RMA via Asus... maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17
In juli 2003 heb ik bij een Duits bedrijf, Fun Computer Center, o.a. een Asus P4P800 moederbord gekocht. Ongeveer 10 maanden later is die toko toen failliet gegaan; inmiddels hebben ze wel een doorstart gemaakt, maar ze zijn niet meer verantwoordelijk voor zaken gedaan met het "oude" FCC.

Nou kan mij dat in principe allemaal niet zoveel schelen, ware het niet dat het desbetreffende moederbord een tijdje geleden helaas kapot is gegaan. Ik heb toen een nieuwe gehaald bij Alternate (P4P800-E Deluxe), de oude in de doos gestopt (die ik toevallig nog had bewaard) en heb er verder niet meer naar omgekeken. Tot ik me een tijdje terug bedacht, dat er best nog wel garantie op dat mobo zou zitten; dus, ik Asus Holland gebeld (0591-666855) en daar met een vriendelijke meneer, genaamd Johan, gesproken. Hij wist mij te vertellen dat ik nog tot 2006 garantie zou hebben op dat moederbord, en als ik hem per fax het serienummer van het moedebord plus een kopie van de originele factuur zou doen toekomen, zou hij kijken hoe of wat. Ik blij, een fax gestuurd naar die mensen, en dat is dat, zou je denken. Maar nee... aantal dagen later, niets meer gehoord van Asus. Vooruit, nog maar eens bellen. Na enige tijd wachten kreeg ik een man aan de lijn die mij, in gebrekkig Nederlands en op ietwat norse toon, vertelde dat dit de notebook hotline was (vreemd, ik dacht dat dat een ander nummer was?) en dat ik voor moederbord ondersteuning in Duitsland moest zijn. Mijn spreekwoordelijke broek zakte af, maar goed, gaan we dat maar proberen, want met deze meneer kwam ik er duidelijk niet uit. Via Google kwam ik uiteindelijk op deze pagina terecht, en hoewel mijn Duits een beetje roestig is maakte ik daaruit op dat je je defekte product naar hun kunt opsturen indien de winkel waar je het hebt gekocht, failliet is gegaan: precies wat ik zocht dus. Toevallig had ik ook nog eens bewijs dat ze failliet zijn, dus ik heb dat, samen met het serienummer en de originele factuur, naar het faxnummer gestuurd dat op die pagina vermeld staat, met het vriendelijke verzoek om mij per e-mail of post een RMA nummer te sturen. Dat is inmiddels al een paar weken geleden maar ik heb er sindsdien niets meer van gehoord.

Ik zit hier dus met een defekt product waar voorlopig nog garantie op zit, echter Asus lijkt niet thuis te geven. Af en toe probeer ik ze nog wel te bellen, maar tot nu toe ben ik er helaas nog niet doorgekomen. Heeft iemand misschien ervaring hiermee, en tips en/of ideeën over hoe ik dit het beste kan afhandelen? Ik heb gewoon recht op reparatie/een nieuw moederbord, dus dat zal ik krijgen ook. :+ :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Probeer te achterhalen welke leverancier het failliete bedrijf had.
Misschien dat hun meer voor je kunnen doen.
Of probeer het bij een grote leverancier in nederland.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 11:29
Asus is inderdaad een beetje raar....

Het zit zo:

Asus Dld doet de rma voor de mobo's dit houdt in dat ze daar kijken of je mobo in garantie zit en vervolgens wordt het naar Emmen gestuurd waar ze het reparenen..

gewoon nog eens bellen naar Emmen (0591) en dan kijken wat ze weer zeggen..

Ben er toevallig vorige week nog geweest een xeon bordje ruilen.

* Dezjay heeft het helemaal raar... zit +/- 5 min vandaan en moet eerst opsturen naar duitsland :)

• NNF
Hmm... thanks, dan ga ik het morgenochtend weer eens proberen met Emmen. :)

• NNF
Goed, heb net weer iemand van Asus Holland aan de lijn gehad. Ze hadden mijn fax van een tijdje terug inderdaad ontvangen en hun conclusie was dat Fun Computer Center nog wel degelijk bestaat. Ik dus die man uitgelegd dat ik daar zelf ook wel achter was, maar dat ze dus een doorstart hebben gemaakt en in principe niet meer verantwoordelijk zijn voor zaken gedaan onder het "oude" FCC. Hij zou echter nog een mailtje naar hun sturen om te kjken of zij dit alsnog af willen handelen, en hij zou dat mailtje ook naar mij sturen. Ik ben benieuwd...

