[2003] Bij verwijderen regkey: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Pagina: 1
Acties:

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Hoi allen,

Momenteel zit ik met een groot probleem. Een server die alleen start in Safe Mode (zonder netwerk modus; dus kan niet remote bij de server). In iedere andere modus wil deze niet starten. Ik ben ondertussen achter het probleem. Het is namelijk zo dat er een corrupte sleutel in het register zit. Zodra Windows de sleutel wil benaderen crasht deze met een "PAGE_ERROR_IN_NONPAGED_AREA" (0x50).

Door zelf even een klein programma te schrijven (welke door alle sleutel heenloopt en de laatst gelezen sleutel in een logfile schrijft), zijn we er achter dat het aan de sleutel: HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{F8D2DF41-EABA-480C-8403-56400-D664DA3}

Wat heb ik gedaan om het op te lossen:[list][/list]• Een scandisk lost het niet op.
• Memtestx86 geeft na uren lang scannen geen fouten
• Een clean register teruggeplaatst in de system32\config om daarna AD-restore mode te kunnen starten om zo de "System State" terug te kunnen zetten. Helaas hebben alle back-ups (de laatste 6 weken) alleen de betreffende sleutel en beland ik weer in de ellende
• Door via Regedit de sleutel te verwijderen, loopt de server vast
• Door de sleutel (of bovenliggend object) te exporteren loopt de server vast
• Verwijderen van de key via ERD Commander laat het systeem ook vast lopen
• Door de rechten op de sleutel (of bovenliggend object) te herstellen; loopt deze vast
• Om "Offline NT Password & Registry Editor" te gebruiken om hiermee de sleutel te verwijderen; deze geeft aan dat het de ruimte niet opnieuw kan allocaten
• Door mijn eigen kleine applicatie de sleutel te laten verwijderen; loopt deze vast

Het blijft vervelend dat Microsoft geen mogelijkheden heeft gegeven om het register aan te passen via Recovery Console...

Alle tips zijn super welkom _/-\o_

Verwijderd

Move PNS > WOS

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd om je system state van backup terug te zetten op een andere server - om hiermee definitief een hardware probleem uit te sluiten? :)

Verder - een echte fysiek corrupte registry file is denk ik erg moeilijk om nog te recoveren - wat dat betreft is het misschien handiger om een support case te openen bij Microsoft zelf :)

• Zoetjuh
elevator schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:31:
Heb je al eens geprobeerd om je system state van backup terug te zetten op een andere server - om hiermee definitief een hardware probleem uit te sluiten? :)

Verder - een echte fysiek corrupte registry file is denk ik erg moeilijk om nog te recoveren - wat dat betreft is het misschien handiger om een support case te openen bij Microsoft zelf :)
Tis geen hardware.. heb dat hier met een andere machine ondertussen wel kunnen uitsluiten.. Alleen wat ik zo gek vind is dus dat ik *nergens* een registry-util gevonden heb waarmee ik iets eenvoudigs kan doen als het verwijderen van die sleutel.. het *klinkt* zo eenvoudig...

Goed, wat heb ik ondertussen ook geprobeert:[list][/list]• Met "secedit /configure" de default rechten laden; zonder succes (ook vastloper)
• Zelf een registry-exporter geschreven die alles behalve die key export.. Dat gaat goed, alleen wanneer ik de file probeer te importen wordt me aangegeven dat enkele keys in gebruik zijn en niet overschreven kunnen worden :(

Goed, ik ga dr vannacht gewoon mee verder.. opzoek naar een oplossing, maar thanks voor de "call-ms"-tip zeg maar :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
Heb je al geprobeerd om met de LOAD functie van REG.exe het corrupte register op een andere machine of via een PE bootcd in te laden en 'm zo te bewerken ?

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 07-02-2005 22:55 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoetjuh schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:44:
Alleen wat ik zo gek vind is dus dat ik *nergens* een registry-util gevonden heb waarmee ik iets eenvoudigs kan doen als het verwijderen van die sleutel.. het *klinkt* zo eenvoudig...
De registry is een propietary database formaat - bijna elke tool die je gebruikt gaat via de standaard registry api, en als die dus 'fout' gaat op je registry database, zal elke tool dat doen - behalve tools die hun eigen implementatie hebben.

