Toon posts:

Internet delen met tweaked modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden mijn Speedtouch home getweaked naar een speedtouch pro (volgens bruring.com), omdat ik een vpn moest kunnen maken. Dit werkt allemaal ok op 1 pc. Nu wil ik alleen de internetverbinding gaan delen met meerdere computers, maar dit lukt niet helemaal. Zo ziet het eruit:
modem -> switch -> pc1, pc2 etc.
Het modem en de switch (Sweex LA200012) heb ik met elkaar verbonden met een crossed utp kabel (is dit goed?) en de switch en de pc's met straight kabels. Alle lampjes gaan branden dus dat moet goed zijn.
Dit zijn de instellingen van de pc's:
IP-adres 10.0.0.150 (151, etc)
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
Als ik nu wil internetten met een van de pc's lukt dit niet. Als ik het modem wil bereiken (10.0.0.138) dan krijg ik te horen dat de connection refused is. Pingen naar het modem levert 'destination host unreachable' op.
Ik heb op het forum zitten naar een oplossing, maar kom er niet echt uit. Mijn vermoeden is dat ik 'iets' aan NAT moet doen (of is DHCP_SPOOF juist beter?) Of is het probleem verholpen als ik gebruik maak van DHCP? Wie helpt mij verder.

Verder gebruik ik de meeste tijd linux (fedora), maar het probleem doet zich zowel voor onder linux als onder windows.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 08:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

kan je je eigen netwerkkaart wel pingen dan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

DHCP aan werkt een stuk makkelijker. En dan controleren of je een IP krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
@JvS:
Ja dat gaat goed. Maar het modem krijg ik niet te pakken:
[xxxx@localhost xxxx]$ ping 10.0.0.150
PING 10.0.0.150 (10.0.0.150) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 10.0.0.150: icmp_seq=0 ttl=64 time=0.130 ms
64 bytes from 10.0.0.150: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.100 ms

[xxxx@localhost xxxx]$ ping 10.0.0.138
PING 10.0.0.138 (10.0.0.138) 56(84) bytes of data.
From 10.0.0.150 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
From 10.0.0.150 icmp_seq=2 Destination Host Unreachable
From 10.0.0.150 icmp_seq=3 Destination Host Unreachable

----

DHCP is toch niet hetzelfde als DHCP_SPOOF? Op weethet.nl staat hoe je dhcp instelt en op bruring.com hoe je dhcp_spoof instelt (geen nat meer?) Welke van de twee is beter, en lost dit mijn probleem op?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 21:48 ]

• franssie
  • Laatst online: 01:00

franssie

Save the albatross

Je modem accepteerd alleen maar je eerste PC .... denk dat je modem als een Bridge werkt, dan werkt het alleen met 'e'en PC ... zet er een router tussen of geef je hoofd PC een tweede netwerk kaart en hang daar je switch aan.
Vroeger werkte je opstelling wel maar toen kreeg je ook meer dan een IP address, laat nu dus maar.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

ik heb de DHCP-Spoof gedaan met mijn speedtouch home en ook getweakt naar pro...het voordeel met DHCP_Spoof is je zit gelijk op internet met 1 klik....daarachter heb ik een linksys router en verbind zo al mijn pc's met internet.

Verwijderd

Topicstarter
@franssie, emtec38:
Door de tweak is het modem nu toch ook een router geworden? Een andere router aansluiten is daarom niet meer nodig dacht ik.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:39:
@franssie, emtec38:
Door de tweak is het modem nu toch ook een router geworden? Een andere router aansluiten is daarom niet meer nodig dacht ik.
klopt. Ik heb ook een speedtouch home (isdn). deze is ook getweaked.
switch erachter en klaar ;)
wel ff je dns, username, ww, enzo in je routertje kloppen....

• franssie
  • Laatst online: 01:00

franssie

Save the albatross

dat zou je denken maar aan de post te zien lijkt dat niet het geval? als het zo is zou de klant PC een ip adres toegewezen krijgen en niet op 0.138 zitten? ...

klanten mischien op DHCP zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 07-02-2005 22:56 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• alienwish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 17:55
hoi ik zag dat je een crossed link cable hebt en kan je nu al zeggen dat dat t probleem is je moet daar een gewone utp voor hebben en dan doet ie het 8)

Verwijderd

Ik herken dit probleem direct. PC rechstreeks op het getweakte modem en alles werkt, zet er een switch tussen en het is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. De juiste kabels, link lampjes aan maar verder niks. Die SpeedTouch heeft gewoon problemen met sommige switches, probeer eens een andere switch of een oude 10Mbit hub.