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:00

nwagenaar

God, root. What's the differen

In dat geval denk ik dat je niks meer zal horen van Asus of van die toko. Ik heb zelf ook een soort gelijk probleem (alleen met een Asus Radeon 9800XT videokaart) alleen hij kwam uit Amerika. Ik heb de kaart gekocht via t.net Aanbod maar na 6 maanden van trouwe werking kreeg ik allerlei artifacts. Alleen mijn probleem, de videokaart was niet voorzien van een rekening/factuur en ik wist niet welk bedrijf hem had geleverd (de aanbieder wist het ook niet meer en kon deze info niet meer achterhalen).

Ik heb vervolgens geprobeerd via de aanbieder, Asus Nederland, Asus USA en Asus Taiwan een RMA te regelen (telefonisch, mail, etc) maar helaas is mij dit na 9 maanden nog steeds niet gelukt. En dat terwijl mijn videokaart beschikt over 3 year worldwide warranty. Ik zit hier dus met een videokaart in mijn maag die mij € 350,- gekost heeft maar die het gewoon niet doet. Ik heb het in mijn geval maar opgegeven want het kost mij gewoon teveel tijd.

Ik hoop voor jou dat jij je RMA kan regelen (en zo ja, laat dan even weten hoe. Want eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe videokaart hebben).

Mijn Neo Geo MVS collectie

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Probeer het bij computerland, ze zijn niet verantwoordelijk maar misschien zijn ze na jou verhaal wel zo vriendelijk om het op te sturen tegen betaling. ASUS luistert beter naar winkels =x

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met een Mobo wat ik in NL gekocht heb bij Gistron. Gistron kan in hun systeem echter het serienummer niet terugvinden en stuurd mij netjes het Mobo terug met een briefje dat het niet bij hen vandaan komt. Raar, want ik heb het daar toch echt gekocht.

Maar ik heb dus ook een Mobo liggen waar ik nog garantie op heb maar waar ik toch niets mee kan. Kut Gistron! :(

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Heb je je global membership al geactiveerd en het daarmee geprobeerd?

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

BTW. Ik probeerde mijn mobo ook te RMA'en, Ik had mijn membership geactiveerd en geregistreerd en al die rotzooi en asus reageert NIET. Ook om dingen te RMA'en via het asus formulier moet je een winkel zijn, dus ik hoorde daarvan ook niets terug.

ik had hem bij computerland gekocht en daar stuurden ze het op.. a 25 euro.... nogal duur.. maar goed, ik kreeg hem wel terug.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:46
volgens mij staat hier ergens een emailadres in een topic van ramon meens. Die hielp mij de laatste keer voortreffelijk bij de RMA

Verwijderd

kun je toevallig wat specifieker zijn, heb ook RMA nodig voor mijn videokaart. Lees net dat die dingen 3 jaar garantie hebben. Maar dan heb ik nog een half jaar :Y)

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:00

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb op diverse manieren geprobeerd om mijn videokaart in het RMA kanaal te krijgen. Zo heb ik mij geregistreerd op :

- http://vip.asus.com;
- http://member.asus.com;
- http://helpdesk.asus.com;

Uiteraard gemailt (via de aangegeven e-mail adressen op de ASUS Contact pagina) en gebeld (eveneens verkregen via de Asus Contact pagina). Uiteindelijk heb ik wel een mailtje gehad vanuit helpdesk.asus.com met daarin het standaard verhaald dat ik mijn mobo moest voorzien van een nieuwe bios, geheugen vervangen, voeding controle, etc. Wederom een reply op gestuurd maar verder niks meer gehoord.

Voor de gein heb ik wederom op alle drie de website maar een aanvraag gepost maar ik ben bang dat dit niet gaat werken. Ik heb het ook geprobeerd via mijn werkgever (All-round-ICT oplossingen voor het MKB, dus niet aan particulieren) maar omdat wij geen Asus dealer/reseller zijn konden ze mij niet helpen. Maar wat ik zo enorm raar vind, is dat Asus Holland zegt dat ik Asus USA moet bereiken voor mijn RMA terwijl Asus USA zegt dat Asus Holland mij moet helpen ondanks de aanschaf van mijn kaart in Amerika (vanwege de Worldwide Warranty).

Ik vind het enorm duister allemaal wat betreft de RMA afhandeling. Maar in ieder geval heb ik geleerd dat ik dan ook nooit meer een Asus product ga aanschaffen. In het verleden nooit problemen gehad met support en RMA (rechtstreeks via Asus!) maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik denk dat ik maar eens een aangetekende brief ga sturen om mij te beklagen over de onduidelijkheid in geval van service, support en RMA. Is kijken of ze dan wel luisteren :X

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1