Toon posts:

Imagesoftware onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de aanschaf van een nieuwe SATA schijf en de installatie van XP wilde ik een image maken met ghost 2003. Op m'n oude IDE schijven ging dat altijd prima!
Deze keer ging het helaas jammerlijk mis en de partitie met XP bleek uiteindelijk niet meer benaderbaar.
(Ghost 2003 blijkt -zo bemerkte ik achteraf- o.m. problemen op te leveren met de 865 chipset en Sata schijven, waarvan het 'toeval' wil, dat die nu net in mijn systeem zitten)
Enfin, nu wil ik andere image software aanschaffen en twijfel daarbij tussen True Image van Acronis (klein in omvang en minder systeembelasting) of Ghost 9.0 (groter in omvang en meer systeembelasting)
Uiteindelijk gaat het me om het betrouwbaar kunnen maken van een image, maar ik twijfel nog over welk pakket daar het best bij past.
Wellicht dat er 'wat' ervaringsdeskundigen op dit forum huizen, die wat informatie zouden willen/kunnen verschaffen..

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 10:06
ik zelf gebruik norton ghost 9.0 nl en werkt perfect wil nix anders.

download het gewoon en als het je bevalt betaal je ervoor
Modbreak:Dat is toch echt niet de manier waarom het bedrijfsmodel van Ghost gebaseerd is. Je probeert de trial versie; en als die bevalt koop je hem. Aanzetten tot warez waarderen we niet op GoT

[ Voor 44% gewijzigd door Spider.007 op 07-02-2005 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren van .Net van Microsoft is wel een vereiste voor Ghost, had ik begrepen. Verder heb ik gehoord dat Ghost -i.t.t. True Image- het systeem contine "monitoort"....en dientengevolge dus ook zwaarder belast. (Of is het wél mogelijk om Ghost 9.0 uit te schakelen en énkel op te roepen wanneer je het wil gebruiken.)
Bij True Image schijnt dat laatste, net als bij Ghost 2003, wel te kunnen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Ik wil hier nog even op reageren.

True Image Server van Acronis is werkelijk een fantastisch product. Vorige week is mijn server-HDD gecrasht. Dan kun je nog weinig beginnen. Gelukkig had ik een recente backup (2 weken), gemaakt met TrueImage Server. Die stond uiteraard op een andere schijf.

Tijdelijke schijf erin, Windows XP erop, TrueImage (geen Server) erop. Nieuwe schijf erin, image terugzetten. Tijdelijke schijf verwijderen en het werkte gelijk, zonder dat je nog dingen moet aanpassen of iets dergelijks. Een fantastisch product en ik raad het iedereen aan!

Het installeren van XP duurde nog het langst, het terugzetten van de image op de nieuwe schijf 4 minuten!

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis op 11-02-2005 21:55 ]