Toon posts:

[XP] PC Denkt dat hij voor het eerst opgestart wordt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vage title, maargoed.

Ik ben sinds een paar weken de gelukkige bezitter van een AMD Athlon XP 1800+ Computer, en ik heb sinds een paar dagen ook een nieuwe geluidskaart (Sweex).

Nu zijn vanaf dat ik die geluidskaart heb geinstalleert de problemen begonnen. Eerst kon ik geen verbinding meer maken met het internet, maar na wat checkups om te controleren of niet perongeluk de netwerkkaart van zijn plaats was geraakt, deed alles het weer.

Toen ik dat gister had geregelt begon dus het nieuwe probleem; XP denkt dat ik hem voor het eerst opstart. :?
Het inloggen op de pc duurt 3 minuten, waarna ik de desktop-achtergrond te zien krijg die ik een paar dagen na installatie van XP had ingestelt.
Alle cookies zijn steeds gewist, dat betekend dus dat ik op elke site opnieuw moet aanloggen, en MSN-Messenger vraagt me steeds of ik me wil aanmelden voor een NET-Paspoort (terwijl ik die dus al jaren heb).

Ik snap er niks van, en waar ligt het probleem? Software? Hardware?

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

Verwijderd

en als je de soundcard er uit haalt, doet alles het dan wel?

en heb je de nieuwste drivers al gebruikt?

mvg'

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet inderdaad nog een probleempje noteren hier; de boxen spelen alleen systeemgeluiden af, en geen andere files (mp3 bijv.)

Zou het dan toch aan de drivers van de geluidskaart liggen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sweex is nu niet bepaald een topmerk... Had je mobo geen onboard-geluid? Als de problemen begonnen zijn wanneer je je kaart gemonteerd hebt, kijk dan es wat er gebeurt als je zonder je kaart opstart, of in safe mode?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:17:
Ik moet inderdaad nog een probleempje noteren hier; de boxen spelen alleen systeemgeluiden af, en geen andere files (mp3 bijv.)

Zou het dan toch aan de drivers van de geluidskaart liggen?
Kun je geen andere drivers proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, Sweex is nou eenmaal een B-Merk..
Maar dan nog erg vervelend dat het gewoon niet goed werkt, want 't moet wel gewoon werken natuurlijk.

Ik ga zo even in de safe-mode proberen, want ik heb net de allernieuwste drivers geinstalleert, maar nogsteeds geen succes met het 'XP-Eerste-Opstart-beurt'- probleem.

:X

Verwijderd

Het lijkt erop dat XP je profiel niet bewaard, telkens als jij opnieuw start laadt XP een nieuw default profiel. Heb je hetzelfde probleem als je gewoon uitlogt en weer inlogt? (i.p.v. opnieuw starten).

Je zou even kunnen kijken in de eventviewer, wellicht dat daar een verwijzing staat naar je probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:37:
Het lijkt erop dat XP je profiel niet bewaard, telkens als jij opnieuw start laadt XP een nieuw default profiel. Heb je hetzelfde probleem als je gewoon uitlogt en weer inlogt? (i.p.v. opnieuw starten).

Je zou even kunnen kijken in de eventviewer, wellicht dat daar een verwijzing staat naar je probleem.
Nee, ik heb gezocht, maar hij lijkt het hele probleem niet te kennen ofzo. :X

Veilige modus ging alles goed in, alleen de XP-style was naar de default (a la 98) gegaan, en het internet deed het niet.

Ik snap hier echt niks van. Het over het profiel klopt wel, maar ook weer niet, want als ik opstart, staan alle bestanden die ik op het bureaublad had gezet voor de reboot er wel gewoon nog.

Hij saved dus wel degelijk mijn profiel, of heeft dat er niets mee te maken (harde schijf dingetjes dus)? |:(

Verrek, hij saved inderdaad mijn profiel niet! :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 18:49 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is in safe modus normaal dat hij een win98-look heeft, alleen de essentiële services en drivers worden geladen. Volgens mij ligt het effectief bij je geluidskaart. Voer es een driverupdate uit in apparaatbeheer en vraag aan windows om op het net naar drivers te zoeken, dan wordt er ook gecheckt voor gecertificeerde drivers. Dat kan helpen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:52:
Het is in safe modus normaal dat hij een win98-look heeft, alleen de essentiële services en drivers worden geladen. Volgens mij ligt het effectief bij je geluidskaart. Voer es een driverupdate uit in apparaatbeheer en vraag aan windows om op het net naar drivers te zoeken, dan wordt er ook gecheckt voor gecertificeerde drivers. Dat kan helpen.
Hij heeft nieuwe geinstalleert. Ik deed net een reboot, en zag (zoals alle xp-gebruikers weten) 'uw persoonlijke instellingen worden opgeslagen' oid staan bij het afsluiten.

Waarom doet dat pokkeding het dan ook niet, als-tie zegt dat hij het wel doet :|
Ik ga vanavond gewoon door blijven proberen, maar alle tips zijn meer dan welkom.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP], je OS, in de topictitel.Dit is verplicht in Windows Operating Systems zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:16:
Ik zet even [XP], je OS, in de topictitel.Dit is verplicht in Windows Operating Systems zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :)
:7 Ehh, tuurlijk had ik die gelezen...

Maar zonder gekheid, ik ga binnen nu en 5 minuten een nieuwe gebruiker aanmaken, dat was een tip die ik op google vond.

Even kijken of op die gebruiker-account ook dit soort gekke dingen gebeuren : :z

//edit: Okee, het kan dus nog véél gekker. Ik maak een nieuwe account aan, open deze, maar vervolgens is-tie precies hetzelfde als de vorige..?

't Lijkt wel een 'shortcut' naar m'n andere account 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 19:43 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Kijk eens in %systemdrive%\Documents and Settings, hoeveel users staan daar?
Tip: doe het met DOS.
Start > uitvoeren > cmd
cd \documents and settings
dir
en dan kopiëren.

We are shaping the future

Verwijderd

Ik zou zelf proberen een nieuwe user aan te maken, die in de admin groep gooien en vervolgens ermee inloggen. Misschien bewaard XP dat profiel wel (lijkt me vreemd, maar toch maar even proberen). Heb je verder ooit iets aan de rechten veranderd? Verder SP2 installeren, wellicht helpt dat.

Edit: oops net te laat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 21:28 ]

Pagina: 1