Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik reis volgende week naar de VS, een vriend van me wil een aantal IP camera`s hebben.. na wat zoeken is hij uitgekomen op deze:

http://www.compusa.com/pr..._code=50334664&pfp=SEARCH

Hier dus maar 90 dollar in tegenstelling tot de 160 euro die hij in NL (volgens pricewatch) kost...

Hoeveel van die dingen mag ik kopen zonder problemen te krijgen bij de douane?

ik lees op schiphol iets van 175 euro, is dit over de waarde van het product in het buitenland of in NL?

[ Voor 13% gewijzigd door Zerveza op 07-02-2005 19:38 ]

Verwijderd

www.douane.nl

jammer dat je niet zelf gezocht hebt. Erg lui van je.

Voor alle andere goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal € 175 per persoon belastingvrij mag invoeren. Het maakt niet uit of u de goederen heeft aangeschaft in een belastingvrije winkel of niet. Dit betekent dat u, wanneer u goederen koopt met een waarde van meer dan € 175, bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Reist u met meerdere personen, dan mag u het aankoopbedrag niet splitsen. Voorbeeld: als een echtpaar een camera koopt van € 300, dan moeten zij over het gehele bedrag belasting betalen. Koopt u meerdere artikelen die samen boven de € 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van € 125 en een vulpen van € 55 (totaal € 180), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Volgens de douane mag je maximaal €175,- invoeren.

edit:
Damn, te laat :P

[ Voor 14% gewijzigd door JoetjeF op 07-02-2005 19:41 ]

Verwijderd

Die E175,- is de aankoopprijs. Of het in Nederland duurder is, is daarvoor niet relevant. Aankopbon bij de hand houden dus! Voor meer info:http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/opreisi_buiteneu.htm

Bij meerdere prodcucten betaal je alleen belasting over de goedkoopste; je betaalt dus maar over één product belasting. Als je er meer dan 2 meeneemt (>E175), betaal je grofweg E16,- belasting.

edit:
En dat is 3 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 19:42 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het antwoord op deze vraag had je zelf ook wel kunnen vinden.
Verder gaat het topic niet over gadgets maar over het invoeren van apparatuur bij de douane.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Dit topic is gesloten.