Toon posts:

[MCE 2005] Fout in pc niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb een pc samengesteld uit de volgende componenten:

Pro: AMD 939 3000+
Geheugen: 2 x kingston 256 DDR CL3 (werkt dual channel)
Mobo: Asus A8V deluxe
Maxtor: 200 gig s-ata schijf
Vga: Nvidia 9570
Busturing S: windows mce

Nadat het systeem 2 week perfect heeft gedraait begon het kuren te krijgen. Maar wat ik ook probeer, ik weet nog steeds niet wat het is. Na enig gekloot toch maar windows opnieuw erop. Pc werkt tot 2x opnieuw opstarten prima :? :?

Een aantal dingen heb ik al geprobeerd:
- andere vga kaart
- wlan kaart/tv kaart eruit
- dvd/dvd brander losgekoppeld
- burn in test (geeft helemaal geen fouten)

Heb ook al gewisseld van s-ata aansluiting, maar mag ook niet helpen. Op dit moment doet ie het al weer bijna een hele dag prima. Maar dan plotseling geeft ie weer een BSOD

Hij heeft tot nu toe 2 fouten gegeven:
- 0X000000F4 (0X00000003, 0X81D667E0, OX81D66954, OX805C749A)
- BSOD scherm 5 seconden met alleen iets met een harddisk ...........gaf die maar 2x

Wie kan mij verder helpen uit deze ramp?????? 8)7 8)7 :?

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:18
Heb je al geprobeerd om je geheugen te vervangen of één bankje eruit te halen? Dit lijkt me namelijk een probleem met rot geheugen. Kan btw je moederbord wel overweg met dit type Kingston? Ik heb een soortgelijk probleem gehad en toen bleek het type geheugen (merk) niet goed te werken met het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
ThaBuz schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:04:
Heb je al geprobeerd om je geheugen te vervangen of één bankje eruit te halen? Dit lijkt me namelijk een probleem met rot geheugen. Kan btw je moederbord wel overweg met dit type Kingston? Ik heb een soortgelijk probleem gehad en toen bleek het type geheugen (merk) niet goed te werken met het mobo.
Ik heb hier ook al even aan gedacht, maar het het nog niet geprobeerd.
Bedankt, ik ga snel weer aan de slag......

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Harddisk geeft error, dus harddisk al eens getest met een tooltje van de fabrikant?

Die stop error geeft ook een lettercode, bijvoorbeeld INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE. Welke is dat? Zet desnoods rebooten op bsod even uit. Wat heb je al in Windows XP en 2000 BSOD guide gevonden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:22:
Harddisk geeft error, dus harddisk al eens getest met een tooltje van de fabrikant?

Die stop error geeft ook een lettercode, bijvoorbeeld INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE. Welke is dat? Zet desnoods rebooten op bsod even uit. Wat heb je al in Windows XP en 2000 BSOD guide gevonden?
Het probeem was dat ie alleen iets zei met harddisk error, verder helemaal niks. Ik heb daar idd al tussen gekeken maar heb niks kunnen vinden. Net liep de pc weer vast en zei de pc bij het opstarten voor windows "harware indicate failed please check device" Hij gaf deze fout toen het bios keek naar s-ata drives. Ik heb gevoel dat het of het moederbord is, of de hdd... :? :?
Ik zit hier nu al 1,5 week aan te klootten.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen goed tooltje van een fabrikant gevonden. Maxtor heeft wel 1 maar dat moet met diskette en heb geen diskette drive. Mocht je 1 weten die gwn een windows werkt????!!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
heb je een cardreader, geloof dat ik ook ooit eens die floppy heb gebruikt en ik heb ook geen floppy. het is dus op te lossen door of op cd te branden (bootable) of op een mediacard (heb ik geloof ik gedaan)

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
pretorian_nl schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:04:
heb je een cardreader, geloof dat ik ook ooit eens die floppy heb gebruikt en ik heb ook geen floppy. het is dus op te lossen door of op cd te branden (bootable) of op een mediacard (heb ik geloof ik gedaan)
Denk je dat het met een usb stick ook mogelijk is????

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels weer alles uitgeprobeerd wat er op dit forum en meerdere forums gezegd is.

