Toon posts:

Arctic Silencer 64 Ultra ... ervaringen? Reviews?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond beste kijkers,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een stille, maar toch betaalbare koeler voor mijn AMD 64 3500+ processor (S939). De Zalman CPU koelers vallen af, die vind ik gewoon te duur. Mijn oog viel op de Arctic Silencer 64 Ultra.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/30_big.jpg

Specs:
http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=30&disc=
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/hhlv03.html

De enige bruikbare review die ik gevonden heb, is te vinden op:
http://www.extensivemods....pa=showpage&pid=28&page=4

Heeft iemand ervaringen met deze koeler? Ben erg benieuwd of hij het geheel ook een beetje koel kan houden, als ik mn CPU ga overclocken.

Alle informatie is welkom!

All_Star

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
ik denk dat dit niet veel beter gaat koelen als de boxed
ja oke 5 graden maar of je dan ook verder gaat klokken??

wat is er mis met de boxed? word je proc te warm dan?

[ Voor 21% gewijzigd door wippo76 op 07-02-2005 17:33 ]

Ja zou ik ook zeggen

• sapphire
  • Laatst online: 17:02

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit voor een maat van me ook te zoeken naar een A64 koeler die met clip vastgezet moet worden omdat hij de backplate niet van z'n mobo wil halen. Arctic staat toch bekend om hun stilte, dus als het 5 graden emt boxed scheelt en hij is fluister stil dan ga je er toch op vooruit :)

Gabriël AM5

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/10_big.jpg
De Freezer 64
Is dit geen leuke, kost ongeveer 20 pleuro...

Heatpipe technologie... super stil, en hiermee kun je ook nog is leuk overclocken... :)

[ Voor 6% gewijzigd door peddro op 07-02-2005 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:47:
Ik zit voor een maat van me ook te zoeken naar een A64 koeler die met clip vastgezet moet worden omdat hij de backplate niet van z'n mobo wil halen. Arctic staat toch bekend om hun stilte, dus als het 5 graden emt boxed scheelt en hij is fluister stil dan ga je er toch op vooruit :)
Precies, jij snapt het ... overclocken is leuk, als dat kan .. maar ik wil vooral een stille PC _/-\o_

@ Peddro: Die Freezer 64 staat op alternate.nl onder Socket 775 koelers? :? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 19:04 ]

• peddro

peddro

Als je bij Arctic-Cooling.com kijkt... staat hij onder Socket 754/939/940 Coolers

http://www.arctic-cooling.com/cpu1.php?p=3&disc=

Dan neem ik aan van...

zie ook hier SmokeyTheBandit in [cooling] Arctic Cooling ervaring topic... :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm .. ik heb de 64 Ultra besteld bij Alternate .. ga morgen alles ophalen ... ik zal wel even mijn ervaringen posten dan ... we zien wel wat ervan terecht komt 8)

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Die Freezer64 is echt een goede,

niet te horen

met Q-Fan komt hij niet boven mijn tagan uit!

Portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Okej, ik heb de Silencer 64 Ultra ... met Q-fan draait ie op 900 rpm .... en koelt ie m tot 32 graden .. dit alles idle. Ik ga zo ns even wat overclocken, om te kijken hoe ie t dan doet :P

All_Star

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:59

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik heb die cooler ook de Arctic Silencer 64 Ultra.
en heb deze cpu de Amd 64 bits 3000+ s939 en hij is 24 graden idle en 32 graden load
en hij is heel still je hoort hem niet

Vake bei te bange

• sapphire
  • Laatst online: 17:02

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb een maat die een Neo2 en 3500+ heeft.
Nu heeft ie een Zalman 7000 cu maar die wil hij niet erop zetten omdat hij dan de backplate eraf moet halen :P
Dus nu viel mijn oog op de koeler die hierboven genoemd word, omdat deze stil is, maar zal deze ook goed koelen in een case met een superbrakke airflow (lees 5 casefans en echt superveel kabels). Hij gaat niet overclocken, en het is puur de bedoeling om de proc op en redelijke temp te houden bij iet te veel geluid (anders gaat z'n Pa klagen :()

Goedekeus ofniet ?

Gabriël AM5

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30

Animal_X

Rodin

peddro schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:48:
[afbeelding]
De Freezer 64
Is dit geen leuke, kost ongeveer 20 pleuro...

Heatpipe technologie... super stil, en hiermee kun je ook nog is leuk overclocken... :)
Dit lijkt mij idd een betere oplossing voor een goede prijs als je een stille koeler wil hebben.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Heb zelf de artic silencer 64 ultra er afgelopen weekend op m,n 3500+ Newcastle gezet.

