Toon posts:

Rollercoaster Tycoon 3, om de 2 sec schok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer alles geprobeerd om dit te verhelpen maar niets helpt.
Ik heb rollercoaster tycoon 3 op mn pc geinstalleerd (athlonxp 2000, ati radeon pro 9800, 512 mb, winxp sp2) en hier heb ik een probleempje mee. Hij loopt vloeiend als alles op "hoog" ingesteld staat maar om de 2 of 3 seconden staat het beeld even stil en dan gaat hij weer verder. Hierdoor is het dus nogal irritant om het spel te spelen.
Nu heb ik alles op zn laagst gezet, 640x480 met alle details zo laag mogelijk maar dan schokt hij nog steeds om de paar seconden.
Daarna heb ik xp sp2 geinstalleerd + nieuwe updates, en de nieuwste drivers voor mijn radeon 9800 geinstalleerd, dit alles zonder resultaat. Nog steeds staat het beeld om de 2/3 seconden even stil.
Is er iemand die ditzelfde probleem gehad heeft? Ik zou echt niet meer weten wat ik verder nog moet proberen om hem normaal te laten draaien...

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
lijkt wel of er in de achtergrond een ander proces cputijd loopt te snoepen. laat eens een performance metertje meelopen tijdens dat spel, en kijk later eens naar het grafiek terug. dan kan je misschien wel zien waar het vandaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de taksmanager even laten draaien tijdens het spel, als bijna alles op hoog staat dan heeft t spel bijna 100% cpu verbruik maar ook als ik alles op zn laagst zet (800x600) dan is het constant ongeveer 100%.
Ik dacht dat een athlon xp 2000 wel voldoende was, maar blijkbaar niet lijkt het me.
Of zou het aan iets anders kunnen liggen?

Verwijderd

Elke keer als je uit een game komt. Geef de cpu altijd 100 procent aan. Heb dit zelf ook met mn 3600... Daar kan het niet aanliggen. Er zou natuurlijk wel iets mee kunnen eten van je cpu. Zoals wat er boven mij ook al genoemd werd. Zou ik dus even een meter er tussen installen. Om te kijken wat er aan de hand is.

Pc al gescand op spyware en trojans! deze kunnen de pc ook tot zeer vreemde dingen in staat zetten!

En ja de pc moet voldoende zijn!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Denk niet dat het aan je cpu ligt hoor.

Heb bij mij net zelf ff het spel gespeeld, en ook het systeem teruggeklokt naar 1150mhz. Maakte nauwelijks verschil.

Test eens wat je schijf performance doet.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om het spel op een andere computer te spelen?

Ik heb het spel namelijk ook een keer gehad en toen had ik precies hetzelfde alleen zeker niet om de twee seconden maar meer om de 10 seconden en met een duur van 1 seconden.

Toen was er een memorylek want al mijn geheugen werd opgebruikt.
Een foutje van de ontwikkelaars, patch is verkrijgbaar geloof ik.

In ieder geval is je systeem goed genoeg want ik heb een XP2200, geForce4 TI 4200, 512 mem scn, Maxtor 9 plus, 8mb cache.

Verwijderd

Topicstarter
Mn pc is vrij van trojans/spyware, net nog even gecheckt.
Ik heb ook nog even gekeken of er andere programmas nog wat meepakken van het cpu verbruik maar dat was niet zo, alleen het spel gebruikt constanct bijna de volle 100%
Schijfperformance is verder ook goed, geheugengebruik ook voor zover ik zie.
De HD die er in zit is een WD met 8mb cache, dus moet wel voldoende zijn.

Mijn laatste hoop was dus die patch wat quincy2you zei. Maar ik kwam er net achter dat ik update 1 en update 2 al geinstalleerd heb. Verder zag ik geen patch staan.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Nog een klein dingetje, de demo werkte wel goed, dat vond ik nogal raar...

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 13:15

evaarties

Powerball @ 12.582

Dit probleem had. ja had ik ook. (Heb het ook bij Worms 3D, weet niet of het daar verholpen is met de volgende oplossing.)

Wat ik hier las: http://forum.team17.com/archive/index.php/t-13245.html

Is dat het kan liggen aan je gameport, als je die hebt, schakel hem dan eens uit via apparaatbeheer.

Bij mij bleek dit de boosdoener, na het opnieuw inschakelen had ik nl weer hetzelfde gestotter. Wel heb ik hem nu gewoon inschakeld staan, als joystick stond nl 1ntje geinstalleerd van microsoft die niet is aangesloten, waarschijnlijk kijkt de driver elke paar seconde of hij de joystick ziet.

Na het verwijderen van alle geinstalleerde joysticks was het probleem weg terwijl de gameport gewoon is ingeschakeld.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Heb je de patches al geïnstalleerd?
De release versie van rct3 was nl eigenlijk zo buggy en crappy as hell :X
Los van je problemen raad ik je sowieso aan de patches te installeeren, al is het alleen maar vanwege de gigantische verbeteringen in de gameplay.

Ik speel btw ook met een 2000+ (met een georce ti4600). Naast het feit dat m'n garfische kaart me beperkt qua ggrafische details, heb ik in drukke en grote parken ook wel eens dat m'n cpu het niet meer trekt, maar dat is meestal niet met echte regelmaat.

Verwijderd

Topicstarter
eej die gameport uitschakelen werkte :) toevallig had ik ook ooit eens een microsoft dingetje eraan hangen, deze stond nog in mn apparaatbeheer. Ik heb daar mn gameport uitgeschakeld en nu draaid alles vloeiend zonder te schokken :)
Bedankt voor de oplossing evaarties

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:48
Als meer problemen hebben met grote parken in sandbox mode.. dan is daar een verklaring voor

RCT3 is gebasseerd op kleine parken, en sandbox is oneindig dus daar kun je bouwen tot je pc het niet meer trekt..

ik draai em op
AMD Athlon xp 3200+
1024 mb ram geheugen
Ati radeon x800pro 256mb
160gig harde schijf

en nog loopt hij niet altijd soepel :( Erg zwaar spel dus, ik hoop dat ze in de volgende patches wat performance tweaks gooien.

Verwijderd

Heel erg bedankt,

Ik had exact hetzelfde probleem en OOK een microsoft Sidewinder , die er nieti n zat.

en ook een ATI kaart.

Bedankt. :)
Pagina: 1