Toon posts:

[VB]ADODC properties recordsource variable in sql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem, via een data form wizard heb ik een master/detail form aangemaakt.
Ik heb deze naar gelieven aangepast met veel extra code.

Situatie:
Het gaat om een call-center app. Ik heb een tabel met contactpersonen en een tabel met mailingen en een tabel met notities. Op het moment dat de contactpersoon geladen wordt zoekt hij aan de hand van het id de notities die bij de contactpersoon horen erbij. Met wat extra code kan ik nu notities toevoegen etc. Dat werkt allemaal perfect. Maar ik heb 1000 contactpersonen verdeeld over 3 verschillende mailingen.

Het bovenstaande heb ik gerealiseerd door de recordsource aan te passen en de volgende sql in te geven.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imagevenue.com/loc105/th_de0_test.JPG

code:
1
SHAPE {select BedrijfID,Titel,Voornaam,Achternaam,Bedrijf,Functie,Telefoonnummer,Mobielnummer,Faxnummer,Adres,Postcode,Postbus,Plaats,Email,Webadres,Extrainfo,Mailing,Status,Bedrijfid from Contactpersonen Where (Contactpersonen.Status = 'Afwezig' Or Contactpersonen.Status = 'NietGebeld') Order by Status Asc} AS ParentCMD APPEND ({select ID,Beller,Datum,Tijd,Status,Notitie from Notitietabel Order by Datum Desc} AS ChildCMD RELATE Bedrijfid TO ID) AS ChildCMD

Alle functionaliteit werkt naar behoren nu wil ik alleen iets toevoegen aan de where statement. and contactpersonen.mailing = strMailing. <--- globale variabele

In het voorgaande form is namelijk de geselecteerde mailing opgeslagen in deze variabele. Iemand die weet hoe ik een variabele in mijn sql krijg ? :>

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt de recordsource ook gewoon in code zetten

code:
1
bla.RecordSource =" SELECT ..... WHERE veldje = '" & eenVariabele & "'"

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

is dat niet zo iets als: "SQLcode ' " & variabele & " ' "

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:17:

code:
1
P_de_B schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:17:

code:
1
Gewoon in de code wil niet denk doordat het ligt aan de wizard die ik gebruikt heb, normaal gesproken wil dat wel namelijk maar nu dus niet :(

Moet een variabele nu " & variabele & ""of is het nou ' & variabele & ' ?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:32:

Moet een variabele nu " & variabele & ""of is het nou ' & variabele & ' ?
Dat ligt eraan, als het een tekstwaarde is moet je

code:
1
" WHERE bla = '" & variabele & "'"

als het numeriek is
code:
1
" WHERE bla = " & variabele

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 08:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Niet waar je nu op zit te wachten, maar de keren dat ik ADODC heb gebruikt gaat het ontwikkelen heel snel totdat je wat kleine dingetjes wilt aanpassen. Per saldo is gewoon zelf een ADO connectie zelf opbouwen een stuk sneller. Dat databound geneuzel levert (mij iig) altijd problemen op.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 20:13
boppert schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:10:
Niet waar je nu op zit te wachten, maar de keren dat ik ADODC heb gebruikt gaat het ontwikkelen heel snel totdat je wat kleine dingetjes wilt aanpassen. Per saldo is gewoon zelf een ADO connectie zelf opbouwen een stuk sneller. Dat databound geneuzel levert (mij iig) altijd problemen op.
Volgens mij is dit bij bijna iedereen het geval. Als je iets simpels wilt gaat het wel. Wil je iets anders dan MS wil, dan ga je al.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1