Vrijkomend domein registreren

Pagina: 1
Acties:

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Er is een domein die ik graag zou willen hebben. Deze is alleen geregistreerd op dit moment, gelukkig kwam ik erachter dat dit domein eind februari afloopt na een looptijd van 5 jaar (domain name hype anyone?) en hopelijk vrijkomt om te registreren.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Gewoon afwachten of hij vrij komt of moet ik hem reserveren oid? Ik heb toevallig een tijdje geleden iets gelezen dat mensen een maand (of was het meer) de tijd krijgen om een domein alsnog te verlengen maar ik kan helaas deze informatie niet terug vinden.

Graag krijg ik jullie advies over hoe dit het beste aan te pakken.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Hangt van het TLD af (nl, be, com, net, info, tk, enz). Zoek op de betreffende registratie instantie site naar het beleid hierover. En laat vooral niet merken welk domein het betreft ivm kapers. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:05

TheBorg

Resistance is futile.

Een .com of een .nl?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Zo zit ik ook te wachten op een .com site die vrijkomt (geregistreerd door een domeinkaper :s)

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan wel raden om welk domein het gaat. *grin*

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:05

TheBorg

Resistance is futile.

Als je een .com heel graag wilt hebben kun je twee dingen doen.

1. De datum in de gaten houden waarop de registratie vervalt en zelf als een gek elk uur gaan proberen om het domein te registreren.

2. Verschillende registrars bieden zogenaamde "domain backordering" aan (bijv. http://www.registerfly.com). Voor een bepaald bedrag ($10 to $100) houd de registrar alles voor jou in de gaten en zullen ze proberen het domain weg te kapen. Als je dit bij een stuk of drie registrars doet dan is de kans van slagen behoorlijk hoog. Tenzij de eigenaar van het domein de registratie netjes verlengt. Vaak is het zo dat je dan je geld terug krijgt of een ander domein in de gaten kunt houden.

[ Voor 14% gewijzigd door TheBorg op 07-02-2005 17:20 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hehe, het gaat inderdaad om een .com domein. Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn van "domian backordering". Ik zal zeker laten weten hoe dit afloopt. :) Nu eerst een kijkenwie deze service aanbieden.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Pagina: 1