Ik heb een zeer vreemd probleem met het delen van bestanden in mijn netwerk.
Het gaat om de volgende configuratie:
2 Desktop PC's met beide Windows XP Pro SP2, aangesloten op UTP-netwerk.
1 Laptop met Windows XP PRO SP2, aangesloten via WiFI.
Het hele zaakje draait via een D-Link 614+ router.
Alle PC's kunnen internetten, maar ik krijg bestanden delen op de laptop niet voorelkaar.
De PC's die aangesloten zijn op het vaste netwerk kunnen wel bestanden delen en
zijn ook gewoon zichtbaar in mijn netwerkomgeving. De laptop is soms zichtbaar
maar ik krijg een foutmelding (niet toegankelijk, geen rechten, bla bla). Als ik op mijn laptop ga zoeken naar andere computers dan ziet de laptop helemaal geen andere PC's op het netwerk. Het is net alsof de laptop in een apart netwerk zit. Alle PC's zitten in dezelfde werkgroep. Ik kan
de laptop wel pingen en de laptop kan de andere pc's ook pingen, dus daar ligt het ook niet aan.
Ook heb ik de firewall's al uitgeschakelt, zowel de softwarematige als de ingebouwde firewall in de router. Niets helpt. Alle PC's krijgen een IP-adres van de router, STATIC DHCP dus die liggen altijd in dezelfde reeks. Ik zou niet weten wat ik over het hoofd zie...
Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen...
Het gaat om de volgende configuratie:
2 Desktop PC's met beide Windows XP Pro SP2, aangesloten op UTP-netwerk.
1 Laptop met Windows XP PRO SP2, aangesloten via WiFI.
Het hele zaakje draait via een D-Link 614+ router.
Alle PC's kunnen internetten, maar ik krijg bestanden delen op de laptop niet voorelkaar.
De PC's die aangesloten zijn op het vaste netwerk kunnen wel bestanden delen en
zijn ook gewoon zichtbaar in mijn netwerkomgeving. De laptop is soms zichtbaar
maar ik krijg een foutmelding (niet toegankelijk, geen rechten, bla bla). Als ik op mijn laptop ga zoeken naar andere computers dan ziet de laptop helemaal geen andere PC's op het netwerk. Het is net alsof de laptop in een apart netwerk zit. Alle PC's zitten in dezelfde werkgroep. Ik kan
de laptop wel pingen en de laptop kan de andere pc's ook pingen, dus daar ligt het ook niet aan.
Ook heb ik de firewall's al uitgeschakelt, zowel de softwarematige als de ingebouwde firewall in de router. Niets helpt. Alle PC's krijgen een IP-adres van de router, STATIC DHCP dus die liggen altijd in dezelfde reeks. Ik zou niet weten wat ik over het hoofd zie...
Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen...