Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
http://www.livecd.net/Stallion / Firefox Kiosk LiveCD
Get the Stallion and Firefox LiveCDs here. These kiosk-mode livecds start firefox directly, Stallion being a complete customization of Firefox.
Verwijderd
Maar waarom geen win98 cd-tje (daar zijn ook livecd's van gemaakt, toch?) en dan IE6 opstarten?
We are shaping the future
"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill
Hij vraagt dus precies het tegenovergestelde, mensen moeten leren lezen voordat ze replyen.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:24:
ubuntu live cd, dan heb je niet alleen en browser maar nog veel meer progs zoals openoffice enzo.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
... omdat hij ook dat *precies_niet* wil, de startpost zegt "Linux CD" en "Firefox", dat is wat anders dan "Windows 98" en "IE6".Alex schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:26:
Dat wil hij dus precies niet.
Maar waarom geen win98 cd-tje (daar zijn ook livecd's van gemaakt, toch?) en dan IE6 opstarten?
Misschien is Morphix wel wat voor jou, dat is een modulaire LiveCD, die je dus ook eenvoudig zelf aan kunt passen. Voor de rest start je dan inderdaad geen windowmanager, maar een Firefox.
Misschien kijk je ook even naar de Kiosk mode van KDE, afhankelijk van wat je precies in gedachten had.
[ Voor 34% gewijzigd door sebas op 07-02-2005 17:59 ]
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verder zit je zonder windowmanager wel in de knoei als je pop-ups krijgt of een link zich in een nieuw venster opent. Al met al niet zo simpel als je wm door firefox vervangen zoals hier gesteld wordt.
|_____vakje______|
Dat kun je in Firefox wel ondervangen met een extensie die alle nieuwe vensters automatisch in tabbladen opent, zodat je ten allen tijde maar 1 browservenster hebt.CyberSnooP schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:22:...
Verder zit je zonder windowmanager wel in de knoei als je pop-ups krijgt of een link zich in een nieuw venster opent. Al met al niet zo simpel als je wm door firefox vervangen zoals hier gesteld wordt.
true, maar je kan ook gewoon een kleine WM erop zetten, bijvoorbeeld fluxbox, deze zo configgen dat er niks anders gestart kan worden (geen menu, geen sneltoetsen etc) en dat probleem is ook opgelostCyberSnooP schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:22:
Verwijderd
*NIX gebaseerd OS
Web browser
Email client
Dit paste op een 1.44MB floppy (inclusief grafische schil)
Niet helemaal wat je wilt (het is geen Linux en het bevat een email client) maar het paste wel op een floppy.
google search
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 09:31 . Reden: Google search toegvoegd ]
Zoiets als dit zoek ik inderdaad! Dit ziet er op zich goed uit - ware het niet dat het op de twee pc's waarop ik het kon proberen niet echt vlekkeloos werkt. DHCP doet t niet, usb toetsenbord doet het niet. En je kan met ctrl-alt-f1-6 gewoon een shell openen.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:14:
Stallion / Firefox Kiosk LiveCD
http://www.livecd.net/
Maar dat is wel het idee!
Klinkt ook goed, maar hiervoor heb ik te weinig linux kennis.. De bedoeling is dat ik een aantal cd-tjes heb, waarmee ik op een gemiddelde pc direct van cd een browser-only kioskmode kan booten..Erkens schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:43:
[...]
true, maar je kan ook gewoon een kleine WM erop zetten, bijvoorbeeld fluxbox, deze zo configgen dat er niks anders gestart kan worden (geen menu, geen sneltoetsen etc) en dat probleem is ook opgelost
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
iexplore.exe -k url
En dan met policies de boel verder dichtspijkeren...
Maar ja, je wilt Linux... dan kan ik je niet helpen...
We are shaping the future
Verwijderd
Misschien is het nog beter om hem dan als shell in te stellen icm met BartPE ofzo, en dan de F1 tm F12-keys blokkerenAlex schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:58:
In Windows weet ik het wel, gewoon in je RUN-key in je registry zetten:
iexplore.exe -k url
En dan met policies de boel verder dichtspijkeren...
Maar ja, je wilt Linux... dan kan ik je niet helpen...
Er is een tooltje op de volgende website die dat kan:
http://www.winappslist.com/utilities/keyboard.htm