Socket 370 koeler vervangen in Compaq desktop.

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Mijn broer heeft een compaq desktop met een P3 1000mhz socket 370 cpu. De cpu-koeler maakt echte een onuitstaanbare pokkeherrie. Hij heeft al een uitgebreide schoonmaakbeurt ondergaan maar dat heeft niks geholpen.
De conclusie was dus dat hij maar een nieuwe cpu-koeler moest gaan kopen.
Nu zijn er op zich wel voldoende mogelijkheden binnen het socket 370 platform. Onder ander Cooler Master en Zalman hebben enkele socket 370 koelers in het assortiment die ook nog eens te krijgen zijn in Nederland. Tot zover dus geen probleem.

Het probleem wordt echter gevormd door de compaq desktop behuizing. Alles zit hierin zo dicht op elkaar dat geen enkele van de beschikbare socket 370 koelers in te passen is. Altijd zit de voeding in de weg (die zit zo'n 3 cm. naast de socket).

Nu is mijn vraag dus wat een goede koeloptie is voor een P3 1000mhz zonder gebruik te maken van de bestaande standaard koelers.
Hierbij moet dus rekening gehouden worden dat de koeloplossing ongeveer even groot moet zijn als de socket (of is het ''het socket''?).
Ik las in de search over enkel een heatsink plaatsen op een P2 cpu en dat dat meer dan voldoende was. De fan van de huidige koeler is echter met geen mogelijkheid los te krijgen. Volgens mij is het gewoon één geheel.

Ik heb dus echt geen idee meer wat er aan gedaan kan worden. Dus alle ideeën zijn welkom. Ik zou het wel op prijs stellen als het niet al te veel knutselwerk vereist. Mn broer heeft twee linkerhanden en ik heb op het moment absoluut geen tijd om er veel werk in te steken.

Bij voorbaat hartelijk dank natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door UltraR-pc op 07-02-2005 16:44 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Makkelijkste is een 120 MM op 7 volt eroverheen. Je zet de oude fan uit et voila :)
Geen geklooi met nieuwe coolers :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Dus gewoon de huidige koeler erop laten zitten en er een losse fan overheen laten blazen?
Hoe gaat dat het beste werken? Dus in welke opstelling? De nieuwe fan gaat namelijk niet op de cpu-koeler passen, want dan zit de voeding weer in de weg.
(waarom die fan persé op 7 volt btw?)

[ Voor 8% gewijzigd door UltraR-pc op 07-02-2005 16:41 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 11:00
UltraR-pc schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:41:
Dus gewoon de huidige koeler erop laten zitten en er een losse fan overheen laten blazen?
Hoe gaat dat het beste werken? Dus in welke opstelling? De nieuwe fan gaat namelijk niet op de cpu-koeler passen, want dan zit de voeding weer in de weg.
(waarom die fan persé op 7 volt btw?)
Gewoon vanaf een plaats waar je die 120 mm fan kwijt kunt over de heatsink heen laten blazen.
7 volt omdat dat een stuk stiller is dan 12 volt, hoewel je dat zelf maar even moet bekijken.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

In principe past elke socket A koeler op een socket 370, mits er maar een clip wordt gebruikt IPV gaten. Enige waar je dan mee zit zijn de componenten op het moederbord, maar dat moet geen probleem zijn.