Toon posts:

Fujitsu Siemenes HDD vervangen probleem(5GB-->40GB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik een groter HDD gekocht om huidige te vervangen. Die was niet toereikend qua GB. Het was namelijk een 5GB HDD.

Huidig situatie hardware:

Fujitsu Siemens LFL (AMD KIII+ 500 Mhz)
5 GB IBM Travelstar ATA/IDE 4200 RPM

Bijzonderheden: 5V 500mA
256 MB RAM
ect...

Wil nu de 40GB 5400 RPM IBM/Hitachi Travelstar inbouwen.
Bijzonderheden schijf: 5V 1A

Als ik schijf inbouw, dan kom ik niet verder dan de eerste bootscherm. Ik kom ook niet in de BIOS configuratiescherm :(

Haal ik de HDD eruit dan kan ik gewoon in de BIOS komen. Ik kan ook booten zoals nu (Ik zit dit te typen op een Knoppix 3.7 distro)

Fujitsu Siemens kan ik even niet bereiken, heb geen telefoonverbinding bij de hand. En ze sluiten om zes uur.

Dus, wie kan een tip geven, of zijn/haar ervaring meedelen? Ik zou het fijn vinden om vandaag de boel werkend te krijgen...

Alvast bedankt :)

Heb inmiddels de oude HD erin gezet en deze werkt in 1x . Maar ja, het gaat mij dus om meer opslag :P . Van de FSC website wordt ik niet veel wijzer... Ik zou contact moeten opnemen met de support afdeling. Maar dat kan morgen pas.

Mijn laptop is factor 100 stiller geworden zonder HD, goh wat een verademing! Knoppix (linux kernel 2.6.9 APCI) heeft ook puik energie beheer

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 19:32 . Reden: Aanvullend info ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die een beetje licht in op de zaak kan laten schjinen.... :?

Verwijderd

je kan misschien je hd nog in een usb bracket zetten? Als je hem toch voor opslag gebruikt....
Voor de rest zou ik het niet weten..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 15:27 ]

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Lijkt mij dat de hd niet genoeg voeding krijgt zoals je al aangeeft, ik denk niet dat je zonder solderen van een hoop ver komt. een externe harddisk lijkt me een betere optie... of een HD kopen die wel 500mA is....

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
1. Bedankt voor de reacties
2. Ik heb met "FS" gebeld vandaag, na een tijdje iemand aan de lijn gekregen, die kon mij niet meer vertellen dan dat ie niet veel van wist |:( :D maar ik ga nu mijn heil bij de Mail helpdeskzoeken. Mischien dat zij er meer van weten. Hopelijk hebben ze nog een BIOS update die de euvel kan verhelpen. Het gaat trouwens om een VIA chipset. Ben nu opzoek naar een tool om te kijken welke chipset precies inzit. Hopelijk kan daaruit uitmaken of deze lappie zo'n schijf aankan.

We gaan weer "vrolijk" verder ;)

Aanvullende info:
Het gaat dus om de volgende VIA chipset: Apollo MVP4
North bridge: VT8501
South bridge: VT 82C686A

Ik heb mij suf gegoogeld om uit te vinden welke schijven de VT 82C686A aankan, maar nog steeds zonder succes helaas ;(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 23:20 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de kick, maar ben nog steeds niet geholpen door Fuckjitsu Siemens :(

Kan iemand mij verder op weg helpen :?
Kent iemand deze chipset, hoveel gigbyte's kan ie max verweken? ervaringen ook met andere merken zijn welkom!!
Deze laptop is helemaal niet zo oud, is eind 2000 gekocht. Moet een beetje 10 jaar meegaan lijkt mij :P

Begin een beetje draaierig te worden van het geheel :r

mvg.

Verwijderd

Topicstarter
Deze bericht is niet bedoelt als kick, maar als verheldering/antwoord voor mensen die mischien met hetzelfde probleem zitten.

Met wat moeite kwam ik achter(via Fujitsu Siemens Duitsland) dat het maximale HD gootte 20 GiB in zo'n laptop kan. Het schijfje moet daarnaast een hoogte hebben van 12mm. Dat is tegenwoordig al moeilijk krijgen :( . Dus, het zal nog een moeilijk zoektocht worden naar zo'n schijf.

Bedankt aan de mensen die reageerden en welterusten :)
Pagina: 1