Browser-only Linux Distro

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Al een tijdje vraag ik mij af of er al een linux distro is met alleen een browser, bijv. Firefox. Verder helemaal niets, gewoon een cdtje of usb stick die linux met een grafische shell opstart en een browser. De gebruiker heeft verder geen rechten, geen mogelijkheden, alleen een browser.

Ik heb al een paar keer een tijdje gezocht op google maar niet gevonden.. Heeft iemand enig idee of er al ergens zo'n project loopt?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Knoppix downloaden en modificeren? Dat moet met minimale aanpassingen in ~/.xinitrc of .Xsession aan te passen zijn, zorgen dat er geen WM geladen wordt, maar direct de browser fullscreen. Bij mijn weten zijn hier geen kant en klare dingen voor, maar het moet zo te fixen zijn denk ik :)

Verwijderd

Stallion / Firefox Kiosk LiveCD
Stallion / Firefox Kiosk LiveCD
Get the Stallion and Firefox LiveCDs here. These kiosk-mode livecds start firefox directly, Stallion being a complete customization of Firefox.
http://www.livecd.net/

Verwijderd

Metropipe?

Verwijderd

ubuntu live cd, dan heb je niet alleen en browser maar nog veel meer progs zoals openoffice enzo.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Dat wil hij dus precies niet.
Maar waarom geen win98 cd-tje (daar zijn ook livecd's van gemaakt, toch?) en dan IE6 opstarten?

We are shaping the future

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is http://www.damnsmalllinux.org/ iets voor je? Is maar 50 mb en firefox zit erin.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:24:
ubuntu live cd, dan heb je niet alleen en browser maar nog veel meer progs zoals openoffice enzo.
Hij vraagt dus precies het tegenovergestelde, mensen moeten leren lezen voordat ze replyen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 09:09

XXfrankieXX

Who, me?

Ik gebruik meestal womp hiervoor (http://womp.sourceforge.net), deze is maar 28 mb. Hij heeft alleen ook nog een media player, samba en acces tot je windows schijven, maar volgens mij is dat er makkelijk af te halen als je het echt niet wilt. De laatste versie is alleen een beetje oud, en heeft nog firebird (0.7) ipv firefox.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Alex schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:26:
Dat wil hij dus precies niet.
Maar waarom geen win98 cd-tje (daar zijn ook livecd's van gemaakt, toch?) en dan IE6 opstarten?
... omdat hij ook dat *precies_niet* wil, de startpost zegt "Linux CD" en "Firefox", dat is wat anders dan "Windows 98" en "IE6".

Misschien is Morphix wel wat voor jou, dat is een modulaire LiveCD, die je dus ook eenvoudig zelf aan kunt passen. Voor de rest start je dan inderdaad geen windowmanager, maar een Firefox.

Misschien kijk je ook even naar de Kiosk mode van KDE, afhankelijk van wat je precies in gedachten had.

[ Voor 34% gewijzigd door sebas op 07-02-2005 17:59 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik weet niet wat je voor browser mogelijkheden wil, maar denk er wel aan dat browsen vaak ook inhoud: Flash, filmpjes met allerhande codecs (ook win32), java-applets etc.

Verder zit je zonder windowmanager wel in de knoei als je pop-ups krijgt of een link zich in een nieuw venster opent. Al met al niet zo simpel als je wm door firefox vervangen zoals hier gesteld wordt.

|_____vakje______|

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 19:04
CyberSnooP schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:22:...
Verder zit je zonder windowmanager wel in de knoei als je pop-ups krijgt of een link zich in een nieuw venster opent. Al met al niet zo simpel als je wm door firefox vervangen zoals hier gesteld wordt.
Dat kun je in Firefox wel ondervangen met een extensie die alle nieuwe vensters automatisch in tabbladen opent, zodat je ten allen tijde maar 1 browservenster hebt.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CyberSnooP schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:22:
true, maar je kan ook gewoon een kleine WM erop zetten, bijvoorbeeld fluxbox, deze zo configgen dat er niks anders gestart kan worden (geen menu, geen sneltoetsen etc) en dat probleem is ook opgelost :)

Verwijderd

Een paar jaar geleden had QNX een demo floppy.
*NIX gebaseerd OS
Web browser
Email client
Dit paste op een 1.44MB floppy (inclusief grafische schil)

Niet helemaal wat je wilt (het is geen Linux en het bevat een email client) maar het paste wel op een floppy.

google search

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 09:31 . Reden: Google search toegvoegd ]

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Zoiets als dit zoek ik inderdaad! Dit ziet er op zich goed uit - ware het niet dat het op de twee pc's waarop ik het kon proberen niet echt vlekkeloos werkt. DHCP doet t niet, usb toetsenbord doet het niet. En je kan met ctrl-alt-f1-6 gewoon een shell openen.

Maar dat is wel het idee!
Erkens schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:43:
[...]

true, maar je kan ook gewoon een kleine WM erop zetten, bijvoorbeeld fluxbox, deze zo configgen dat er niks anders gestart kan worden (geen menu, geen sneltoetsen etc) en dat probleem is ook opgelost :)
Klinkt ook goed, maar hiervoor heb ik te weinig linux kennis.. De bedoeling is dat ik een aantal cd-tjes heb, waarmee ik op een gemiddelde pc direct van cd een browser-only kioskmode kan booten..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
In Windows weet ik het wel, gewoon in je RUN-key in je registry zetten:
iexplore.exe -k url
En dan met policies de boel verder dichtspijkeren...
Maar ja, je wilt Linux... dan kan ik je niet helpen...

We are shaping the future

Verwijderd

Alex schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:58:
In Windows weet ik het wel, gewoon in je RUN-key in je registry zetten:
iexplore.exe -k url
En dan met policies de boel verder dichtspijkeren...
Maar ja, je wilt Linux... dan kan ik je niet helpen...
Misschien is het nog beter om hem dan als shell in te stellen icm met BartPE ofzo, en dan de F1 tm F12-keys blokkeren :)
Er is een tooltje op de volgende website die dat kan:
http://www.winappslist.com/utilities/keyboard.htm
Pagina: 1