Toon posts:

Met Nero gebrande DVD wordt 1 op 3 keer niet afgespeeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ondervind de laatste tijd problemen met het branden van dvd met mijn nec 3520i. Ik gebruik arita 8X om mee te branden. Mijn systeem bestaat o.a. uit P4 3.0 ghz, 512 MB etc.

De problemen zijn als volgt. Ik brand een gekopieerde dvd on the fly (8x) met nero 6.6.0.5 op een lege dvd. De ene keer speelt mijn dvd speler de dvd gewoon af, echter de andere keer, 1 van de 3, speelt de dvd speler hem niet af.

Mijn dvd speler noch brander in mijn computer kan hem niet afspelen met powerdvd 6.0, windows mediaplayer speelt hem echter wel af. De film komt gewoon in zijn geheel op de dvd zonder dat Nero ook maar een probleem geeft.

Ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt echter dit bracht geen soelaas. Dit probleem is immers nog niet gemeld (en opgelost) op dit forum.

Wie o wie weet wat er mijn computer aan de hand is?

Bij voorbaat dank,

Stephan

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 20:22
Probeer eens niet on-the-fly. Dat wil lang niet altijd goedgaan. BTW zitten de lezer en brander op dezelfde kabel?

[ Voor 60% gewijzigd door Martinus op 07-02-2005 20:24 ]

no comment

Verwijderd

Topicstarter
Nero zet de bestanden gewoon goed op de dvd, je krijgt ook geen foutmelding dat het branden is mislukt. Overigens werkt het 2 van de 3 keer gewoon goed.

Hoe bedoel je trouwens dat ze op dezelfde kabel zitten en hoe kan ik dat controleren?

De dvd lezer in de computer leest de dvd's wel echter de lezer die aangesloten is op de tv niet. rara hoe kan dat?

MVG

Stephan

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ff je kast open maken en kijken of de 2 apparaten of dezelfde ide kabel zitten, als dit het geval is dan kan je beter niet on the fly branden, er is namelijk een grote kans dat de kabel alle data niet aan kan

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-03 19:02
je kan met nero cd-dvd speed testen of je dvd wel helemaal oke is
maak eveen een testje en post dat hier

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :) Daarin staan tal van tips en suggesties omtrent problemen met de opticals.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een test gedaan met nero en nu wil ik wel de resultaten plaatsen op het forum, echter hoe doe je zoiets???

Graag even een uitleg.

MVG Stephan

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uhuh, gewoon met een copy&paste of een screenshotje? 8)7

Hoe zit het met de vorderingen nadat je de door mij genoemde delen van de FAQ van dit subforum hebt doorgenomen?

Verwijderd

Topicstarter
allemaal leuk en aardig. Ik kan de grafiek wel kopieren in word of picture manager of een print screen van maken echter de functie plakken op het forum werkt niet. Ik kan in ieder geval niet van deze functie gebruik maken. En nu....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik bedoel dat je tekst kan copypasten óf een screenshotje kan uploaden naar een webspace elders op het Internet :) Die van je provider bijvoorbeeld of andere gratis picuploaders.

Maar nogmaals:
BalusC schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:56:
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :) Daarin staan tal van tips en suggesties omtrent problemen met de opticals.
BalusC schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:07:
Hoe zit het met de vorderingen nadat je de door mij genoemde delen van de FAQ van dit subforum hebt doorgenomen?

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 08-02-2005 13:23 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Fik gewoon van je HDD af en je problemen zijn weg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Fik gewoon van je HDD af en je problemen zijn weg. ???

Wat wordt hiermee bedoeld, zou je dat uit willen leggen. Ik ben blijkbaar nog niet geheel op de hoogt van het computerjargon wat hier gebezigd wordt......

Bij voorbaat dank,

Stephan

Verwijderd

Je moet eerst een image aanmaken en daarna deze branden. Dus niet on the fly zoals jij het nu doet. Het kan ook aan je media liggen, dus je dvd recordable. Probeer een ander merk.
Het is trouwens niet nodig hier te groeten of te bedanken in iedere post volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal het voortaan onthouden. Eerst een image aanmaken neemt aanzienlijk meer tijd in beslag zodat ik het wel gemakkelijk vind om gelijk on the fly te branden.

Ik zal eens proberen met een ander merk dvd's te branden. Kan dvd+ of dvd- nog een verschil uitmaken?

• Nilco
  • Laatst online: 05-03 14:32
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:34:
Fik gewoon van je HDD af en je problemen zijn weg. ???

Wat wordt hiermee bedoeld, zou je dat uit willen leggen. Ik ben blijkbaar nog niet geheel op de hoogt van het computerjargon wat hier gebezigd wordt......

Bij voorbaat dank,

Stephan
De dvd met DVDdecrypter naar je harde schijf rippen(kopieren), vervolgens met DVDshrink of DVD2One naar de juiste grootte compressen en dan met Nero (vob-files) of met DVDdecrypter (iso-image) naar dvd (+/- r) branden.

Kijk anders ook hier eens: http://www.doom9.nl/mpg/dvdbackup-guides.htm

edit:
moet leren sneller typen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Nilco op 08-02-2005 22:49 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:58
je moet ALTIJD eerst naar hardeschijf rippen... simpelweg omdat de brander geen constante stroom data ontvangt met een hoge snelheid... On the fly kan je doen als je 2,4x of heel misschien 4x doet... maar sneller moet gewoon eerst naar de harde schijf anders gaat je brander constant z'n anti buffer-underrun techniek gebruiken.... en dat resulteert in minder goed leesbare schijfjes..

zelfs CDs kopieren OTF haal je nooit dezelfde hoge brandsnelheid die je zou halen als je het vanaf de harde schijf zou doen! Dat is dus al je bewijs.

Verwijderd

Topicstarter
Oke zit het zo.

Ik zal voortaan wel een image maken op mijn harde schijf en daarna branden. Het scheelt overigens maar een paar minuten.

Dit is het laatste wat ik er over zeg maar het kan dus niet aan mijn firmware liggen. Met andere woorden; zou flashen van de firmware soelaas kunnen brengen bij mijn nec 3520?
Pagina: 1