Verwijderd

Alienwish, er staat mij iets bij dat dat juist niet uitmaakt... Maar stop het modem eens in de uplink van de switch. Dat kan een oplossing geven denk ik.

Verwijderd

als je de DHCP_Spoof doet is je modem geen router,je kunt hem alleen gebruiken voor 1 pc vandaar dat ik een linksys router erachter heb gedaan voor mijn andere pc's en ik moet zeggen geen inbel meer maar puur direct op het net ideaal :)ik zou niet meer terug willen naar dat inbellen en gedoe met portforwarding,het is allemaal zo eenvoudig nu.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 00:13 ]

• alienwish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 17:55
nou weet je ik ga uit van de normale situatie met een modem en router en evt daarna een hub wat ik zelf heb ,en hier heb ik straight utp kabels.
zo kom ik dus tot mijn conclusie en verders heb ik geen ervaring met t tweaken van een modem. (8>

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Zelfde probleem, oud verhaal.

De modem heeft nu de voordelen van een router, alleen niet meerdere aansluitingen voor je andere pc's.

Ik had dit ooit opgelost door middel van een switch met een specifieke uplink aan boord, met een gewone kreeg ik het niet aan de praat.( 8poorts zonder, later een 16 poorts met uplink,problem solved, zonder andere instellingen)

Gebruik geen crosskabel maar een straight, deze van je tweaked modem naar de uplink en alles werkte hier zo als ik het wil.

Ik moest de aanloggende netwerkkaarten wel handmatig instellen, dus 10.0.0.151..etc,etc!

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
@alienwish:
Ik heb ook al een gewone (straight) utp kabel gebruikt, maar met hetzelfde resultaat.

@flame17:
Ik denk inderdaad dat de switch de problemen veroorzaakt. Hij heeft namelijk geen specifieke uplink port. Op de doos staat ook alle poorten als uplink gebruikt kunnen worden.

@iedereen:
Heeft er iemand een idee welke switch wel zou kunnen werken (merk\type). Wie heeft het bijvoorbeeld werkend met een tweaked speedtouch en welke switch gebruik je?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 09:38:
@alienwish:
Ik heb ook al een gewone (straight) utp kabel gebruikt, maar met hetzelfde resultaat.

@flame17:
Ik denk inderdaad dat de switch de problemen veroorzaakt. Hij heeft namelijk geen specifieke uplink port. Op de doos staat ook alle poorten als uplink gebruikt kunnen worden.

@iedereen:
Heeft er iemand een idee welke switch wel zou kunnen werken (merk\type). Wie heeft het bijvoorbeeld werkend met een tweaked speedtouch en welke switch gebruik je?
@amairgen: Ik weet nu bijna 100% zeker dat het aan je switch ligt, degene die ik toen gebruikt had was een Edimax 16 ports switch, waarbij er nog 1 poortje zat die de uplink verzorgde, de poort daarnaast is dan onbruikbaar.

Met dit apparaat was mijn probleem opgelost, dus als je wel al met 1 pc hebt kunnen aanmelden en dat zonder de switch, dus direct op je tweaked modem is dit dus je probleem.

Vraag me niet hoe dit komt, ook hier had ik toen de vraag gesteld maar kwam er niet uit, evenals Hans(Admin) op de site van Weethet.nl.

Anders kan je ook proberen met een Hub.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt opgelost. :) Ik heb nu internetverbinding met de switch in het netwerk geschakeld. Als eerste heb ik mijn modem ingesteld op DHCP (leek me toch wel handig). Vervolgens alle kabels aangesloten, maar in plaats van de kabel van het modem\router naar de switch in de eerste port van de switch te plaatsen, heb ik heb in de laatse gestopt. Nu krijg ik een ip toegewezen en werkt internet ook. (Waarom heb ik niet eerder die kabel in een andere poort gestoken? 8)7 Lijkt erop dat die eerste poort toch anders is dan de rest.)
Maar in ieder geval bedankt allemaal voor de tips. Het probleem zat toch meer in de switch en niet in de instellingen.

[topic kan nu gesloten worden]

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Kan dus zo zijn dat deze laatste als een Uplink werkt, welke merk switch heb je er aan gehangen?

Autosensing wil ook nog wel eens het probleem zijn.

offtopic:
Sluiten van een topic kan je aanvragen bij schop een modje

Verwijderd

Topicstarter
Een Sweex LA200012.
Pagina: 1