Als nog heb ik geen oplossing voor me probleem. Wel loopt me windows nu vaak vast. Alleen resetten kan nog.

Verder geeft ie voor windows nu vaak de volgende fout;

Hardware indicate failed, please check your device!
The bios does not be installed. Press <G> to continue

Heeft deze fout met het bios, dus moederbord te maken of met de hardeschijf????

Heb dus ook maar even een nieuw bios op de pc gezet!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 21:17
Probeer het eens met een andere harde schijf. Is voor anderen die niet fysiek bij de PC kunnen een beetje moeilijk om te beslissen wat jij moet doen. En daar is het hier ook niet voor bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
eRRoR.InSiDe schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 08:25:
Probeer het eens met een andere harde schijf. Is voor anderen die niet fysiek bij de PC kunnen een beetje moeilijk om te beslissen wat jij moet doen. En daar is het hier ook niet voor bedoeld.
Goed ideej, Ik ga dat ook even proberen.....het probleem is alleen dat ik geen 2de s-ata schijf heb. Ik ga dus wel even met een normale schijf IDE windows draaien.
Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Toch heb ik het ideej dat het een s-ata probleem is (moederbord of s-ata schijf)

• Pollus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09-2022
Heb je ook even gekeken of de boel goed koelt?

Pollus

Verwijderd

Topicstarter
Pollus schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:19:
Heb je ook even gekeken of de boel goed koelt?
uhm.......een hele goede....maar kan hij dan ook zo'n blauw bsod scherm geven???
want probleem heb ik wle eens gehad met andere pc, maar dan starte hij alleen opnieuw op.
Ook is het zo dat als ik de pc aanzet, windows is opgestart en verdr helemaal niks doe dat het dan ook gebeurt....dus dan is de belasting van de pc minimaal....

De pc heeft het ongeveer 2 week prima gedaan, dus had ie het eigenlijk direct moeten doen!!!! lijkt mij???!!????

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn denk ik 2 dingen in de pc waar het aan zou kunnen liggen:

(de rest van de producten heb ik reeds vervangen, afgekoppeld)

- de hardeschijf
- het moederbord

Ik denk dus de hele tijd dat het eerste (de hardeschijf) de fout is maar is er een kans dat het ook het moederbord zou kunnen zijn???????? s-ata controller?????

Waar ik ook nog aan heb gedacht is geheugen, maja..het heeft prima 2 week gewerkt en vind met burnintest geen fouten.....wel werkt het dual channel...??

Verwijderd

Ik ben met hetzelfde nu ook al een week bezig.

Ik had een ASUS A8V + IDE schijf + PVR150MCE
Dit werkte een aantal weken uitstekend. Ik ben toen geupgrade naar een
stille HD. een SATA SAMSUNG 160GB.

Ik wilde eerst de schijf er gewoon bijprikken om zo de data eenvoudig
over te zetten Ik kreg het niet voor elkaar de SATA drivers in MCE te
laden dat hij mijn SATA schijf herkende. Ik werd er helemaal gek van.
In dit process is er tijdens een BIOS upgrade het MB ook nog eens
helemaal dood gegaan.

Ok, ik heb vervolgens een nieuw MB gekregen en ben daarmee begonnen op
een maagdelijke install op de SATA schijf. De install ging goed maar
het systeem was instabiel.
MyTV stopt gewoon na een 20min en wilde dan niet verder spelen.
Regelmatig blauwe schermen dit maar enkele seconden blijven staan
(zodat ik de foutmelding niet kan lezen).

Ik werd e helemaal gek van. ik heb nu beetje bij beetje alles weer
teguggezet. Ik heb een verse install gedraaid op alle de oude IDE
schijf en deze loopt weer stabiel.
Ik denk dat ik mijn SATA schijf maar ga omruilen voor een IDE schijf.

Ik ben bang de MCE de SATA contoller op de A8V gewoon niet leuk vind.
Heeft iemand WEL een stabiel werknde A8V + MCE + SATA draaien?

ik wil nog wel proberen om gewone WIN XP +SP2 te installeren op dir MB
+ SATA. Dit zou gewoon geod moeten gaan anders is er toch iets
mis met het MB of SATA schijf....

Gr,
patrick
Pagina: 1