De enige utilitie die ik ken die z'n eigen implementatie heeft is die ntpasswd diskette die je zelf al gevonden had.

Heb je overigens met die password diskette al eens geprobeerd om de key te renamen?

• Zoetjuh
@Nielson
BartPE is toch het zelfde verhaal als ERD Commander? ERD koppelt zich ook de bestaande registry hives en gebruikt (zoals eleavator al aangaf) de gewone windows-functies zover ik weet. Maar ik ga even testen

@elevator
Nog niet geprobeert. Ga ik ook meteen doen.
Edit: aanpassen van de key lukt niet.. opnieuw aanmaken en verwijderen geeft helaas weer dat hij "unable to allocate free space for new key descriptor for {key}! Not deleted"

Verder las ik ook iets "ERUNT", wat misschien ook wel de oplossing kan bieden.. Hmmz, in iedergeval iets om verder mee te testen...

Thanks for the tips so far

[ Voor 19% gewijzigd door Zoetjuh op 07-02-2005 23:25 ]

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik meen me te mogen herinneren dat je met RegEdit ook gewoon registry files kunt openen.
Dus een Win2003 (of XP) op dezelfde machine in een andere folder installeren en die versie booten, regedit opstarten en de HKLM registry file van de problematische versie openen.
Je loopt natuurlijk de kans dat je daar nog steeds last hebt van een corrupte registry, maar als het meezit crasht dan alleen regedit. Alternatief kun je ook nog een hexeditor opstarten en proberen de key te verwijderen of te hernoemen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zoetjuh
Brahiewahiewa schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:18:
Ik meen me te mogen herinneren dat je met RegEdit ook gewoon registry files kunt openen.
Dus een Win2003 (of XP) op dezelfde machine in een andere folder installeren en die versie booten, regedit opstarten en de HKLM registry file van de problematische versie openen.
Je loopt natuurlijk de kans dat je daar nog steeds last hebt van een corrupte registry, maar als het meezit crasht dan alleen regedit. Alternatief kun je ook nog een hexeditor opstarten en proberen de key te verwijderen of te hernoemen.
Net wel de harddisk uit de server gehaalt en hier aan m'n XP-bakje gehangen, maar geen resultaat.. Kan via RegEdit (zover ik kon zien) niet direct het register op die HD bewerken.
--
Update
Okee, inderdaad gewoon die Hive kunnen laden. Thanks. Dit probleem is er mee opgelost, echter de STOP-melding is er helaas nog :( Misschien ook eens een registry-repair er op los laten..

@Nielson
BartPE ziet een hoop wel en lijkt goed met het register om te gaan. Gek genoeg zag ik met BartPE binnen de HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib maar een paar sleutels.. dat klopt helaas ook niet..

--
Ben nu NTFS4DOS en dat ETURN bezig, maar dat lijkt misschien zelfs nog wel te gaan werken.. Hij herschijft sleutel-voor-sleutel het register heb ik het idee (vandaar dat ik tijd genoeg heb om dit te posten :))

[ Voor 9% gewijzigd door Zoetjuh op 08-02-2005 08:36 ]

• Zoetjuh
Nou, nog niets heeft geholpen.. zoooo vervelend dat het zoiets kleins moet zijn, maar het gewoon onzichtbaar is...

Dan toch maar een kale install en daarna de SAM terugzetten denk ik..

• Zoetjuh
Ter compleetheid, de "oplossing".

Het probleem blijkt een combinatie te zijn tussen een "mogelijk" instabiel moederbord. Anyway, enkele windows files zijn beschadigd geraakt en zijn corrupt op tape gebackupped. Nadat ik deze terugzette, liep het dus nog steeds vast. Ook bestanden die gebruikt worden tijdens het registeren van drivers zat hier tussen.

Misschien nuttig voor mensen die later een search uitvoeren, hierbij de stappen die ik genomen heb om het op te lossen:[list][/list]• Leeg gooien van de schijf
• Kale windows install
• Restoren van tape
• Defecte reg-key verwijderen door de HD in een andere PC te prikken
• Safemode starten en alle drivers laten installeren (die lukt in safemode wel)
• Windows in gewone modus starten en SystemFileCheck draaien

[ Voor 100% gewijzigd door Zoetjuh op 09-02-2005 19:15 . Reden: oplossing ]

Pagina: 1