Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Welke moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 09:55
Ik ben van plan om een LCD in mijn PC te hangen. Ik heb een CM-Stacker, dus heb ik 5,25" bays genoeg om hem in te zetten. Er zijn zo'n 6 brackets vrij, en daarin wil ik dus een LCD-Display plaatsen. De grootte van het display mag dan 15 bij 25,5 cm (bxh) zijn.

Aangezien ik niet echt veel verstand heb van displays, stel ik deze vraag hier. Het moet iig een full-color display zijn en op één of andere manier zo aan te sturen zijn dat er constant filmpjes op kunnen worden afgespeeld, en ik toch nog de gewone functionaliteit van de PC kan gebruiken. Dus spellen spelen op andere resoluties, en dat het display toch gewoon het filmpje blijft laten zien.

De breedte moet zo goed mogelijk in een 5,25" bay passen en de hoogte aan een X-aantal bays, zodat hij precies past. Als een display op 2,5 bay uitkomt, dan zal ik zelf een plaatje moeten maken voor het displat, wat op zich ook nog geen ramp is.

De minimale groote van het scherm moet 2 bays zijn en de maximale 6.

Dus weet je iets wat ik goed kan gebruiken hiervoor? dan hoor ik dat graag. Ook hoe ik alles moet aansluiten zou ik fijn vinden om te horen...

Alvast bedankt

Verwijderd

voor weinig geld veel "buks" methode moet je voor een psone schermpje gaan. Kan er nog later altijd een vga aansluiting opramme inplaats van de de tulp-ingang :)!
Zijn hier genoeg topic's over tevinden dus ff zoeken zal ik zeggen
Ik heb al een hint gegeven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 16:37 ]

• TranceSetter
Ok, alvast bedankt. Maar heeft dat psOne scherm een beetje kwaliteit of is het meer zo'n ghosting ding, waarbij je bijvoorbeeld de muis nog 10 seconden ziet bewegen terwijl hij al weg is???

Zelf zag ik hier dit display:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/LCD.jpg
Hij staat op deze site:

Dit vind ik zelf een heel mooi scherm (de blauwe)

Ik vraag me dan alleen af hoe ik hem aan moet sluiten, zodat ik er ook daadwerkelijk iets van films op plaatjes e.d. op kan laten zien...

Iemand een idee? Ben zelf namelijk niet zo heel goed in displays, en van die 'specificatie-sheets' snap ik al helemaal niets!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ik denk dat je allereerst eens een keuze moet maken wat je wilt, namelijk statistieken op die LCD afspelen of werkelijk een Windows Desktop kunnen zien.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
X-G schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:52:
Ik denk dat je allereerst eens een keuze moet maken wat je wilt, namelijk statistieken op die LCD afspelen of werkelijk een Windows Desktop kunnen zien.
@TS: Ja idd, want voor filmpjes en je Windows Desktop is zo'n Crystalfontz-schermpje niet geschikt. In de startpost staat ook dat je een fullcolor-lcd wilt hebben en films wil draaien, daarvoor lijkt mij zoiets als een psOne-schermpje de beste oplossing.

Voor stats is zo'n Crystalfontz-scherm natuurlijk perfect.

Btw: door te googlen vind je voor een heleboel schermpjes zeker aansluitschema's. En ik neem aan dat dat voor Crystalfontz ook geldt.

Edit: Ik denk overigens niet dat de ghosting zo erg gaat storen, want die psOne schermpjes worden juist gebruikt voor die games en dan is het juist van belang dat de ghosting niet stoort.

[ Voor 26% gewijzigd door Electronical op 07-02-2005 17:05 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• TranceSetter
Ok, het mooiste is een full color schermpje, maar ik ben bang dat dat niet goed in te stellen is met de tweede VGA-uitgang op mijn videokaart. Dus als ik dan een spel ga spelen dat dan ook dat scherm wazig gaat doen en de dingen niet goed meer laat zien.

Zo'n crystalfontz schermpje is idd erg mooi, maar daar zijn dan alleen stats op de laten zien begrijp ik. Dat is dan wel wat minder. Ook kan ik geen aansluitschema's vinden die ik snap voor dat schermpje...

Als ik nu zo'n simpel crystalfontz schermpje koop en deze in mijn pc set. De usb-versie is dan het handigste, aangezien deze plug-en-play is. Moet ik dan nog software voor dit schermpje hebben, of wordt dit bijgeleverd???

• Electronical
trancesetter schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:07:
Zo'n crystalfontz schermpje is idd erg mooi, maar daar zijn dan alleen stats op de laten zien begrijp ik. Dat is dan wel wat minder. Ook kan ik geen aansluitschema's vinden die ik snap voor dat schermpje...
Op zich kun je er wel meer op laten zien, maar je moet wel beseffen dat het alleen maar blauw/wit is en veel last heeft van ghosting (als het hetzelfde reageert als een standaard 16x2 character lcd). Dus dan lijken stats mij het enige zinvolle om te laten zien.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

a) Je kunt niet gamen op dat schermpje ;)
b) Op dat schermpje 'verleng' je het bureaublad, en je kunt dus schermpjes van je mainscreen daar na toe slepen, om ze daar te zien, evenals met filmpjes enzo.

Overigens kun je ook zoiets doen als www.thebestcasescenario.com deed met zijn Doom III kast..

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Electronical
X-G schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:22:
b) Op dat schermpje 'verleng' je het bureaublad, en je kunt dus schermpjes van je mainscreen daar na toe slepen, om ze daar te zien, evenals met filmpjes enzo.
Punt A: Dat wordt ook nergens gezegd... Het enige wat er over games op een schermpje wordt gezegd komt van mij af en dat is dat psOne-schermpjes voor gamen zijn gemaakt en daardoor geen extreme response-tijd zullen hebben. Dit weet ik niet zeker, omdat ik zo'n apparaat niet heb, maar ik neem aan dat zo'n scherm gemaakt is om psOne-games op te spelen...
Punt B: Misschien als je dan met meerdere bureaubladen gaat werken, dat je dan op het ene het filmpje kan tonen en op het andere de film. Ik weet verder niet hoe het dan precies moet gaan werken en of het mogelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Electronical op 07-02-2005 17:52 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Softwarematig heb ik geen verstand van op dit vlak, maar je zou eens kunnen kijken naar de producten van Liliput. Zij maken LCDschermpjes en soms met touchscreen... Misschien is dat iets...

• TranceSetter
X-G schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:22:

Overigens kun je ook zoiets doen als www.thebestcasescenario.com deed met zijn Doom III kast..
Alles leuk en aardig, maar ik vind 800 dollar voor een tft schermpje, nét iets teveel...

• TranceSetter
Als ik voor zo'n Crystalfontz zou gaan, en ik gebruik hem alleen voor wat stats, dan kan ik net zo goed een LIS2 display kopen. stukkie goedkoper en kan ook allemaal stats laten zien... En ziet er ook sjiek uit...
Pagina: 1