Toon posts:

DivX -> VHS, Is dit een blonde vraag of kan dit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gewoon?
Dit is toch geen "illegale" vraag he? Sluit em anders maar ...

Ik zou graag willen weten hoe dit moet, want ik heb dus een divX die ik op een VHS band zou willen zetten.
Kan dit door je videokaart op je tv aan te sluiten en dan "gewoon" dat signaal op te nemen op video? Nee zeker.

Hoe dan wel?? Ik hoop dat iemand me ff kan helpen, Greetz :)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tuurlijk kan dat

Verwijderd

met een mpeg kaart kan dat maar niet over beamen ofzo :)

Verwijderd

ja, zou ik ook wel eens willen weten

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 21:39 schreef Ares408 het volgende:
tuurlijk kan dat
ehm, hoe dan :?

• Ares408
  • Niet online
videokaart aansluiten op videorecorder ingang
en dan opnemen

Verwijderd

wat dacht je van gewoon je tvout op je videorecorder aansluiten via scart/tulp aansluiting en niet te vergeten je geluidskaart en ik snap niet wat er zo moeilijk was om hierop zelf op te komen

• Ares408
  • Niet online
Op zaterdag 06 januari 2001 21:45 schreef Shalow het volgende:
wat dacht je van gewoon je tvout op je videorecorder aansluiten via scart/tulp aansluiting en niet te vergeten je geluidskaart en ik snap niet wat er zo moeilijk was om hierop zelf op te komen
owja geluid vergeten |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 21:45 schreef Shalow het volgende:
Nou, ehm, ik dacht: je moet de codec eerst omzetten in mpeg formaat of zo... Daarom kwam ik er dus niet zelf op, maar toch eigenlijk weer wel als je m'n allereerste reply leest, toch ?
Maarre ik heb voor elke domme vraag een goed excuus he, kijk maar naar m'n nick :)

Verwijderd

Ik weet niet wat voor videorecorder je hebt maar als je mono hebt moet je wel op letten dat je wel beide audiokanalen opneemt de meeste mono videorecorders zullen wel volgens mij de twee audiokanaal aansluitingen die je op een scart/tulp kabel hebt wel intern doorverbinden maar dat weet ik niet zeker dus let effe daarop mocht je een mono videorecorder hebben

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
hehe ware het niet dat in bijna alle DivXjes ook het MacroVision Copy protection signaal zit :)

Tenzij de maker van de DivX de macrovision er ook uitgeript heeft of je een decoder hebt

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

een wat?! macromeuk blablabla toelie vision?

Verwijderd

heb als eens een divx getaped en daar zat dus geen macrovision beveiliging en mocht dat zo wel zijn dan zoek je een prog die dat oplost met jouw videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 22:04 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
hehe ware het niet dat in bijna alle DivXjes ook het MacroVision Copy protection signaal zit :)

Tenzij de maker van de DivX de macrovision er ook uitgeript heeft of je een decoder hebt
hmz, ik heb daar wel es wat over gelezen ja, dan krijg je allemaal strepen of zo, toch?
'kheb trouwens een geforce2 gts 32mb, maarre over welk progje heb je t dan Shalow???

• CAP-Team
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

maakt dat nog uit trouwens? ik geef bij cladDVD altijd aan dat ie macrovision eruit moet slopen. maar helpt dat dan ook?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Tuurlijk kan je Divx naar vhs kopieren(backuppen) doe ik ook zovaak, via mijn Matrox G400 Max tv-out via de scart naar m'n tv-video combi en opnemen die zooi....

ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden... 8-)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nog nooit problemen gehad. Een beetje DivX-maker haalt het Macrovision er ook wel uit toch?

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
MacrapVision: Is dat niet de reden waarom er bij mij al jaren een kastje tussen m'n videorecorders zit? :Y)

Verwijderd

Ik heb maar 1 vraag, levert dat dan een beetje kwaliteit op als je op die manier Divx bekijkt via VHS, of is het niets?. :Z

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:29
Op zaterdag 06 januari 2001 23:52 schreef ShinDog het volgende:
MacrapVision: Is dat niet de reden waarom er bij mij al jaren een kastje tussen m'n videorecorders zit? :Y)
Nee >:)

Jij hebt het (waarschijnlijk) over de kopieerbeveiliging op vhs banden. Dat geeft boven in het beeld een vage vertekening.

Macrovision zit op dvd's. Dat doet een correctiecircuitje in je video op hol slaan. (ik weet de precieze technische namen/omscrijvingen niet meer. Maar als je ff zoekt, zal je daar vast wel het een en ander over vinden)
Het resultaat daarvan is dat het beeld via je video wisselend donkerder en lichter wordt.

Niet alleen als je opneemt, maar ook als je (zoals ik :( ) tv niet genoeg aansluitingen heeft en je je dvd speler via je video hebt aangesloten. Gelukkig heb ik een yamakawa, daar zit een functie op om die ongein uit te zetten :9

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op maandag 08 januari 2001 03:17 schreef Hahakelaar het volgende:
Ik heb maar 1 vraag, levert dat dan een beetje kwaliteit op als je op die manier Divx bekijkt via VHS, of is het niets?. :Z
Gezien het feit dat je moni van betere kwaliteit is dan je TV, zal het er zelfs beter uitzien.
De resolutie van je moni is lang niet zo hoog als de TV.
Een DivX die er brak uitziet op de moni, kan voor VHS doorgaan op een TV...

Suc6
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:01
gewoon opnemen via tv uit. da's all

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Bij het maken van Divx worden de vob bestanden naar de harde schijf gekopierd en de macro beveiliging eruit gefilterd. Lijkt me sterk dat de divx codec die er weer in zet.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12

Jag

Ok, ik heb even overleg gepleegd met de andere mods en adjes, en vanaf nu ga ik alles wat gaat over het verwijderen van kopieerbeveiligingen (dus ook macrovision) op slot zetten.

Jag

Verwijderd

Macrovision in divx? THATS THE BEST BULLSHIT i've ever fucking heard. Als je alleen al wist hoe M.V. werkt zou je het niet eens als een grapje mogen gebruiken. En aangezien je divx nooit 'full' op vhs krijgt, zal altijd via TV Out moeten. Met full bedoel ik; je kan niet divx 'only' op de vhs uitgang krijgen. Je hebt met TVout gewoon de beeinvloeding van de gfx kaart. Die filtert echt die shit erboven weg hoor.
Pagina: 1