Toon posts:

zware luidsprekers op low-budget stereo?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.422 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben hier een low-budget stereo van Kenwood voor iets van een 80€ ofzo. Die luidsprekers wou ik eens testen op mijn versterker --> gesmolten :r

Nu kan ik 2 zo'n krijgen:

Type: Magnum LS 2000-2
RMS: 90W
PMPO: 140W
Independantie: 8ohm
Bereik: 30-22000hz
Grootte: 430/240/200 (Hoogte, breedte, diepte in mm)

Het betreft 2 Magnum boxen met 3-weg systeem (der is dus ne woofer, nen dedicated mid en nen tweeter)

Zouden die op die low-buget stereo kunnen? Want die kenwood luidsprekers waren maar 4ohm, en deze zware hebben 8ohm. Gaat die low-budget stereo van Kenwood dat kunnen trekken?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 16:22 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even heel plat gezegd, elke speaker kan op elke versterker, zonder dat er iets stuk gaat. (bij lage volumes!)

Met je oren bepaal je uiteindelijk of iets dan werkelijk wel (of niet) kan.
Zodra je meer herrie wilt gaan maken, dan worden de aansluit gegevens van je versterker(s) en speaker(s) van belang.
Bij lage (huiskamer) volumes moet je je nergens zorgen over maken en de boel gewoon aansluiten.

Volgens mij zijn er al genoeg topics over "kan ik deze speaker op mijn versterker aansluiten (of andersom)" en ook daarin worden afwijkende vermogens en impedanties gesproken.
Ik stel voor dat je de search functie effe gebruikt voor meer info.

Alles kan stuk.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 09:56

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:20:
Hoi,

Wij hebben hier een low-budget stereo van Kenwood voor iets van een 80€ ofzo. Die luidsprekers wou ik eens testen op mijn versterker --> gesmolten :r

Nu kan ik 2 zo'n krijgen:

Type: Magnum LS 2000-2
RMS: 90W
PMPO: 140W
Independantie: 8ohm
Bereik: 30-22000hz
Grootte: 430/240/200 (Hoogte, breedte, diepte in mm)

Het betreft 2 Magnum boxen met 3-weg systeem (der is dus ne woofer, nen dedicated mid en nen tweeter)

Zouden die op die low-buget stereo kunnen? Want die kenwood luidsprekers waren maar 4ohm, en deze zware hebben 8ohm. Gaat die low-budget stereo van Kenwood dat kunnen trekken?
Een hogere impedantie is doorgaans niet zo'n probleem, houd er alleen wel rekening mee dat er minder vermogen door de versterker geleverd kan worden en dat de muziek dus waarschijnlijk minder hard kan..

Verwijderd

Ik heb de versterker van m'n ouders eens gesaboteerd. Maarja, wat wil je, 4 ohm speakers waar de versterker 8 ohm (of hoger verwacht). Rookwolkje.... Inderdaad, let op de impedantie. verder is het inderdaad wat anderen al zeggen.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:47:
Ik heb de versterker van m'n ouders eens gesaboteerd. Maarja, wat wil je, 4 ohm speakers waar de versterker 8 ohm (of hoger verwacht). Rookwolkje.... Inderdaad, let op de impedantie. verder is het inderdaad wat anderen al zeggen.
over het algemeen heb je daar zekeringen voor dacht ik...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:47:
dan heb je zeker KEIhard lopen spelen ofzo.

Dit staat in de FAQ, je kan gewoon elke speaker op elke versterker aansluiten, zolang je maar niet achterlijk hard gaat spelen.

Daarnaast heeft een speaker niet één impendantie, een 4ohm speaker kan makkelijker aan te sturen zijn dan een 8ohm, omdat die laatste een 2,1ohm dipje heeft bij 80Hz ofzo (dan gaan versterkers wel over hun nek bij hard spelen).

Conclusie: Maak je er geen zorgen om, je kan alles met alles slopen, maar alle normale spullen werken ook met normale versterkers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.