Toon posts:

Windows 2003 sbs NL probleem met OBM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een server
De server is nederlands (server is een computer die andere computers beheerd)
De server os is windows (os staat voor opperating system)
Het komt uit 2003 (nieuwste versie dus)
Mijn windows 2003 met exchange (mail server) kan niet samenwerken met client computers (client zijn computers die aan het netwerk hangen via de server) die OBM hebben (Outlook Business Manger)
De server is een p4 2.5 ghz met 1 gig rambus geheugen een videokaart (gforce 2) 2 netwerk kaarten (intel 1000+) een power suply coolers cd rom speler 4 hd's geen raid lampjes voor de hdd en knopje voor de reset power knop en een witte kast!
De client computers zijn Windows xp en verscheelt tussen de 2 en 3 gig (dus nieuwe computers)
Tevens is de OS NL (nl is nederlands) en de clients engels ! (buitenlandse taal)
Het probleem is dat er een update is voor de engelse windows en niet voor de nederlandse windows !
Dus mijn vraag is voor de 4'de keer heeft iemand ervaring met dit probleem kan iemand mij verder helpen met mijn probleem wil iemand zijn best doen ipv vermelden dat ik niet duidelijk genoeg ben. Volgens mij is het probleem niet zo moeilijk te snappen maar ja!
En Ja er is verbinding en ja de dns staat goed en ja er zit een netwerk kabel in me server en clients het probleem is dus Outlook business manger NIET iets anders Niet mail niet what ever!

Als dit weer niet duidelijk genoeg is of iets in die richting van Laat het me ff weten en vertel WAT er is ipv een de debiele opmerking als " niet goed opnieuw ".

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb je vorige topics gelezen en ik merk nu uit deze post dat je behoorlijk gefrustreerd bent omdat je topics steeds op slot worden gegooid. Ten tweede vind ik dat je behoorlijk denigrerende posts nerzet (alle tussen haakjes kan je net zo goed weglaten)

Ten derde snap ik geen hout van je probleem, maar ik vermoed dat je een engelse update wilt installeren op een NL server maar dat gaat niet.

Ik vind persoonlijk NL versies van server OS's (os betekend Operating System ;) of beter gezegt, Besturings Systeem ) kl*te omdat er zoals jij al merkt, updates eerder of alleen maar in het Engels zijn.

Ook is zoeken in een Knowledge Base (kennis bank) vaak makkelijker, want je kan de Engelse fout direct plakken in Google, terwiijl een NL fout geen hout snijdt bij MS

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 07-02-2005 19:09 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Computer A (client) heeft microsoft outlook met een extraje genaamt microsoft outlook business manger (hiermee kan je je contacts beter beschrijven extra info etc niet echt boeiend voor de rest) De info van de contacten in je outlook business manger worden opgeslagen met een locale sql server. Nu geeft outlook een error zodra je contact wil maken met de exchange server computer B. Hij zegt dat er een update voor is (maar die is dus engels en de server nederlands). En ja ik vind het ook uber klote dat hij nederlands is maar het bedrijf wil vast niet voor mij een engelse kopen aangezien ze al een nederlandse hebben.

en de reden voor de haakjes is omdat ik al 4 topics krijg te horen dat ik niet duidelijk genoeg ben. Maar ik vermoed eerder dat ik niet duidelijk genoeg ben voor de mensen die niet weten wat bv business manger is. En no offence maar daar heb ik dus niets aan. dus vandaar dat ik deze 'kinderachtige' uitleg maar heb gegeven dan weet ik teminste zeker dat ik nie weer krijg te horen dat het niet duidelijk genoeg is.

* ik wil dus niet een engelse update op een nederlandse server want das gewoon nie mogelijk. ik wil weten of iemand het zelfde probleem heeft en toevallig heeft kunnen oplossen!

Verwijderd

Probeer SUS eens te installeren op je server. Dan de NL toestand selecteren. Kijken of het dan wel lukt.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-02 09:13
Misschien kan ik je duidelijk maken waarom je topic steeds wordt gesloten. In de startpost is inderdaad een mooie (enigszins kinderachtige) beschrijving van je netwerk. Niets mis mee. Maar je probleembeschrijving mist een beetje:
Het probleem is dat er een update is voor de engelse windows en niet voor de nederlandse windows !
Dit zegt niets over wát het probleem precies is dat optreedt. Wélke foutmelding krijg je (letterlijke tekst graag)?
Verder verwacht men hier dat je ook aangeeft wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen, waar je al naar gezocht hebt, etc.
Nu geeft outlook een error zodra je contact wil maken met de exchange server computer B. Hij zegt dat er een update voor is (maar die is dus engels en de server nederlands).
Hier wordt je al iets duidelijker, het lijkt over een fout op de client te gaan, maar nóg zeg je niet welke foutmelding. De update waar je het over hebt, is die voor de server of voor de client? Probeer eens *duidelijk* je probleem te beschrijven. Je beschrijving van je netwerkomgeving is duidelijk, maar nu nog een duidelijke beschrijving van het probleem!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:02:
en de reden voor de haakjes is omdat ik al 4 topics krijg te horen dat ik niet duidelijk genoeg ben. Maar ik vermoed eerder dat ik niet duidelijk genoeg ben voor de mensen die niet weten wat bv business manger is. En no offence maar daar heb ik dus niets aan. dus vandaar dat ik deze 'kinderachtige' uitleg maar heb gegeven dan weet ik teminste zeker dat ik nie weer krijg te horen dat het niet duidelijk genoeg is.
offtopic:
Ik heb dubbel gelegen om de uitleg in je topicstart :D Weet ik eindelijk wat die Engelse taal nu eigenlijk is :+
Maar ik ben bang dat je dan de boodschap niet begreep. De BM in vijf woorden uitleggen kan inderdaad handig zijn zodat de mensen die hier geen kaas van hebben gegeten verder kunnen gaan, maar het gaat meer om de zaken zoals JeroenG33 in "Windows 2003 sbs NL probleem met OBM" die noemt ;)

Ik zou trouwens die startpost even wat aanpassen aangezien ik het zo zie gebeuren dat juist de mensen die wel zouden kunnen helpen nu meteen weggaan als zie die startpost zien.

Anyhow, inderdaad is een nederlandstalige server een heel vervelend iets maar het is nu wat laat om daar wat aan te veranderen. Al had je je met een EN versie ook willen afvragen of je wel een RC wilt installeren op een productieserver.
Ik ken alleen de grote broertjes van de OBM dus kan niet 1-2-3 helpen, maar heb je een link naar de info die aangeeft dat SP1 moet helpen? Misschien is daar info uit te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 08-02-2005 11:51 . Reden: Ik zou trouwens die startpost even wat aanpassen aangezien ... ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1