so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook
Verwijderd
indien je eigen waarom dan niet gewoon ----KABELMODEM-----coax-----KABELMODEM wegdenken, je hebt dan ook nog wat extra apparatuur nodig denk ik?
indien vankabelmaatschappij, zoek eens op VPN etc.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 20:14 ]
als je "kabelmodem-----coax------kabelmodem" wegdenkt, is er dan al een LAN verbinding? Zo niet, wat gaat er dan fout?
Verwijderd
Dan kan je een lan verbinding hebben ja, moet je alleen:PiweD schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:18:
als je "kabelmodem-----coax------kabelmodem" wegdenkt, is er dan al een LAN verbinding? Zo niet, wat gaat er dan fout?
- een crosscable gebruiken OF
- een switch of hub (ouderwets) ertussen zetten
misschien kan je je situatie en/of precieze probleemstelling hier even neerzetten...
Bij hele oude breedband modems (Sytek) kan het wel maar dan moet je een frekwentieconvertor er tussen zetten. Maar ik betwijfel of je die nog in het wild tegenkomt.
Dus pc---crossed utp---pc
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
dat weet ik ook nog welTom_Paris schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:23:
Als je kabelmodem-----coax------kabelmodem wegdenkt, en je een crossed-utp kabel gebruikt kun je twee pc's met elkaar verbinden.
Dus pc---crossed utp---pc
ik bedoelde in de zin van:
je pc verstuurd pakketen over de utp kabel naar het kabelmodem, en het kabelmodem verstuurd ze verder over de coaxkabel. De vraag is dan: accepteert het andere kabelmodem de signalen, en stuurt ze weer verder naar de pc aan de andere kant?
Waarom een frequentieconvertor?joopv schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:23:
Nee, dat gaat niet werken. Kabelmodems moeten tegen een head-end kunnen praten, anders zullen ze hun bek houden.
Bij hele oude breedband modems (Sytek) kan het wel maar dan moet je een frekwentieconvertor er tussen zetten. Maar ik betwijfel of je die nog in het wild tegenkomt.
Indien nee en die woont minder dan 100m ver, dan gewoon cat6 leggen (indien nodig crossen).
Indien ja, erg interessant om te onderzoeken of het mogelijk is.
* rapture is bezig met de planning/studie van een grootse netwerk en alle nuttige know-how over betaalbare-longrange-toestanden is interessant.
[ Voor 51% gewijzigd door rapture op 07-02-2005 20:35 ]
ja, maar eerst expirimenteren door 2 kabelmodems 'op elkaar aan te sluiten'.rapture schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:32:
Wil je een netwerkverbinding leggen naar vrienden die paar honderd meter verder wonen?
Indien ja, erg interessant om te ondezoeken of het mogelijk is.
Indien nee en die woont minder dan 100m ver, dan gewoon cat6 leggen (indien nodig crossen).
Als dat werkt is het inderdaad de bedoeling om het via de centrale antenne te gaan doen met mensen in de buurt.
aha, nog iemand met interesse in grootse netwerken.PiweD schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:34:
ja, maar eerst expirimenteren door 2 kabelmodems 'op elkaar aan te sluiten'.
Als dat werkt is het inderdaad de bedoeling om het via de centrale antenne te gaan doen met mensen in de buurt.
Antenne? Technische gezien zitten kabelmodems ook maar een TV-kanaal vol met bitjes te gooien, waarom niet uber-wireless van maken? Ik denk dat het hartstikke illegaal is.
Zo te zien bestaan er nog geen tools/firmware waarmee men zo'n headend kan nadoen, dat wordt gebruikt om cablemodems wijs te maken dat ze sneller moeten gaan. zie het onderstaand stuk uit de FAQ.Klaaz Vaak schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:36:
Een cm communiceerd alleen middels een headend. Zoek eens op het DOCSIS protocol.
Het is eerder een kwestie van tijd/interesse, als men routers/consoles zit te hacken.Bij kabel ligt dat iets anders. Door technische specificaties bij de makers van je kabelmodem op te vragen kun je een goed idee krijgen hoe die afgeknepen worden.
Over het algemeen werkt het zo: je modem download een firmware van een hoofdstation en in die firmware is de snelheid begrenst. De enige manier om daarom heen te komen is te zorgen dat je een "fake" hoofdstation neergooit, dat een ongelimiteerde firmware aan het modem doorgeeft, maar tegelijkertijd wel andere vitale communicatie met de kabelaar mogelijk maakt. Voor zover bekend is dit niemand gelukt. Daarnaast zal het waarschijnlijk vele malen duurder zijn dan een dikke huurlijn naar je huis te laten leggen. Je kunt dus stellen dat dat ook praktisch onmogelijk is.
[ Voor 70% gewijzigd door rapture op 07-02-2005 20:44 ]
http://www.zoomtel.com/gr...sheets/cable/50011001.pdf
Intern PCI kabelmodem
zoiets zou misschien als headend gebruikt kunnen worden, aangezien een echt headend in de duizenden euros zal kosten
Dit is hardwarematig bepaald (hoogfrekwent filters).
2 kabelmodems zullen dus nooit met elkaar kunnen praten.
Of je echter ook zomaar zou kunnen uitzenden over de cai vraag ik me ook af aangezien er ook versterkers endergelijke tussen het signaal nog inzitten. Ik denk niet dat die beide kanten opzullen versterken dit ligt er uiteraad aan of er ook internet wordt aangeboden op de kabel in jouw gebied.
No signature found