je alvast niet helpen.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Guust-Fi schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:14:
Mijn pc is een Dell Dimension 8300 van ongeveer een jaar oud. Zoud het daaraan kunnen liggen? Bij dell zelf willen ze je alvast niet helpen.
Ik weet niet wat er allemaal in de FAQ staat, maar heb je al eens de Runtime gereset? Die optie in het start menu zorgt er bij mij altijd voor dat het configuratiescherm weer netjes in beeld komt.

Verwijderd

misschien control-panel installeren B)

• Guust-Fi
Ik heb idd de runtime al eens gereset. - Ik zou toch graag de control center aan de praat krijgen.
Ik heb ook een mail gestuurd naar de schrijver van de tweakguide maar die weet het vrlp ook niet. Wrs ligt het aan een van de tweaks die ik vroeger gedaan heb ofzo. Weet iemand anders het?
Pagina: 1