Toon posts:

externe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag op een veilige manier mijn digitale foto's bewaren.

- Is het dan slimmer om een kant en klare externe HD te kopen of volstaat een behuizing en een gewone HD?
- in geval van behuizing en een losse HD, is dan een SATA veilig genoeg of moet je een andere nemen?

Het gaat echt om storage, dus geen dagelijks gebruik.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Optie 1 maakt geen flikker uit en optie 2 nog minder :P

Optie 1 is hetzelfde als er zelf 1 maken. Dus het maakt allemaal redelijk weinig uit :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Waarom brand je de foto's niet op een DVD? Een DVD brander kost tegenwoordig bijna niks meer.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zijn er uberhaupt externe kastjes waar sata im kan ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Het beste kun je gewoon een externe kopen die eraf kunt halen en Bv. in een kluis kunt doen maarja verder maakt het niet veel uit

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:53

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Han schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:40:
Waarom brand je de foto's niet op een DVD? Een DVD brander kost tegenwoordig bijna niks meer.
Maar dan moet je het wel om de +-4 jaar opnieuw branden. DVD's kunnen dan leesfouten geven.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als het alleen voor opslag is en niet om constant te staan draaien ben je goedkoper af wanneer je een aparte behuizing koopt (wel zorgen dat het alu is ofzo, warmtegeleiding) en een gewone harde schijf. De prijs per Gb voor een externe kant-en-klare harde schijf ligt een stuk hoger dan die voor een gewone interne harde schijf. De prijs van je behuizing verandert die verhouding niet enorm veel.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Heb een keer gehoord van een no-name behuizing die af en toe datafouten veroorzaakte. Zelf geen slechte ervaringen mee, maar toch iets om in je achterhoofd te houden.

Verder is SATA iets duurder (zowel behuizingen als schijven) en zou ik daarom nog steeds PATA kiezen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik heb gemixte ervaringen..

Ik heb een goedkope q-tec gehad..maar stroom ging naar de klote... en het was... dood.

En nu heb ik een Digitus USB externe doos 3.5inch HD voor USB 2.0 ... heb er een 40 Gig schijfje in ( het goedkoopste toen ) en kan ongeveer 25Mb per seconde er door heen trekken...

Let op ... de kast moet het van passieve koeling hebben dus na 1-2 uur wel de stroom eruit trekken..maar. meer dan 30 minuten zit hij er toch meestal niet aan!

There is no place like ::1

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

John_Glenn schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:15:
Heb een keer gehoord van een no-name behuizing die af en toe datafouten veroorzaakte. Zelf geen slechte ervaringen mee, maar toch iets om in je achterhoofd te houden.

Verder is SATA iets duurder (zowel behuizingen als schijven) en zou ik daarom nog steeds PATA kiezen.
Misschien ata-kabel die geklemd zat? Is iets waar je veel kans op hebt in zo'n externe behuizingen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

ik heb es wat rondgesurft want ik ben ook op zoek naar een externe behuizing, en kwam deze site tegen (is amerikaans) en die heeft echt heeeele vette behuizingen:

www.cooldrives.com

ze hebben er zelfs 1tje die 2 schijven herbergt om te gebruiken in een raid-opstelling :D
alleen heb ik hun gemailt of ze ook overseas shippen (dus naar nederland versturen) en dat doen ze natuurlijk weer net niet :( en natuurlijk heb ik weer geen kennis of familielid in amerika |:(

iig degene waar ik denk ik voor ga is deze :) : http://www.macpower.com.tw/products/hdd3/pleiades/pd_400plus

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 19:57 ]

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:41:
Zijn er uberhaupt externe kastjes waar sata im kan ?
Die zijn er, zeldzaam maar ze zijn er.

Zelf heb ik vorige week een behuizing met actieve koeling besteld in Duitsland dus die moet binnenkort ook binnenkomen. Als het puur voor opslag is en niet voor dagelijks gebruik dan wil je hem natuurlijk zo goedkoop mogelijk en kun je dus het beste gaan voor een zelfbouwpakket.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:41:
[...]

Maar dan moet je het wel om de +-4 jaar opnieuw branden. DVD's kunnen dan leesfouten geven.
Beste is dan denk ik om ze ook op DVD te branden en op een externe hardeschijf te zetten. Het kost misschien iets meer, maar dan heb je wel meer zekerheid ;)

Ik heb de Maxtor One Touch 200GB en ik ben er echt blij mee.
Pagina: 1