Beeld je de volgende situatie in:
Exchange 2003 mail omgeving en microsoft office outlook 2003.
Windows XP SP1 machine. Verschillende hotfixes van SP2.
Mailtje komt binnen in de exchange mailbox met 2 PDF's (mailtje aan jezelf bijv)
- dubbelklik en open de mail
- Rechts klikken op een PDF en "select all" kiezen.
- Weer rechts klikken en "copy kiezen".
- Mailtje sluiten
- Je krijgt de vraag of je de grote PDF's in je clipboard wil houden...Kies Ja.
- Open een nieuw mailtje
- Rechts klikken in de body van de lege e-mail en "paste" kiezen.
- Dubbelklik op de eerste PDF. Niks aan de hand.
- Dubbelklik op de tweede PDF. Je krijgt nu de eerste PDF!
Dit is getest op meerdere machines, met verschillende PDF's.
Ik heb het ook maar meteen met XLS, DOC en JPG files getest en inderaad.. ik heb ineens 2 keer dezelfde file maar wel met hun originele namen.
Als ik de files dan lokaal save, dan hebben ze dezelfde file size. Het zijn dus echt 2 keer dezelfde files.
Ik heb 2 vragen:
Is dit bij iemand anders ook reproduceerbaar (ja/nee) ?
wat draai je? (Windows versie, exchange versie, outlook versie?)
[edit 1]
Hetzelfde geldt als je 3 attachments pakt, het worden allemaal 1 en dezelfde attachment.
Het wordt elke keer de file die als 1e staat. De file die dus alfabetisch als eerste voorkomt.
Ook als ik bijv. 2 PDF's pak en 2 XLS files pak, als de 2 PDF's als eerste staan, en de 2 XLS files erna, en ik open de XLS files dan zie ik de inhoud van de PDF's in MS Excel.
[edit 2]
Ik heb google afgezocht maar het is best lastig zoeken met woorden als attachement, e-mail en copy.
Ik heb microsoft gebeld voor support maar hun kennen dit probleem niet, maar ze willen eerst geld zien voordat ze support leveren. Als het een bug blijkt te zijn krijg je je geld terug.
Exchange 2003 mail omgeving en microsoft office outlook 2003.
Windows XP SP1 machine. Verschillende hotfixes van SP2.
Mailtje komt binnen in de exchange mailbox met 2 PDF's (mailtje aan jezelf bijv)
- dubbelklik en open de mail
- Rechts klikken op een PDF en "select all" kiezen.
- Weer rechts klikken en "copy kiezen".
- Mailtje sluiten
- Je krijgt de vraag of je de grote PDF's in je clipboard wil houden...Kies Ja.
- Open een nieuw mailtje
- Rechts klikken in de body van de lege e-mail en "paste" kiezen.
- Dubbelklik op de eerste PDF. Niks aan de hand.
- Dubbelklik op de tweede PDF. Je krijgt nu de eerste PDF!
Dit is getest op meerdere machines, met verschillende PDF's.
Ik heb het ook maar meteen met XLS, DOC en JPG files getest en inderaad.. ik heb ineens 2 keer dezelfde file maar wel met hun originele namen.
Als ik de files dan lokaal save, dan hebben ze dezelfde file size. Het zijn dus echt 2 keer dezelfde files.
Ik heb 2 vragen:
Is dit bij iemand anders ook reproduceerbaar (ja/nee) ?
wat draai je? (Windows versie, exchange versie, outlook versie?)
[edit 1]
Hetzelfde geldt als je 3 attachments pakt, het worden allemaal 1 en dezelfde attachment.
Het wordt elke keer de file die als 1e staat. De file die dus alfabetisch als eerste voorkomt.
Ook als ik bijv. 2 PDF's pak en 2 XLS files pak, als de 2 PDF's als eerste staan, en de 2 XLS files erna, en ik open de XLS files dan zie ik de inhoud van de PDF's in MS Excel.
[edit 2]
Ik heb google afgezocht maar het is best lastig zoeken met woorden als attachement, e-mail en copy.
Ik heb microsoft gebeld voor support maar hun kennen dit probleem niet, maar ze willen eerst geld zien voordat ze support leveren. Als het een bug blijkt te zijn krijg je je geld terug.
[ Voor 37% gewijzigd door Warbringer op 07-02-2005 16:42 ]
I want to live forever, so far.. so good.