Toon posts:

[JS] Breedte window opvragen / menu relatief positioneren

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer, afhankelijk van de breedte van het browser venster, de positie van een menu te bepalen. Nu krijg ik het wel voor elkaar de breedte van het scherm in pixels uit te lezen, maar de breedte van het venster zelf krijg ik niet voor elkaar. Heb al meerdere oplossingen gevonden, maar deze geven niet het gewenste resultaat.

Iemand een tip?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je je menu op harde pixels vastleggen qua breedte? Anders kan je toch een percentage voor je width gebruiken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 22:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een beetje creatief met CSS omgaan en je kunt het ook - onafhankelijk van de breedte v/d browser :) Anyway, probeer het eens met document.availWidth, window.availWidth etc.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
De site bestaat uit een tabel van 760 pixels breed, deze wordt gecentreerd in het venster. Ik weet dus nooit exact waar die 760 pixels beginnen. Ik heb een javascript menu wat een bepaald start coördinaat nodig heeft.

Ik had bedacht:

var startwidth = ((document.body.offsetWidth - 760) / 2);

Maar dat werkt dus niet :(

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:07:
De site bestaat uit een tabel van 760 pixels breed, deze wordt gecentreerd in het venster. Ik weet dus nooit exact waar die 760 pixels beginnen. Ik heb een javascript menu wat een bepaald start coördinaat nodig heeft.

Ik had bedacht:

var startwidth = ((document.body.offsetWidth - 760) / 2);

Maar dat werkt dus niet :(
availwidth / 2 - offsetwidth /2 = startwidth ;)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:07:
Dan is er vast wel ergens in je site een div te zetten met position:relative ten opzichte waarvan je je menu met alleen css (bijv: position:absolute;top:-40px;left:0;) kunt neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam er niet uit, heb nu een iets aangepast menu waarvan ik wel exact de positie kan bepalen.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1