Ik heb een server met Serv-U erop. Heeft een aantal weken gewerkt en 'opeens' werkt het niet meer
Wat ik kan me herinneren is dat ik 'perongeluk' de modem uitzette. Daarna ook computer weer laten herstarten. en nog steeds geen ftp mogelijkheden.
even een paar gegevens:
Modem:
Alcatel home -> Pro
Router:
Sweex WIRELESS BROADBAND ROUTER/ ACCES POINT 11G
PC:
P2 350 Mhz
265+64 MB geheugen
Win XP SP1 met Serv-U
Wat heb ik inmiddels gedaan/geprobeerd (ao mbv vrienden/kennissen):
In modem de poort 21 routing weggehaald en opnieuw aangemaakt;
zelfde geldt voor de router.
Lokaal de FTP server benaderd, dus op een andere computer naar het IP adres 192.168.x.x en dat werkt.
In Serv-u krijg ik geen foutmeldingen, alleen dat die verbonden is.
Mn vrienden blijven hangen bij: "waiting for welkom" oid...
Ik heb mn poorten gescand (online) en ik kan me herinneren dat ik vroegen zag dat poort 20/21 open stonden maar dat is nu ook niet meer het geval.
Volgens mij zit het probleem ergens in de poort forwarding maar zoals ik al zei staan die bij mn modem en router goed. En het heeft gewerkt...
even een paar gegevens:
Modem:
Alcatel home -> Pro
Router:
Sweex WIRELESS BROADBAND ROUTER/ ACCES POINT 11G
PC:
P2 350 Mhz
265+64 MB geheugen
Win XP SP1 met Serv-U
Wat heb ik inmiddels gedaan/geprobeerd (ao mbv vrienden/kennissen):
In modem de poort 21 routing weggehaald en opnieuw aangemaakt;
zelfde geldt voor de router.
Lokaal de FTP server benaderd, dus op een andere computer naar het IP adres 192.168.x.x en dat werkt.
In Serv-u krijg ik geen foutmeldingen, alleen dat die verbonden is.
Mn vrienden blijven hangen bij: "waiting for welkom" oid...
Ik heb mn poorten gescand (online) en ik kan me herinneren dat ik vroegen zag dat poort 20/21 open stonden maar dat is nu ook niet meer het geval.
Volgens mij zit het probleem ergens in de poort forwarding maar zoals ik al zei staan die bij mn modem en router goed. En het heeft gewerkt...