Was eingelijk verliefd geworden op de Thermalright Xp120, maar vond deze met de verzendkosten erbij toch iets te duur worden.

arctic koelertje koste hier 19 euro,

Koelt aanzienlijk beter dan de boxed uitvoering,idle schroef ik hem terug met speedfan, dan hoor ik eerder m'n HD's draaien dan de koeler.

prima dingetje voor weinig

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 20:59 ]

Verwijderd

Weet iemand misschien wat in de praktijk het verschil in geluidsproductie is tussen de Arctic Cooling Freezer 64 en de Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC?

• peddro

peddro

je kunt natuurlijk verwachten dat je met de Freezer 64 betere koelprestaties gaat halen...

hij is groter, en waarschijnlijk even stil.

Maar de TC zal misschien wel iets stiller zijn, omdat die temperatuur gestuurd wordt :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:40
AMD Athlon 64 up to 5000+
AMD Athlon 64 up to FX-59

Lol ! ze zijn wel erg overtuigend van hun producten. Kan dit kloppen? Lijkt me toch dat 5000 of fx-59 andere socket gaan gebruiken.

Verwijderd

En, wat zijn je ervaringen er nu mee? Heb je al oc'ed?

Btw: heb je het geld dat je nu uitspaart met boetes van je afgevoerde puch aan een nieuwe pc besteedt ofzo :P (ben van het puchforum)

Verwijderd

Topicstarter
Lol .. wie ben jij ! Wat is je nick @ PF?

Ontopic:

Mn AMD 64 3500+ Newcastle draait nu op 11 x 220 = 2,4 Ghz ... Als ik veder ga, wil mn geheugen niet meer 1:1 draaien .. Trouwens, mn geheugen draait dus 220 mhz op 2-2-2-5 latency's, 1T timing, 2,75 volt .. ook best netjes _/-\o_

Maaaaar .. de koeler .. want daar gaat het toch om. Na een flinke tijd gamen, is mn CPU niet boven de 52 graden uitgekomen ... best netjes vind ik zelf.

Misschien nog een tip: Ik zit nu met mn 6600GT op 595 mhz / 1,1 ghz .. stressed 45 graden ofzo .. met de Zalman VF700 CU op 5 volt ... 8)

Verwijderd

7 volt? Hoe doe je dat?

Verwijderd

ik heb deze koeler, ik ben er zeer tevreden over, hij wordt idle niet meer als(of dan, weet neit meer hoe het zat met grammatica:p) 31 graden. onder load heb ik nog niet getest. maar hij maakt zeer weinig geluid. mijn videokaart koeler komt er overheen. ik raad hem aan voro koeler. hij is stiller en koeler als de amd boxed koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Sry ... typo ... moet 5v zijn natuurlijk 8)7

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
heb het ding besteld bij gistron (wel vage manier van bestellen met een nr wat ik niet kon vinden, ahum)
hopelijk heb ik em donderdag binnen
het enige wat ik jammer vind is dat ie richting mn 6600gt staat, de fan bedoel ik

PSN: djmurcielago

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:25

TGEN

Hmmmx_

Als je je fan tussen de +12V en de +5V potentiaal hangt heb je als potentiaalverschil 7V. Dit heeft de TS dan wel niet, maar t kan wel :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Gister in een Amd Athlon 64 3700+ gekocht. Een Zalman cnps7000b-Cu koeler eropgezet.
Nu de vraag; de CPU wordt Idle zo'n 51 graden stessed 63 graden(na Benchm2005), koelt daarna vlot terug naar 51 graden, is dit niet warm voor een 3700 met een Zalman?
Ookandere koelers (Thermaltake en Nexus) geprobeerd met zelfde resultaat.
Welke koeler kan ik het best gebruiken voor deze CPU 8)7

Bij het verwijderen van de koelers zitten deze erg vast aan de cpu :? , te veel koelpasta? Heb naar mijn gevoel weinig pasta gebruikt.

Verwijderd

Die temp kan nog wel, ook al is die aardig hoog.
De koeler blijft idd plakken, omdat die soort "vacuum" zuigt en 2 platte stukken met plakkering koelpasta ertussen en hard tegen elkaar gedrukt blijft idd wel vast zitten, heb het zelf ook...
Ik zou voor de Zalman CNPS 7700-CU gaan.

Verwijderd

Okey,

Dacht al dat ik de hele socket eraf zou trekken |:(.

Toch had ik eerder verwacht dat de temperatuur met die zalman stressed rond de 50 graden zou zijn ipv van 63 graden, wordt de 3700 zoveel warmer dan de 3000? Die liep bij mij @2,2 Mhz met een temp van 35-41 graden :7
Pagina: 1